Kenny000 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hmm, jeg har vært under det inntrykk av at markløft skal trene ben og ikke rygg. kan hende jeg tar feil, men å løfte så mye med ryggen, kan jo være ganske skadelig.. eller? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Blir ihvertfall relativt sliten i korsryggen når eg tek markløft, ikkje i beina. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hmm, jeg har vært under det inntrykk av at markløft skal trene ben og ikke rygg. kan hende jeg tar feil, men å løfte så mye med ryggen, kan jo være ganske skadelig.. eller? 5269759[/snapback] Markløft kalles en helkroppsøvelse, fordi den aktiviserer hele kroppen under løfting. Men den tar nok i hovedsak på rygg. Øvelsen kan være veldig belastende for korsryggen, om man sliter med feil teknikk. Gjør man det rett, så har man ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Markløft er vel hovedsakelig en rygg-øvelse, men som Dagon sier, det "trener" eller aktiviserer også flere muskelgrupper... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Trener man markløft feil, og altfor tungt i begynnelsen, kan man ødelegge ryggen. Trener man markløft riktig, og tungt når man er god på teknikken, blir ryggen sterk som en stålvegg, og forblir slik i mange, mange år fremover. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Vil annbefale å gjøre øvelsen i flere uker med lite vekter og få noen til å se på teknikken før du lesser på med over 100 kg. Ett feil løft og ryggproblemer neste. Selv erfarene bodybuildere må ha noen uker med trening før de mestrer en helt ny øvelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Fikk nettopp sjokk når jeg veide meg. 25. september veide jeg 83.6 kg, det var dagen jeg gikk inn i militæret. Jeg veide meg for 1 minutt siden og vekten sa 73.2 kg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har gått ned så mye. Nå var jeg riktignok på felt sist uke hvor vi fikk 1 matforsyning til dagen, men det må finnes grenser. Kan jeg ha mistet i underkant av 10 kg muskler og fett på 2.5 måned? Er 183 cm høy så jeg ligger under idealvekten min nå. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du mistet sikkert en del væske og! Høres ikke så unaturlig ut egentlig... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Fikk nettopp sjokk når jeg veide meg. 25. september veide jeg 83.6 kg, det var dagen jeg gikk inn i militæret. Jeg veide meg for 1 minutt siden og vekten sa 73.2 kg. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har gått ned så mye. Nå var jeg riktignok på felt sist uke hvor vi fikk 1 matforsyning til dagen, men det må finnes grenser. Kan jeg ha mistet i underkant av 10 kg muskler og fett på 2.5 måned? Er 183 cm høy så jeg ligger under idealvekten min nå. 5281092[/snapback] Shit den er sur! 10kg er absolutt mulig, sikkert mye vann også da. Uansett, jeg får bare mindre og mindre lyst til å dra i militæret! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte siviltjeneste. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte siviltjeneste. 5281499[/snapback] Herre, men du er jo byggenerd også da... Hvis du vil gjøre noe ut av førstegangstjenesten, som kanskje White er i ferd med, er det jo masse bra trening du kan få, selv om det ikke er styrketrening. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det beste må nødvendigvis være å droppe hele førstegangstjenesten og heller bruke tiden på noe fornuftig (subjektivt). Tenker jeg kommer til å gjøre det. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Nokon som har ein video/animasjon/forklaring til kva som er rett teknikk for markløft? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 http://www.styrkeloft.no/utdanning/markloft.WMV Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Har ikke fått trent på 3mnd nå bare jobba og sliti 8 timer om dagen, 6 dager i uka! Dårlig med spising også. ligger under 70 nå Har lissom mista motivajonen også, orker lissom ikke og dra ned og løfte. men har et nyttårsforsett, trene aktivt, og spise sunt fra og med 1 januar, og tenke mer på meg selv, stiller så mye opp for venner og kjæresten at jeg glemmer og ta vare på meg selv. Har som mål og gå opp til 80-85kg til sommeren, da er jeg fornøyd. og 90+ kilo til neste jul. Tror det er et ralistisk mål! Endret 13. desember 2005 av HuzZzla Lenke til kommentar
espinos Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Da må du spise bra med pinnekjøtt i år! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har ikke fått trent på 3mnd nå bare jobba og sliti 8 timer om dagen, 6 dager i uka!Dårlig med spising også. ligger under 70 nå Har lissom mista motivajonen også, orker lissom ikke og dra ned og løfte. men har et nyttårsforsett, trene aktivt, og spise sunt fra og med 1 januar, og tenke mer på meg selv, stiller så mye opp for venner og kjæresten at jeg glemmer og ta vare på meg selv. Har som mål og gå opp til 80-85kg til sommeren, da er jeg fornøyd. og 90+ kilo til neste jul. Tror det er et ralistisk mål! 5288583[/snapback] Hvor høyt har du vært før? Har du vært på 90kg er det en mulighet, hvis ikke blir det mye fet. 80kg er absolutt et mål, men vær varsom med urealistiske mål. Jeg har satt meg som mål og gå opp til 93-95kg stabilt til neste jul. Men nå som fettprosenten er lav å jeg ligger på 88kg tror jeg nok jeg fort kan passere det. Å Biceps-triceps skal jeg få opp til 44cm, ganske urealistisk egentlig. Men må prøve. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvor høyt har du vært før? Har du vært på 90kg er det en mulighet, hvis ikke blir det mye fet. 80kg er absolutt et mål, men vær varsom med urealistiske mål. Jeg har satt meg som mål og gå opp til 93-95kg stabilt til neste jul. Men nå som fettprosenten er lav å jeg ligger på 88kg tror jeg nok jeg fort kan passere det. Å Biceps-triceps skal jeg få opp til 44cm, ganske urealistisk egentlig. Men må prøve. 5289337[/snapback] Har vært oppe i 83 kilo før. når jeg beynner og trene skikkelig igjen nå og spise ordentlig så kommer vekta til å gå oppover ganske bra. Har lav fettprosent fra før, genetisk. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Da var jeg sånn delvis tilbake igjen. Bare tysktentamen igjen så begynner jeg på igjen på mandag med full trening, kosttilskudd og mye matspising igjen. Gleder meg allerede, skal bli morro. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg også Chris! Har hatt en 2måneders pause nå, med sinnsykt dårlig samvittighet... Bare håper jeg klarer å hente meg inn igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå