Thor - God Of Thunder Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 1kg Kreatin monohydrat til 140,- inkl frakt. Billig billig. Tar man bare 1 scope om dagen? Vurderar å kjøpe det! Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 1kg Kreatin monohydrat til 140,- inkl frakt. Billig billig. Tar man bare 1 scope om dagen? Vurderar å kjøpe det! Man tar vel 5g - 10g til dagen tror jeg. Så et 1000g holder i hvert fall 3 måneder . 2 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Never miiiind Endret 10. november 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Heisann! Har et problem med frontbøy. Har nettopp satt denne øvelsen inn i programmet, og har heller ikke noe særlig erfaring med denne øvelsen. Men hver bidige gang jeg bøyer meg ned så knekker det så satans høyt bak i låret rett ovenfor kneet i begge beina. Det gjør ikke vondt, men det er veldig ubehagelig.. Er dette et tegn på at jeg har feil teknikk? Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Tar man bare 1 scope om dagen? Vurderar å kjøpe det! Jepp, er ikke vits å ta mer egentlig, forutenom i en evt oppladningsfase hvis du vil få full effekt raskest mulig. Når tanken er full så er den full. 1 scoop er 6g ser jeg så da holder denne til en gode ~5 måneder. Det er ikke ille! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) 1kg Kreatin monohydrat til 140,- inkl frakt. Billig billig. Tar man bare 1 scope om dagen? Vurderar å kjøpe det! Man tar vel 5g - 10g til dagen tror jeg. Så et 1000g holder i hvert fall 3 måneder . Konge, blir vell å bestille ein slik då. Det er veldig billig? Og det er forresten ikkje smak på det? Ein ting til, er det nokon alvorlige bivirkningar eg burde vite om? Takk Phax Endret 10. november 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
gnav Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kjøpt vektløftersko? Type og pris? http://siggy1.no/otomix-sko/stingray-boot#variation=165529 Har disse noen oppbygging i hælen? Har lenge hatt planer om å skaffe meg vektløftersko. Er det andre alternativer som er verdt å sjekke ut? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Heisann! Har et problem med frontbøy. Har nettopp satt denne øvelsen inn i programmet, og har heller ikke noe særlig erfaring med denne øvelsen. Men hver bidige gang jeg bøyer meg ned så knekker det så satans høyt bak i låret rett ovenfor kneet i begge beina. Det gjør ikke vondt, men det er veldig ubehagelig.. Er dette et tegn på at jeg har feil teknikk? Vanskelig å si. Har du filmet det selv utføre øvelsen? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Heisann! Har et problem med frontbøy. Har nettopp satt denne øvelsen inn i programmet, og har heller ikke noe særlig erfaring med denne øvelsen. Men hver bidige gang jeg bøyer meg ned så knekker det så satans høyt bak i låret rett ovenfor kneet i begge beina. Det gjør ikke vondt, men det er veldig ubehagelig.. Er dette et tegn på at jeg har feil teknikk? Hvorfor har du lagt til frontbøy? Det er ikke en øvelse som er noe "must" for de fleste, så hvis det gjør vondt, dropp den? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) 1kg Kreatin monohydrat til 140,- inkl frakt. Billig billig. Tar man bare 1 scope om dagen? Vurderar å kjøpe det! Man tar vel 5g - 10g til dagen tror jeg. Så et 1000g holder i hvert fall 3 måneder . Konge, blir vell å bestille ein slik då. Det er veldig billig? Og det er forresten ikkje smak på det? Ein ting til, er det nokon alvorlige bivirkningar eg burde vite om? Takk Phax Det er ganske billig ja. Det billigste kreatinet jeg vet om utenom dette er Star Nutrition sitt kreatin som selges på Gymgrossisten.no. Der koster det 198kr for 1kg, så kommer frakt utenom. Det er ikke smak nei, det bare smaker ekkelt. Jeg anbefaler å blande med eplejuice fremfor vann, da smaker du ikke kreatinet og det får visstnok bedre effekt i kombinasjon med det naturlige fruktsukkeret i eplejuicen (har dette fra flere kilder, men aldri sett en ekte vitenskapelig undersøkelse på akkurat dette). Ikke bland med appelsinjuice, det skal visstnok bryte ned kreatinet, uten at jeg vet hvorfor appelsinjuice er så forskjellig fra eplejuice når det gjelder sånt... Kreatin er blant de kosttilskuddene det er blitt gjort mest undersøkelser på og det er ikke funnet noen negative bivirkninger . Det er dog viktig å få i seg nok vann når man tar kreatin, både for å få ønsket effekt samt unngå hodepine. Alt dette tror jeg står på alle bokser med kreatin . EDIT: Fant ut hvorfor man ikke skal blande kreatin med appelsinjuice. Kreatin monohydrat kan trygt blandes med sukkerholdige drikker, for å få en enda bedra insulinrespons, men må ikke blandes med drikke med lav pH-verdi (sure drikker), for da brytes kreatinet ned. Så hvilken som helst drikkevare med relativt høyt sukkernivå, UTEN å ha lav pH-verdi fungerer bra sammen med kreatin. Druejuice er det aller beste, men eplejuice er også ganske bra. Appelsinjuice er ikke bra, og brus er selvsagt ikke bra. Endret 10. november 2011 av EirikYeah 2 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Konge, takk for kjempe svar! +1 Vil du sei det har mykje å sei for treninga di? Har det stort utslag på treninga? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Heisann! Har et problem med frontbøy. Har nettopp satt denne øvelsen inn i programmet, og har heller ikke noe særlig erfaring med denne øvelsen. Men hver bidige gang jeg bøyer meg ned så knekker det så satans høyt bak i låret rett ovenfor kneet i begge beina. Det gjør ikke vondt, men det er veldig ubehagelig.. Er dette et tegn på at jeg har feil teknikk? Hvorfor har du lagt til frontbøy? Det er ikke en øvelse som er noe "must" for de fleste, så hvis det gjør vondt, dropp den? Jeg bruker øvelsen som en erstatning for knebøy m tanke på ryggen min, og enklere teknikk. Jeg vil bli sterk i beina og da er vel en øvelse lignende knebøy et must? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvorfor kutter du ut vanlig knebøy, er du veldig høy? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg bruker øvelsen som en erstatning for knebøy m tanke på ryggen min, og enklere teknikk. Jeg vil bli sterk i beina og da er vel en øvelse lignende knebøy et must? For all del. Frontbøy er et godt alternativ til knebøy. Det er jo selvfølgelig ikke det samme, men et godt alternativ. Knekker det når du gjør øvelsen uten vekter? Hvordan holder du stanga? Hvordan er overkroppen din i forhold til underkroppen? Går du langt frem med knærne? Krummer du ryggen? Er du generelt stiv i lårene? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Nærmer meg 1.90 i høyde. Det knekker til og med når jeg utfører øvelsen uten vekter også, kryssgrep, strak rygg, er litt usikker på benstillingen. jeg har prøvd på forskjellige stillinger med bena, men det knekker fortsatt... Jeg trener meg opp til å gå med tung sekk, og løpe langdistanse. så er ute å løper en del også. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Fant ut hvorfor man ikke skal blande kreatin med appelsinjuice. Kreatin monohydrat kan trygt blandes med sukkerholdige drikker, for å få en enda bedra insulinrespons, men må ikke blandes med drikke med lav pH-verdi (sure drikker), for da brytes kreatinet ned. Så hvilken som helst drikkevare med relativt høyt sukkernivå, UTEN å ha lav pH-verdi fungerer bra sammen med kreatin. Druejuice er det aller beste, men eplejuice er også ganske bra. Appelsinjuice er ikke bra, og brus er selvsagt ikke bra. Ifølge nrk har eplejuice lavere pH enn appelsinjuice. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Er så mange "triks" i forhold til kreatin at en blir bare svimmel uansett. Andre påstår man skal opprinnelig blande det ut i varmt vann etc. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Er så mange "triks" i forhold til kreatin at en blir bare svimmel uansett. Andre påstår man skal opprinnelig blande det ut i varmt vann etc. Behøver man ikke det.. ? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Er enig i det Fredrik, men hvis sure løsninger ødelegger kreatinet, forholder jeg meg noe skeptisk til eplejuice. Selv er jeg ikke kjerring og blander alt med vann, drikker det da ikke for smakens skyld uansett. edit: Nå tar jeg faktisk kreatin i kapselform uansett, så slipper jeg hele problemstillingen:) Endret 10. november 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Kreatin er det minste problemet å få ned blandet med vann spør du meg. Trenger ikke blandes ut med en halvliter uansett. De typene kreatin jeg har prøvd har aldri vært noe vond smak på uansett. LasH: vet ikke om man må, jeg, det er anbefalt av noen, andre nevner det ikke. Men det skader helt sikkert ikke å blande det ut i litt lunkent vann først. Vært av kreatin nå, må bestille opp noe mer. Tenker jeg kjører på med iherb-driten. Creapure og billig, works for me. Endret 10. november 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå