Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mens magemusklene ikke blir så mye større av trening?

Skal du få større magemuskler, så må du gjøre tunge baseløft! Jeg merker selv nå som vektene mine begynner å nærme seg gode at magen min buler mer (dvs går ut oppe, er flat og går inn nede. Muskelmage, ikke øltønne!)

Lenke til kommentar

1kg Kreatin monohydrat til 140,- inkl frakt. Billig billig.

iLike! Har du kjøpt kreatin fra iherb.com før? Kan jeg risikere at den forsvinner i posten eller at jeg gror et ekstra øre eller noe av å ta det?

@phax igjen:

Hvor kjøper du ytrefilet av svin billigst og hvor mye koster det? Det så skikkelig bra ut, må prøve det selv :).

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Har ikke handlet kreatin, men handlet mye annet der og aldri opplevd noe krøll eller ekstra ører. :) iHerb er store de, så absolutt til å stole på. Postgangen kan ta litt tid, men verdt å vente på hvis man ikke har det travelt.

Ytrefilet kjøper jeg på Rema 1000 for 99,- kiloen! Så 36,- for den jeg spiste idag på 360g. De har indrefilet og til 139,- eller no sånn men jeg syns ytrefileten faktisk smaker bedre, i tillegg til at den er billigere og har mer proteiner.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Takk for tips!

Jeg ser at iHerb selger Jack3d til en tredel av prisen man får på finn.no, så jeg tror jeg kjøper både kreatin og Jack3d fra iHerb fra nå av! :D

Over til noe annet, har bulking noe for seg for meg?

Jeg er i en situasjon hvor jeg er på vei ned i fettprosent. Er kommet et godt stykke på vei, men er ikke helt fornøyd før jeg får hentet fram six-packen. Jeg blir hele tiden anbefalt å bulke, men jeg må innrømme at jeg selv ikke ser nødvendigheten. Jeg er sjelden slapp og jeg har som regel alltid energi til treningsøktene. Vil jeg virkelig merke enn større økning i styrke dersom jeg skulle begynt på en bulk, i forhold til nå? Hva mener dere som har erfaring fra denslags?

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Jeg er i en situasjon hvor jeg er på vei ned i fettprosent. Er kommet et godt stykke på vei, men er ikke helt fornøyd før jeg får hentet fram six-packen. Jeg blir hele tiden anbefalt å bulke, men jeg må innrømme at jeg selv ikke ser nødvendigheten. Jeg er sjelden slapp og jeg har som regel alltid energi til treningsøktene. Vil jeg virkelig merke enn større økning i styrke dersom jeg skulle begynt på en bulk, i forhold til nå? Hva mener dere som har erfaring fra denslags?

Generelt råd: Om du bør deffe eller bulke kommer egentlig litt an på hvor lenge du har trent og hvor muskuløs du er. De første årene man trener vil man ha størst fremgang og da er det jo egentlig litt dumt å ikke legge til rette for mest mulig muskelbygging (hvis det er det man er ute etter da).

Når man bulker har man et større trykk grunnet kcaloverskudd, man klarer å yte mer og man bygger muskler lettere.

Og motsatt på kcalunderskudd. Dess lavere fettprosent dess lavere trykk vil man ha, men egentlig er ikke dette noe stort problem for hvermannsen.

Husk at dersom man trener for å få en flott fysikk og tenker å deffe senere, så vil man jo ikke bulke seg blodfeit (noe som er fullstendig meningsløst uansett). Da får man bare en kjempejobb senere med en lang deff og det er faktisk begrenset hvor mye muskler man kan bygge samme hvor mye kcaloverskudd man har.

Det er mange utøvere som prøver å holde en grei form året rundt selv om de da er i en fase hvor de prøver å bygge masse frem til neste års konkurranse.

Det du evt kan gjøre er jo å fortsette deffen frem til du er fornøyd med formen og til du ikke klarer å øke på treningene mer og så legge deg på et moderat kcaloverskudd som du bruker et par uker på å finne.

Nå som det går mot kaldere tider trenger man egentlig ikke six pack! Fordelen med at du har deffet nå er at du vet hva det innebærer og vet hva som må til når du en gang på nyåret muligens setter igang med en skikkelig sommerdeff.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Generelt råd: Om du bør deffe eller bulke kommer egentlig litt an på hvor lenge du har trent og hvor muskuløs du er. De første årene man trener vil man ha størst fremgang og da er det jo egentlig litt dumt å ikke legge til rette for mest mulig muskelbygging (hvis det er det man er ute etter da).

Når man bulker har man et større trykk grunnet kcaloverskudd, man klarer å yte mer og man bygger muskler lettere.

Og motsatt på kcalunderskudd. Dess lavere fettprosent dess lavere trykk vil man ha, men egentlig er ikke dette noe stort problem for hvermannsen.

Husk at dersom man trener for å få en flott fysikk og tenker å deffe senere, så vil man jo ikke bulke seg blodfeit (noe som er fullstendig meningsløst uansett). Da får man bare en kjempejobb senere med en lang deff og det er faktisk begrenset hvor mye muskler man kan bygge samme hvor mye kcaloverskudd man har.

Det er mange utøvere som prøver å holde en grei form året rundt selv om de da er i en fase hvor de prøver å bygge masse frem til neste års konkurranse.

Det du evt kan gjøre er jo å fortsette deffen frem til du er fornøyd med formen og til du ikke klarer å øke på treningene mer og så legge deg på et moderat kcaloverskudd som du bruker et par uker på å finne.

Nå som det går mot kaldere tider trenger man egentlig ikke six pack! Fordelen med at du har deffet nå er at du vet hva det innebærer og vet hva som må til når du en gang på nyåret muligens setter igang med en skikkelig sommerdeff.

Herlig at du tar deg bryet med å skrive disse bra innleggene du har skrevet i det siste, fortsett med det! :new_woot: Karma er utdelt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre :)

Huff, forferdelig sliten i dag. Ble altfor sent i går og litt for lite søvn i natt, samt at jeg hadde en knallhard beinøkt i går. Dårlig kombinasjon!

Takk og pris for flexitid og ingen tidlige møter i dag :D

Edit: Måtte forresten scrolle opp og snike på ytrefileten før frokost i dag også :D

Endret av Frosten
Lenke til kommentar

Det var ett stykk nasty regnestykke...

Hva med dette:

135kgx3 reps gir en 1rm på 148 hvis man benytter seg av regnestykket jim wendler bruker for 1rm

altså: vekt x reps x 0,0333 + vekt

Når du vet 1rm tar du 20% vekk fra den loaden, altså:

ca 125kg.

Deretter regner man ut hva det vil tilsvare i 6 reps ut ifra samme formel som første delen, bare litt bytting av x'er :D

125/1,1998= ca105kg på 6reppern.

Yepp, jeg er ikke akkurat noe matematiker! ;)

Hvis vi tar eksempelet på beinpress hvor jeg tok 180kg x 8 på siste økt før deload. Da blir det 180 * 8 * ,0333 + 180 = 228kg

Hvordan kom du frem til 1,1998? :p

Lenke til kommentar

Det var ett stykk nasty regnestykke...

Hva med dette:

135kgx3 reps gir en 1rm på 148 hvis man benytter seg av regnestykket jim wendler bruker for 1rm

altså: vekt x reps x 0,0333 + vekt

Når du vet 1rm tar du 20% vekk fra den loaden, altså:

ca 125kg.

Deretter regner man ut hva det vil tilsvare i 6 reps ut ifra samme formel som første delen, bare litt bytting av x'er :D

125/1,1998= ca105kg på 6reppern.

Yepp, jeg er ikke akkurat noe matematiker! ;)

Hvis vi tar eksempelet på beinpress hvor jeg tok 180kg x 8 på siste økt før deload. Da blir det 180 * 8 * ,0333 + 180 = 228kg

Hvordan kom du frem til 1,1998? :p

6 (repitisjonene) * 0,0333 = 0,1998

0,1998+ 1 = 1,1998

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...