Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Vurderer selv å begynne å trene MMA med Skien Fighterklubb over nyåret. Noen som vet om det egentlig er noe vits når man ikke har tidligere erfaring fra kampsport? Nanbudo når man var 12 teller ikke. :D

Jada, kjør på :) Der Steve jobber, MMA-gym, er det folk i alle aldre og ferdighetsnivåer :) God trening, men om du vil pakke på størrelse så kræsjer det kanskje litt (altså, om du trener det èn gang i uka så bør det ikke ha noe å si, men).

Woohoo! Nei er vel en eller to ganger i uka. Mest fordi jeg har lyst å trene opp ting som motorikk, disiplin osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortiden er vi innom helse og ernæring i naturfagen på skolen. Dette er svært læringsrikt, og jeg får med meg mye viktig som jeg ikke var klar over fra før. I dag støtet jeg på noe som jeg er litt usikker på. Både læreren min og boken sier at overskudd av protein lagres som fett. Er dette riktig? Målet mitt er å bygge muskler og ettersom det er vinter, er jeg delvis småsløv med telling av kalorier og protein, men jeg ligger på ca. mål. Hva er konsekvensene av for høyt inntak av protein?

Lenke til kommentar

snip

Som du selv sa; det lagres som fett.

KALORIoverskudd lagres som fett, IKKE proteinoverskudd...

Proteinoverskudd blir metabolisert på lik linje med karbs og fett, overskudd fører til at proteinene som er i overskudd blir brutt ned til glukose/energi...

• Liker 2
Lenke til kommentar

snip

Som du selv sa; det lagres som fett.

KALORIoverskudd lagres som fett, IKKE proteinoverskudd...

Proteinoverskudd blir metabolisert på lik linje med karbs og fett, overskudd fører til at proteinene som er i overskudd blir brutt ned til glukose/energi...

Kroppen omdanner proteinet til fett, men det var ikke et spørsmål om hvor mye du må spise. Du må få deg i bra mye da altså.

Edit: Dette har jeg lest og hørt bra mange ganger før, men jeg finner ikke noen GODE kilder akkurat nå. Gjør et google search så finner du det nevnt tusenvis av ganger på forum.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Herlig! du kommer til og bli fornøyd :)

BTW; det omvende av kvart bøy!

post-172174-0-73050600-1320784751_thumb.png

Hvor mye protein snakker vi om før det lager som fett? Jeg skal ligge på rundt 150 g pr dag.

Som sagt det lagres som glukose. Mente war sa det var alt over 4g/kroppsvekt.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Herlig! du kommer til og bli fornøyd :)

BTW; det omvende av kvart bøy!

post-172174-0-73050600-1320784751_thumb.png

Hvilken størrelse har du? Bestilte medium selv.

Er det det dypeste du kan gå, Joakim? :green:

Hm... jeg husker ikke, men mener det var medium.

Kan gå dypere, men da blir det større tekniske problemer :p Dette er det jeg trener med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...