Coa Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Nå har jeg ikke prøvd ProZyme, men myopulveret har det ikke vært noe problemer med. Har aldri hatt et bedre pulver enn myo. Aldri om jeg går til bake til det skvipet jeg har drukket tidligere. Endret 6. november 2011 av Coa Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Prozyme er veldig bra, men de byttet i en periode ut råvaren de lager pulveret med, til en med rar konsistens. Så det blander dårligere og klumper mer. Og når jeg spurte om det var noe galt med pulveret var det som det skulle være. Lett for dere å si, pulveret er fortsatt ræva, selv om det "skal være sånn". Blæh. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg hater, hater, hater den bedritne jævla ProZymen. Hvorfor i ALL VERDEN produserer de pulver med konsistensen til potetmel? Og hvorfor påstår de at det ikke er noe problem. Den må jo ristes så skummet går fra 4dl-merket til 7dl... Prøver du å RØRE i den fester halvparten av pulveret seg til det du rører med. Forbanna dritt. Vurderer Myo i stedet neste gang, på trass. Selv om de har byttet ut råvaren og har en annen konsistens på nytt pulver. Myo er digg. Dag #24: +4,9 KG På fredag trente jeg Goblet Squats (var med en jente, hun klarte ikke den vanlige stangen), benkpress og nedtrekk. En venn fortalte meg at jeg ikke burde trene samme muskel før etter 3 dager. Hvorvidt dette er riktig eller ikke er ikke spørsmålet; Spørsmålet er, hvilke muskler gjenstår nå å trene? Dekker ikke squats, benkpress og nedtrekk flesteparten? Skuldre..? Jeg ser ikke på Goblet squats som en styrkeøvelse i seg selv. Mest for å tøye ut musklene som brukes i bøy slik at en kan få lengre bevegelsesbane og bedre teknikk. Helt avhengig. Trener du hele kroppen hver gang? I så fall ville jeg hatt mer på rygg og en øvelse for skulder i tillegg. Men jeg er minimalist. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Dag #24: +4,9 KG På fredag trente jeg Goblet Squats (var med en jente, hun klarte ikke den vanlige stangen), benkpress og nedtrekk. En venn fortalte meg at jeg ikke burde trene samme muskel før etter 3 dager. Hvorvidt dette er riktig eller ikke er ikke spørsmålet; Spørsmålet er, hvilke muskler gjenstår nå å trene? Dekker ikke squats, benkpress og nedtrekk flesteparten? Skuldre..? Anbefaler deg som er komplett nybegynner å heller følge et ferdigoppsatt treningsprogram hvor det er et korrekt øvelsesutvalg med riktig periodisering og progresjon. Det vil gi deg langt større fremgang enn at du skal trene litt øvelser her og der på måfå. I tillegg vil du lære mye om hvordan et treningsprogram bør settes opp. Men for å svare på spørsmålet så ville det vært naturlig å trene markløft, roing og skulderpress nå f.eks. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg simpelthen elsker avslutningen på bicepsøkten min; 3*8 EZ-curls 3*10 Stående kabelcurls 3*10 Stående Zottmancurls Hvis det er noen som føler at de ikke gir armene nok juling med de ordinære øvelsene, så kan jeg virkelig anbefale kabel- og Zottmancurls. PUMP fra helvete! http://www.youtube.com/watch?v=Vt23Dcbm_Pk http://www.youtube.com/watch?v=ZrpRBgswtHs Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Kabelcurls er dreepen for å trøkke ut det siste. Hvis jeg kjenner jeg har noe ekstra å gå på supersetter jeg gjerne kabelcurl->tricep pushdown. Rimelig skjelven etterpå da. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Aller helst så skulle jeg ønske at treningsstudioet mitt hadde et større kabelrack slik at jeg kunne kjørt høye kabelcurls, da dette er min favorittøvelse for peak på bicepsen. Men, som sagt - prøv Zottman en dag du har tid. Det ser fjollete ut, men du verden så godt/vondt det er! :!: Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Får prøve det ut! Større kabelrack, hvordan er det som er der nå? Der jeg trener nå er det ene jungle gymmet justerbart i høyde på kabeldelen, så man bare justerer trinsen til det nivået man vil. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Av uante grunner så er det meget kort horisontal avstand mellom de to kabelrackene, slik at det blir vanskelig å gjøre tohåndsøvelser som f.eks høye stående kabelcurls (bilde) og kabel krysstrekk (bilde). Det er simpelthen vanskelig å strekke ut armene maksimalt når man står plantet i midten av racket. Endret 6. november 2011 av LarsP Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Ahh... Ja da skjønner jeg. Er nok samme opplegg som på Pro Gym det da antar jeg. Der står de litt nærme hverandre. Fire stasjoner med fire magasiner på hver osv. Aldri kjørt krysstrekk eller høye curl, så ikke opplevd problemet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Som en sidenotis så kan jeg anbefale iform sin vimeo-side. Ser man et par intervjuer så innser man hvor utrolig mange forskjellige treningsopplegg de ulike utøverne benytter og at det ikke nødvendigvis er noen fasit for hvordan man skal trene for å oppnå resultater. Bra inspirasjon er det også! Vimeo Endret 6. november 2011 av LarsP Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Mange som har godt av å forstå at de forskjellige utøverenes opplegg er skreddersydd dem, og hva de føler de får best kontakt med muskler av osv. Ser Ayad Musa er intervjuet der, får titte på det. Han trener på Pro Gym og hjalp eksen min med litt treningsopplegg osv. Festlig (og svær) type.. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Er det ikke litt overkill å kjøre så mange forskjellige øvelser bare for bicepsen? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg brukte å bare ha to øvelser på programmet, men følte at jeg ikke klarte å ta meg helt ut. Dessuten så er jo bicepsen pyntemuskelen #1. Zottman aktiviserer også underarmene, en kroppsdel jeg absolutt synes fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Dessuten så er jo bicepsen pyntemuskelen #1. Hehe ja, tipper din favoritt har tatt sine bicepscurl oppgjennom for å si det sånn. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Hehe ja, tipper din favoritt har tatt sine bicepscurl oppgjennom for å si det sånn. Yes Lenke til kommentar
Virke Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Brakk kragebeinet for omtrent 1,5 år siden. Trodde dette var rehabilitert og fint, men for rundt en uke siden under skulderpressen så sviktet hele skuldren når jeg skulle løfte hantlene opp over hodet (brakk altså ikke opp, men de samme kreftene lå plutselig ikke der lenger). Burde jeg roe på skuldertrening en stund eller fortsette skulderpress på apparat (som forøvrig går helt fint)? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Best av alt er jo om du hører med legen din, finne ut hva det kan komme av. Så kan eventuelt fysioterapeut fortelle deg hva som er best videre. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Kan jeg ha trent feil på skuldrene? Jeg var rimelig sikker på at jeg hadde/har god teknikk på skulderpress. Denne øvelsen jeg har brukt mye for å rehabilitere musklene rundt kragebeinet. Taper jeg mye på å ta øvelsen på apparat istedenfor med hantlers? Det er vel bedre enn å droppe det helt, og heller prøve om et par uker igjen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 Muligheten er selvfølgelig der, men når det kommer til sånne ting er det vel ingen her inne med kompetanse eller utdanning til å vurdere det. Bedre å trene i apparat enn å bare droppe det, ja. Men om det er bra for skulderen din vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå