Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Mener ganske bestemt at kroppen bruker en kalori på å bryte ned 1g protein, dvs 3 kalorier som går til kroppen.. Karb var vill gjetting fra min side, men trodde det var høyere enn 4.

Det er sant at kroppen bruker energi på å bryte ned protein, men den effekten er altså kalkulert inn i de verdiene som vanligvis oppgis.

Begge disse er vel sanne. men det er i det siste blitt anntydet at kostnadene ved å bryte ned proteiner er større enn man har trodd tidligere. det er delte meninger hvor mye det koster. mener jeg har sett verdier på 3,2 kal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye veier du da? Altså, å få i seg 180 gram protein syntes jeg ikke er så enkelt hele tiden. Vist vi har proteinrik middag så går det fint. Men jeg må hvertfall ha 2 scoops whey for å komme opp på 180gram. Og det er ikke billig å kjøpe mat som man trenger heller.

Kyllingkjøttdeig:

1pk á 600g = 25kr = 42kr/kg

1kg = 190g protein

42kr / 190g = 0.22kr/g protein

180g protein = 40kr

Konklusjon:

Spis kyllingkjøttdeig, det er billig og enkelt.

Viss man skal ha billigere og bedre proteinkilder, så er fisk og grønnsaker bedre.

I kjøttdeigen er der også mye annet enn bare kjøttet.

Billigste proteinkilden jeg har funnet hittil er erter. 500g er det 21-27gram per 100g. for bare 6kr!!!! Tunfisk er det 25gram per boks for 10kr. 600gram sei til 19kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant at kroppen bruker energi på å bryte ned protein, men den effekten er altså kalkulert inn i de verdiene som vanligvis oppgis.

... Og med andre ord er disse verdiene mer eller mindre ubrukelige til å regne ut noe som helst basert på seg selv. Slike verdier blir jo da bare gjennomsnitt under visse vilkår.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å sette opp det ultimate treningsopplegget og hva jeg burde spise og når? uansett hvor mye jeg spiser så legger jeg meg ikke på meg. Det er veldig irriterende. Jeg har planer om å trene 3 dager i uken og vil bli større. Jeg skal ikke fokusere på å øke mest ulig av maks vekten som jeg kan ta, men å bli større i volum over hele kroppen. Hadde vært veldig fint om noen kunne dele et godt treningsprogram for akkurat denne treningen :)

Har sagt det før å sier det igjen: FIRE LITER HELMELK OM DAGEN!!!!!!!!

Lenke til kommentar

nå roter du. Det er ca 4kcal i 1g protein, ca 4 i 1g karb og ca 9 i 1g fett. I dette er det allerede innberegnet energien som tapes ved fobrenning.

Mener ganske bestemt at kroppen bruker en kalori på å bryte ned 1g protein, dvs 3 kalorier som går til kroppen.. Karb var vill gjetting fra min side, men trodde det var høyere enn 4.

TEF av proteiner gjør til at et gram proteiner gir 3,4kcal...

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å sette opp det ultimate treningsopplegget og hva jeg burde spise og når? uansett hvor mye jeg spiser så legger jeg meg ikke på meg. Det er veldig irriterende. Jeg har planer om å trene 3 dager i uken og vil bli større. Jeg skal ikke fokusere på å øke mest ulig av maks vekten som jeg kan ta, men å bli større i volum over hele kroppen. Hadde vært veldig fint om noen kunne dele et godt treningsprogram for akkurat denne treningen :)

Har sagt det før å sier det igjen: FIRE LITER HELMELK OM DAGEN!!!!!!!!

Drikker faktisk helmelk as we speak, etter en digg kontrastdusj etter trening. Herregud, så deilig.

Men jeg har et issue med GOMAD, fire liter er jo helt ville mengder (og kalorier) i tillegg til et normalt kosthold...

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Drikker 2-4 liter melk (skummet, tho) om dagen. Det Blir ca 1200-2400kcal om dagen bare fra melk.

MEN, vær obs! Man fiser så utrolig mye! Spesielt om man drikker 1-2 shaker med herbalife, masse brød, pasta, og kjøtt hver eneste dag.

Herregud så lei jeg (og dama!) er av den magen. I går var det helt ille, da kom det fis på fis med 2-3 min mellomrom i flere timer i strekk. :blush:

Edit: Meget sure, for de som lurte.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Alt annet smaker shiit. Skummet melk smaker himmelsk! Lett/hel blir for tykt :(

Har drukket skummet siden jeg ikke kan huske, så det er ganske naturlig for meg å drikke det.

Pluss at jeg hadde hatt en god del mer fett på kroppen om jeg drakk hel tror jeg. Ved 4 liter så er det snakk om ganske mange gram fett ekstra om dagen.

Fett er noe jeg ikke trenger mer av i kostholdet atm. :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ja, det er sant.

Jeg syns det bare er utrolig godt.

Drikker det egentlig bare fordi jeg vil.

Spiser somregel 2 brødskiver til frokost pluss en herbalife shake, da går det en liter melk. Pluss noen skiver på jobb, da går det en liter. Så noen skiver etter jobb, da går det fort litt melk. Så til kveldsmat går det en liter til brød eller herbalife. Spiser alt for mye brød, det skal jeg innrømme!

Spiser annen mat imellom de nevnte måltidene, men det er bare for å vise sånn ca hvor ofte jeg drikker melk. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...