Thor - God Of Thunder Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Personlig ville eg ha liggi på rundt 3g, då har du litt meir enn det du har bruk for. Eller tenker du å ligge akkurat på den grensa der du bygger musklar utan å legge på deg noko fett? For en som skal opp i vekt, blir 3g/muskel kilo alt for høyt! Ligger man så høyt, skal man ned i fett prosent. Wait what? Altfor høgt? Om du har nokon kjelder på det, så enlighten me. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Hvor mye veier du da? Altså, å få i seg 180 gram protein syntes jeg ikke er så enkelt hele tiden. Vist vi har proteinrik middag så går det fint. Men jeg må hvertfall ha 2 scoops whey for å komme opp på 180gram. Og det er ikke billig å kjøpe mat som man trenger heller. Kyllingkjøttdeig: 1pk á 600g = 25kr = 42kr/kg 1kg = 190g protein 42kr / 190g = 0.22kr/g protein 180g protein = 40kr Konklusjon: Spis kyllingkjøttdeig, det er billig og enkelt. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Personlig ville eg ha liggi på rundt 3g, då har du litt meir enn det du har bruk for. Eller tenker du å ligge akkurat på den grensa der du bygger musklar utan å legge på deg noko fett? For en som skal opp i vekt, blir 3g/muskel kilo alt for høyt! Ligger man så høyt, skal man ned i fett prosent. Wait what? Altfor høgt? Om du har nokon kjelder på det, så enlighten me. Slik jeg ser det finnes det ikke noe som heter "for mye protein", bare "for lite protein". Jeg har diverse morsomme kilder til deg Ondskap som hevder at du trenger 1.4g protein per kg kroppsvekt (Olympiatoppen), men det er bare tull, så jeg skal spare deg for dem . Jeg ligger selv på 3g protein per kg kroppsvekt, noe som passer fint for meg . Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Det skal dog sies at får du i deg 3g protein om dagen og skal opp i vekt, så kan det bli vanskelig å få i seg nok fett/carbs til å faktisk øke, da protein er svært mettende. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Korleis finn du ut kva som passer? Lenke til kommentar
voldddd Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Noen som kan hjelpe meg med å sette opp det ultimate treningsopplegget og hva jeg burde spise og når? uansett hvor mye jeg spiser så legger jeg meg ikke på meg. Det er veldig irriterende. Jeg har planer om å trene 3 dager i uken og vil bli større. Jeg skal ikke fokusere på å øke mest ulig av maks vekten som jeg kan ta, men å bli større i volum over hele kroppen. Hadde vært veldig fint om noen kunne dele et godt treningsprogram for akkurat denne treningen Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Korleis finn du ut kva som passer? Jeg regner med den var tilsiktet meg? Det jeg mente var at 3g/kg passer mitt kosthold. Jeg er ikke nødt til å spise mer enn jeg er komfortabel med og det er heller ikke særlig belastende for økonomien . Jeg kunne sikkert klart meg med 2.5g/kg, men da måtte jeg kuttet ut lønsjen min, som består av kyllingkjøttdeig. Det vil jeg ikke - jeg elsker kyllingkjøttdeig . Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 For en som skal opp i vekt, blir 3g/muskel kilo alt for høyt! Ligger man så høyt, skal man ned i fett prosent. Wait what? Altfor høgt? Om du har nokon kjelder på det, så enlighten me. Nei, passer dårlig å bruke tid på å finne kilder nå. Men dette har vi tatt opp flere ganger, og hvis du ser på typisk dietter (gå ned i fettproent, mens man holder muskelmasse) Dette er primært for å bli mett uten å spise så mye kalorier. Når man i tillegg ser på faktummet at kroppen bruker mer energi på å bryte ned 1g proteiner, enn fett og karb. Så blir høyt protein ideelt for å gå ned i fettprosent. Snur man på det og vil opp i størrelse (dvs må ligge i kalori-overskudd), så vil det å ha veldig høyt proteininntak jobbe litt mot det formålet. Som nevnt er protein mer mettende, dvs vanskeligere å få i seg nok kalorier (1g prot = 4kcal, fett og karb = 9?), i tillegg vil kroppen bruke mer energi på å bryte ned de proteinene og dermed må du spise enda mer. Noen som kan hjelpe meg med å sette opp det ultimate treningsopplegget og hva jeg burde spise og når? uansett hvor mye jeg spiser så legger jeg meg ikke på meg. Det er veldig irriterende. Jeg har planer om å trene 3 dager i uken og vil bli større. Jeg skal ikke fokusere på å øke mest ulig av maks vekten som jeg kan ta, men å bli større i volum over hele kroppen. Hadde vært veldig fint om noen kunne dele et godt treningsprogram for akkurat denne treningen Det er ikke mulig, du må finne ut hva som funker for deg! Av treningsopplegg ville jeg sett på 5x5. Når det gjelder mat, så må du se hva du liker både av mat og tidspunkt/mengde. For at du skal kunne holde seg på rett bane, må du ha noe som du trives med. Ellers vil du fort gi opp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Noen som kan hjelpe meg med å sette opp det ultimate treningsopplegget Finnes ikkje. og hva jeg burde spise og når? Mat, 3-4 gonger om dagen. uansett hvor mye jeg spiser så legger jeg meg ikke på meg. Det er veldig irriterende. Tull. Et meir. Tell eventuelt kaloriar og finn ut at du får i deg for lite. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Har ikke du en del kcal også i maten din? Skal man ha masse proteiner og lite kcal, blir oppgaven mye vanskeligere. Joda, jeg ligger høyt. Men av overskuddet mitt så kommer mesteparten fra karbohydrater som er lett å kutte ut. Lenke til kommentar
voldddd Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Hva er et 5x5 treningopplegg? 5 øvelser med 5 sett på hver eller? Skal begynne å telle, tror jeg kanskje ligger rundt 2500-300kalorier Hva er et 5x5 treningopplegg? 5 øvelser med 5 sett på hver eller? Skal begynne å telle, tror jeg kanskje ligger rundt 2500-300kalorier Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Hva er et 5x5 treningopplegg? 5 øvelser med 5 sett på hver eller? Skal begynne å telle, tror jeg kanskje ligger rundt 2500-300kalorier Hva er et 5x5 treningopplegg? 5 øvelser med 5 sett på hver eller? Skal begynne å telle, tror jeg kanskje ligger rundt 2500-300kalorier 5x5 betyr i utgangspunktet 5 sett med 5 repetisjoner ja. Men om det er muskelvekst du er ute etter er ikke dette det beste alternativet. Vil få muskelvekst her og, men det er primært en måte å øke i styrke. Man påstår vel at om man ønsker oppgang bør man forsøke å legge seg mellom 35 og 45kcal for hver kilo du veier. Kan f.eks starte på 35 og se hvordan kroppen responderer på det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Eit baseløftprogram med 2-3 sett og 8-12 i staden for vil nok fungere greit for volum. Eg ville anbefalt å trent litt lågreps og for å bygga styrke. RYP kan du prøva deg på. Lenke til kommentar
voldddd Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Okei takk for gode svar må prøve å finne noen øvelser jeg kan rulere mellom da Hva er RYP? Endret 4. november 2011 av warvolden Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 For en som skal opp i vekt, blir 3g/muskel kilo alt for høyt! Ligger man så høyt, skal man ned i fett prosent. Wait what? Altfor høgt? Om du har nokon kjelder på det, så enlighten me. Nei, passer dårlig å bruke tid på å finne kilder nå. Men dette har vi tatt opp flere ganger, og hvis du ser på typisk dietter (gå ned i fettproent, mens man holder muskelmasse) Dette er primært for å bli mett uten å spise så mye kalorier. Når man i tillegg ser på faktummet at kroppen bruker mer energi på å bryte ned 1g proteiner, enn fett og karb. Så blir høyt protein ideelt for å gå ned i fettprosent. Snur man på det og vil opp i størrelse (dvs må ligge i kalori-overskudd), så vil det å ha veldig høyt proteininntak jobbe litt mot det formålet. Som nevnt er protein mer mettende, dvs vanskeligere å få i seg nok kalorier (1g prot = 4kcal, fett og karb = 9?), i tillegg vil kroppen bruke mer energi på å bryte ned de proteinene og dermed må du spise enda mer. nå roter du. Det er ca 4kcal i 1g protein, ca 4 i 1g karb og ca 9 i 1g fett. I dette er det allerede innberegnet energien som tapes ved fobrenning. Den eneste grunnen til å holde proteininntaket lavere når en skal opp enn ned er at det er vanskeligere å få i seg. Og så pengene da, evt... Til han fyren som vil ha optimalt treningsprogram: styrke først, så volum. Bli ordentlig sterk, med fokus på å øke i baseløftene. Spis masse ordentlig mat. Når du har inne gode treningsvaner, er sterk og er vant til å sove og spise mye, så går du over på et program med fokus på volum. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Okei takk for gode svar må prøve å finne noen øvelser jeg kan rulere mellom da Hva er RYP? Her finner du RYP. RYP er et program som kombinerer volum og styrke gjennom et seks ukers løp. Veldig fint program å starte med. Etter 6 uker kan du velge å gå videre på RYP sitt "Ekstrem muskelvekst", som kanskje ikke er så ekstremt, men i hvert fall rettet mot at du skal få større muskler. Lenke til kommentar
voldddd Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Det høres ganske så bra ut er det noen minimumsgrense av proteiner som jeg burde få i meg hver deg eller hver treningsdag? har tenkt å ta proteinshake etter hver trening, men vet ikke om jeg trenger å ta det flere ganger enn bare på treningsdagene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Først og fremst er det vel viktig at du spiser, også tar du tilskudd deretter. Uten noen spesiell backing bak, ligg i hvert fall på 1,5g protein per kg kroppsvekt. Få i deg nok protein hver dag, proteinsyntesen stopper ikke få timer etter du er ferdig på trening. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 nå roter du. Det er ca 4kcal i 1g protein, ca 4 i 1g karb og ca 9 i 1g fett. I dette er det allerede innberegnet energien som tapes ved fobrenning. Mener ganske bestemt at kroppen bruker en kalori på å bryte ned 1g protein, dvs 3 kalorier som går til kroppen.. Karb var vill gjetting fra min side, men trodde det var høyere enn 4. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 Det er sant at kroppen bruker energi på å bryte ned protein, men den effekten er altså kalkulert inn i de verdiene som vanligvis oppgis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå