Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tatt i utganskpunkt å ligge på 2,2 g protein pr kilo kroppsvekt.

Men er ikke bare bare å få i seg det antallet, og lurte kanskje på om jeg kunne senke det ned noe hvertfall på de treningsfrie dagene? Målet er ikke å gå ned i vekt, vil bygge masse.

Hæ? Problemer med å få i seg 2,2 per kg kroppsvekt? Burde ikke være noe stort problem. Jeg ligger på det idag, og jeg hadde en frokost og middag uten normal andel proteiner..

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Har tatt i utganskpunkt å ligge på 2,2 g protein pr kilo kroppsvekt.

Men er ikke bare bare å få i seg det antallet, og lurte kanskje på om jeg kunne senke det ned noe hvertfall på de treningsfrie dagene? Målet er ikke å gå ned i vekt, vil bygge masse.

Hæ? Problemer med å få i seg 2,2 per kg kroppsvekt? Burde ikke være noe stort problem. Jeg ligger på det idag, og jeg hadde en frokost og middag uten normal andel proteiner..

Hvor mye veier du da? Altså, å få i seg 180 gram protein syntes jeg ikke er så enkelt hele tiden. Vist vi har proteinrik middag så går det fint. Men jeg må hvertfall ha 2 scoops whey for å komme opp på 180gram. Og det er ikke billig å kjøpe mat som man trenger heller.

Lenke til kommentar

Livet er hardt for de harde. Men synes ikke det er noe stort problem. Tilbehøret som setter grensene. Ingen har påstått det er lett å nå målene sine, men kyllingkjøttdeig ble bare nevnt fordi det er billig. Finnes haugevis av andre kjøttyper man kan bruke. Indrefilet av svin på Rema til 100,-/kg, kyllingfileter, strimlet svinekjøtt (17,- for 300g) osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det like viktig å få i seg antall proteiner på fridagene som treningsdagene?

Noen mener det, andre mener det ikke. Dersom du skal opp i masse uansett trenger du ikke mer enn nødvendig. Peis på med karber og ligg på rundt 2g per fettfri masse. Sikkert ikke krise om du får i deg mer, men hvis du synes det er vanskelig bør det gjøre ting lettere for deg.

Personlig ville eg ha liggi på rundt 3g, då har du litt meir enn det du har bruk for.

Eller tenker du å ligge akkurat på den grensa der du bygger musklar utan å legge på deg noko fett?

Jeg ser ikke poenget med så mye mer enn nødvendig. Proteinrik mat er dyrt, og kan fort bli litt tamt i lengden. På en annen side sverger mange til skyhøyt proteininntak når de deffer. Hvorvidt det har en effekt kan jeg ikke uttale meg om, men jeg mistenker den ikke er stor.

Hva har kcal-grense med proteininntak å gjøre? Skjønner ikke helt hva du mener med det siste der. Utdyp?

Annen fakta:

Trening i morgen! Har hatt litt ufrivillig pause og prioritert skolearbeid. Ikke bare-bare å studere abstrakt algebra. Lurer på å kjøre litt deload ettersom vektene begynner å bli litt seige. Fordeler/ulemper med å endre repetisjonsrekkevidde under deload?

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at proteinpulver er plantebasert? Whey for eksempel, er ikke det plantebaserte proteiner vis-a-vis animalske protein? Eller er jeg helt på jordet?

Du er helt på jordet. Det er ikke verre enn å google "myse"...

Takk. Utifra det jeg forstår er det et animalsk fettprotein.

Jeg skjønner rett og slett ikke åssen jeg skal få i meg nok proteiner.. Jeg nekter å spise kyllingdeig. Helst ikke de ekle kyllingfilleetene heller. Må jeg opp på toten og slakte kyrne selv?

Finner ærlig talt ikke en skit som er spisbart i butikkene.. Er jeg for prippen? Burde jeg dra til en slakter eller fiskerforhandler?

Akk og ve....

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at proteinpulver er plantebasert? Whey for eksempel, er ikke det plantebaserte proteiner vis-a-vis animalske protein? Eller er jeg helt på jordet?

Du er helt på jordet. Det er ikke verre enn å google "myse"...

Takk. Utifra det jeg forstår er det et animalsk fettprotein.

Jeg skjønner rett og slett ikke åssen jeg skal få i meg nok proteiner.. Jeg nekter å spise kyllingdeig. Helst ikke de ekle kyllingfilleetene heller. Må jeg opp på toten og slakte kyrne selv?

Finner ærlig talt ikke en skit som er spisbart i butikkene.. Er jeg for prippen? Burde jeg dra til en slakter eller fiskerforhandler?

Akk og ve....

Jessufader da mann, drikk 4 liter helmelk om dagen så skal du se at resultatene kommer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes mange forskjellige proteiner; erte, soya, egg osv.. Ingen fasit.

Personlig ville eg ha liggi på rundt 3g, då har du litt meir enn det du har bruk for.

Eller tenker du å ligge akkurat på den grensa der du bygger musklar utan å legge på deg noko fett?

For en som skal opp i vekt, blir 3g/muskel kilo alt for høyt! Ligger man så høyt, skal man ned i fett prosent.

Har ikke du en del kcal også i maten din? Skal man ha masse proteiner og lite kcal, blir oppgaven mye vanskeligere.

Annen fakta:

Trening i morgen! Har hatt litt ufrivillig pause og prioritert skolearbeid. Ikke bare-bare å studere abstrakt algebra. Lurer på å kjøre litt deload ettersom vektene begynner å bli litt seige. Fordeler/ulemper med å endre repetisjonsrekkevidde under deload?

Her har jeg nylig erfart erfaring å komme med, jeg kutta 20% av vekten jeg tok 8 reps på og skulle løfte dette 13 ganger, noe som betyr at jeg faktisk ikke kuttet vekten med 20%, men mindre (orker ikke å regne prosenten). Tungt var det iallefall!

Lenke til kommentar

Heil ærleg, ja. Faen for ei syting altså. Kjøtt = proteiner.

For det første så finnes Google, eller Kvasir om du vil. Søker du etter "proteinrik mat" så finn du sikkert hundrevis av treff som igjen leder deg til store mengder matvarer med proteiner.

Proteinpulver er eit tilskot. Veldig praktisk for å få i seg nok proteiner, med hovudparten bør du få gjennom mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye veier du da? Altså, å få i seg 180 gram protein syntes jeg ikke er så enkelt hele tiden. Vist vi har proteinrik middag så går det fint. Men jeg må hvertfall ha 2 scoops whey for å komme opp på 180gram. Og det er ikke billig å kjøpe mat som man trenger heller.

180g protein burde ikke være noe stort problem. Er omentrent det jeg pleier havne på nå mens jeg er på deff, med knappe 1600-1700 kcal dagen. Og det er ofte uten noe tilskudd. Så for deg som jobber med å bygge masse og sannsynligvis har et langt høyere kaloriinntak så burde det her være lekende lett.

Skal på treningssenter etterpå, viktig å inponere på første time, noen som har noen smude øvelser å pumpe?

Clean and Jerk.

Endret av phax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...