Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Er det noen bivirkninger med kreatin monohydrat?

De berømte bivirkningene fra kreatin monohydrat kommer som regel dersom man allerede har helsemessige problemer fra før. Man bør holde seg vekke fra kreatin monohydrat dersom man har problemer med lever eller nyrer og dersom man har astma.

Hvorvidt det er effektivt kan diskuteres, men for en frisk person er anbefalt inntak ikke farlig. Jeg kan selvsagt komme med kilder på dette dersom det er ønskelig.

HVAH? Forklar plx, jeg har astma og er dårlig for tida og lurer jo nå på om det kan relateres til kreatin... SVAR!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVAH? Forklar plx, jeg har astma og er dårlig for tida og lurer jo nå på om det kan relateres til kreatin... SVAR!!!!!!!!!!!!

"Allergies

Creatine has been associated with asthmatic symptoms. People should avoid creatine if they have known allergies to this supplement. Signs of allergy may include rash, itching, or shortness of breath."

Kilde: http://www.mayoclinic.com/health/creatine/NS_patient-creatine/DSECTION=safety

Jeg misforstå litt, det står ikke egentlig svart på hvitt at astmatikere bør unngå kreatin, men at kreatin kan forårsake astmalignende symptomer.

Dersom du synes du ser en forverring av astmaen samtidig som du tar kreatin, kan det kanskje være en idé å prøve en periode uten kreatin for å se om du merker forskjell?

PS:

Kilden min er amerikansk og er basert på amerikanske studier. Artikkelen linker dog ikke til disse studiene, så jeg vet ikke om det er god fisk. Jeg ville nok uansett sjekket litt rundt forbi :).

fliseprikkerier :p

*flisespikkeri.

Det er nok ment i plural.

Jeg tror phax mener at det skrives fliseSPIKKERI, ikke flisePRIKKERI ;).

Lenke til kommentar
Treng litt hjelp til treningsprogram.Kjøyrer 5x5 SL, og skal trene Knebøy, benkpress og roing m/ stang som hovudøvingar i dag. Nokon andre gode øvingar eg burde ta med uten at eg treng å bruke 2,5t på treningsrommet?Vil helst ha litt større armar og skuldrar.- Takk på forhand :)
Om ikke du er helt på trynet kjørt i armene kan du jo slenge på noen sett med lying tricep extension, og curl med rett stang, og skulderpress.

Curl med rett stang bedre enn med manualar?

Arnold press er en magisk øvelse for skuldre, etter min mening. Jeg kjenner det mye bedre i skuldrene etter et sett med arnold press enn etter f.eks skulderpress. Vet ikke hvorfor, kanskje arnold press isolerer skulderen mer?

Takkar begge to!

Er dette lying triceps extension? http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/triceps/dumbell-lying-single-arm-extension/

Skulderpress trenar eg på treningsøkt B (Knebøy, Militærpress og markløft)

Det er ikkje veldig dumt å inkludere skuldrane på begge øktene?

Skiftar annankvar dag mellom treningsøkt A og B.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

For å sitere Arild Haugen: det e de store tingane som gjelde, ikkje koss merke elle tybe proteintskudd du kjøpa. tren harrrdt med progresjon, spis massa og sov mykja...

Hahaha! Sånn går det når ein nordlenning ska skriva stavangårsk :D

Dass!

Spis møye å sov møye!

Hehe, jeg humret litt jeg også når jeg leste den flotte tolkningen av Arild Haugen :D.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Treng litt hjelp til treningsprogram.Kjøyrer 5x5 SL, og skal trene Knebøy, benkpress og roing m/ stang som hovudøvingar i dag. Nokon andre gode øvingar eg burde ta med uten at eg treng å bruke 2,5t på treningsrommet?Vil helst ha litt større armar og skuldrar.- Takk på forhand :)
Om ikke du er helt på trynet kjørt i armene kan du jo slenge på noen sett med lying tricep extension, og curl med rett stang, og skulderpress.

Curl med rett stang bedre enn med manualar?

Arnold press er en magisk øvelse for skuldre, etter min mening. Jeg kjenner det mye bedre i skuldrene etter et sett med arnold press enn etter f.eks skulderpress. Vet ikke hvorfor, kanskje arnold press isolerer skulderen mer?

Takkar begge to!

Er dette lying triceps extension? http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/triceps/dumbell-lying-single-arm-extension/

Skulderpress trenar eg på treningsøkt B (Knebøy, Militærpress og markløft)

Det er ikkje veldig dumt å inkludere skuldrane på begge øktene?

Skiftar annankvar dag mellom treningsøkt A og B.

Med stang løfter du tyngre vekter kontra manualer. Rett stang aktiverer biceps bedre enn ez-stang (i følge Ripptoe).

Jeg ville ikke lagt til skulderpress i det programmet.

Hva med å chins på økt B og dips på A? Er vel de som er mest populære å legge til på SL.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss, det var nytt for meg, rett stang it is!

Skulderpress blir det uansett på B, men då droppar eg det på A og heller tar Arnold press på A, eller burde eg ha den sammen med skulderpress på B?

Dips er ingen dumm ide. Chins er eg ikkje sterk nok til, men kan kanskje begynne å trene med negative chins?

Jeg synes du bør droppe arnoldpress og heller trene skuldre som det står beskrevet i programmet; stående press på dag b.

Negative chins er bra. Andre metoder kan være bruk av strikk, få en kompis til å hjelpe, hoppe eller ta partial reps. Eller, som Fredrik nevner, ta nedtrekk til du blir sterk nok.

Edit: Litt kronglete formulert

Endret av gnav
Lenke til kommentar

slik jeg kjenner det så er det mest der jeg trenger er området bak skulderen hvor kropp og overarm møtes.. rear deltoids. har brukt en del reverse flyes også rows.

uff.. er ikke helt oppdatert på hva øvelsene kalles, men jeg håper du forstår. vet at overhead ikke er helt det området men jeg kunne trengt mer der og.

kjempebra med tips. :) nå gjenstår det bare å drasse ned til lokalet å få gjennomført da :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...