Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det inneholder kreatin i blant annet kjøtt,bær,fisk så om man spiser dette betyr det ikke at man får bivirkninger av og ta ekstra TILSKUDD av et kosttilskudd! Samme gjelder tran og sånt også det finner man også i fisk, man får ikke bivirkninger av det. Og tror ingen får i seg nok av av de forskjellige nærestoffene og alt det der uten og ta litt ekstra tilskudd.

Lenke til kommentar

Istedenfor å henge på google og wikipedia hele dagen og lete etter linker, hva med egne erfaringer du kan komme med, debatter etc?

Linker med resultater fra faktiske undersøkelser er da hundre ganger bedre enn personlige erfaringer. Alle er forskjellige, så om noe er sant for deg, basert på erfaring, trenger det ikke være sant for den store majoriteten.

Det er sikkert flere som misbruker anabole steroider som aldri har opplevd noe negativt med dette, selv etter et stort forbruk over lengre tid. Det betyr ikke at det er noe som kan anbefales for alle. Dårlig eksempel, men poenget er at vitenskapelige bevis > erfaring, etter min mening.

Har du sett en gjeng med studenter som aldri har trent før, og har valgt noe random til en master oppgave som skal publiseres før? Det har jeg. Sett en gjeng studenter som ikke har rørt vekter før eller vært i gymmet, og skal forske på forskjellige preperater. Det er så absurd når jeg ser slikt. De tester ut for eksempel proteintilskudd til en som bare har meldt seg frivillig til prosjektet, og lar ham løpe tredemølle noen dager i uken over en periode. Og konkluderer senerer av de verdiene og blodprøvene fra "utøverene". Slike allmenne ting holder jeg meg for den del unna. Men nå har ingen av dere forstått hva jeg har ment bak de postene jeg har skrevet engang, jeg har aldri ment noe fasit for andre eller korstog mot noe. Bare innlyse noe til de unge menneskene her inne, som det faktisk bare ser ut til å være.

Lenke til kommentar

Istedenfor å henge på google og wikipedia hele dagen og lete etter linker, hva med egne erfaringer du kan komme med, debatter etc?

Helt greit at du skal komme med påstander, men om du har tenkt å basere de på personlige erfaringer utenfor et kontrollert forskningsmiljø, der du har hundrevis av andre faktorer som påvirker deg og kroppen din, så er det fryktelig lite verdt. De som kommer med linker har et solid forsprang på deg.

Fortsett gjerne korstoget mot et av kosttilskuddene med hauger av forskningsprosjekter bak seg, men da forventer jeg egentlig at du backer det opp med noe håndfast. Dine egne erfaringer er IKKE håndfaste. Vi vet ingenting om deg eller forholdene rundt deg.

Abstract: Jeg driiiiiiter i folks erfaringer om de høres rammeskeive ut og kun er basert på egen synsing.

EDIT: Du er født i 1986, du er ikke noen gammel traver.

Endret av Fredrik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man har også google, wikipedia og det norske leksikon som jeg foretrekker.

Hva faen Bentus, nå siterte jeg wikipedia fordi du nevnte det spesifikt, men der ble det snudd på flisa!

Jeg kan gjerne komme med personlige erfaringer med kreatin i massevis, men det ville vært bra hyklersk når jeg allerede har sagt at jeg ikke ser på dine personlige erfaringer som noen pålitelig kilde i det hele tatt.

Også morsomt at Balthier som tydeligvis er din største fan, ikke har fått med seg en dritt av hovedpoenget, men spør om hvilken BCAA-preparat som er best 2 poster etter at alle stort sett er enige om at det ikke har noe å si. Det er så ironisk at man skulle tro det var en vits.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt forstaatt hva aminosyrer egentlig i er og hvorfor man faar dem i tilskudd..

Tuller du? Åpne opp naturfagsboka di. ;)

Alle protein er bygget opp av en sammensetning aminosyrer. Du kan tenke på det som byggeklossene til proteinet. BCAA er noen spesielle typer aminosyrer som gjennom en god del undersøkelser har vist god effekt på f.eks restitusjon dersom en trener styrke.

Lenke til kommentar

Rolig nå, smågutter ;)

Har ikke trent siden onsdag i forrige uke. Kan noen sende litt motivasjon vær så snill! Skal trene igjen i morra på dagen.

Han som vant britiske championship-konkurransen i bodybuilding trener forresten av og til der jeg jobber :) han sa han så frem til å kunne jobbe og spise normalt igjen etter dietten :p

Lenke til kommentar

Treng litt hjelp til treningsprogram.

Kjøyrer 5x5 SL, og skal trene Knebøy, benkpress og roing m/ stang som hovudøvingar i dag.

Nokon andre gode øvingar eg burde ta med uten at eg treng å bruke 2,5t på treningsrommet?

Vil helst ha litt større armar og skuldrar.

- Takk på forhand :)

Om ikke du er helt på trynet kjørt i armene kan du jo slenge på noen sett med lying tricep extension, og curl med rett stang, og skulderpress.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man har også google, wikipedia og det norske leksikon som jeg foretrekker.

Hva faen Bentus, nå siterte jeg wikipedia fordi du nevnte det spesifikt, men der ble det snudd på flisa!

Jeg kan gjerne komme med personlige erfaringer med kreatin i massevis, men det ville vært bra hyklersk når jeg allerede har sagt at jeg ikke ser på dine personlige erfaringer som noen pålitelig kilde i det hele tatt.

Også morsomt at Balthier som tydeligvis er din største fan, ikke har fått med seg en dritt av hovedpoenget, men spør om hvilken BCAA-preparat som er best 2 poster etter at alle stort sett er enige om at det ikke har noe å si. Det er så ironisk at man skulle tro det var en vits.

Slutt å quote så små deler av posten, man må ha med seg hele posten for å få med seg poenget her. Du kverulerer mer enn å drive det som en diskusjon, eller debatt rundt det jeg faktisk startet til og begynne med. Ser du er veldig god på dette med fliseprikkerier :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Arnold press er en magisk øvelse for skuldre, etter min mening. Jeg kjenner det mye bedre i skuldrene etter et sett med arnold press enn etter f.eks skulderpress. Vet ikke hvorfor, kanskje arnold press isolerer skulderen mer?

Det er vel at du løfter allerede fra bunn til topp, begynner med vektene nede og må dra dem helt opp. Så da får du utført en større bevegelse som innebærer flere skulder partier som må utføre arbeidet. Enn at du har i utgangspunkt en stilling på stangen hele tiden.

Jeg hadde trent for lenge med skulder maskin og stang, og når jeg skulle over til manualer da jeg byttet treningssenter, så hadde jeg ikke sjangs å løfte like tungt lenger på grunn av mangel på balanse. Så da var det ned på 30kg manualene igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...