Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg har med selvsyn sett GODT voksne menn løfte hjullasterdekk UNDER ARMEN :ph34r: så 240kg kan være en mulighet.

Og som den ekte nordlendingen du er fikk du jo hvithai på markstang senest i fjor sommer og da.

Svemling! Aille veit jo at det ikkje finnst kvithai på lopphavet, det e jo brugda før satan! Å det va på fluestanga med en trosteimitasjon sånn bære før å være fette nøyaktig på utstyret!

Søringa... :tease:

Touchè.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokon som har prøvd Lean Mass Mocca?

Smak er prioritert over pris, men 500 for 3kg var ikkje stort. Har så god erfaring med Myoprotein at det frista å smella inn ein bestilling.

Livet er for kort til å drikka på den helvetes jordbærbananvaniljedritten, no går den i søpla.

Har ikke prøvd det selv, men veit Scarn her på forumet digga det og har kjøpt en del av det. Har også hørt flere steder at det er en vinner på smak :)

Lenke til kommentar

Hvor stor sjanse er det å få strekkmerker under en bulk?

I fjor gikk jeg unødvendig mye opp i vekt (12kg på 2 måneder), og fikk strekkmerker på skinka.

"bulker" nå igjen og får i meg ca. 2500-3500 kalorier om dagen og 180gram protein.

Er veldig redd for å få flere strekkmerker på kroppen. Men er vell ikke så farlig så lenge jeg ikke går opp unødvendig mye i fett?

Lenke til kommentar

Kjente en bonde som tok lett 240 i benken uten å være seriøs med trening. Og en annen fra ødemarka som løftet det dobble av meg

rasjonell

Jaha ja :)

Du leser bare det du vil lese unge mann :)

Man trenger ikke å være i stevner alle mann, det er mange der ute som er sykt sterke og ikke er med i stevner ei heller er i vg.

Lenke til kommentar

Hehe, ikke ta det vondt opp Bentus. Jeg er bare i utgangspunktet skeptisk til røverhistorier på nett, og nye banebrytende skrekkhistorier om kreatin uten noen form for kildehenvisninger i samme innlegg som tidligere nevnte røverhistorier.

Hvis du har noen gode kilder på at kreatin monohydrat har noen av bieffektene du snakker om (som ikke inkluderer kompiser på gymmen/egne erfaringer/en fyr du møtte på festival), leser jeg med glede! Men personlig retorikk kommer man bare så langt med når man går imot det som er den såvidt jeg vet allment oppfattede versjonen, at det ikke er påvist noen negative effekter ved bruk av kreatin monohydrat-tilskudd.

Jeg er som sagt enig i at hovedfokuset i trening burde være på progressive vekter og mat og ikke alskens tillegsfjas av preparater :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Klart alle er det ;P

Men det er bare å se gjennom et tonnevis lesestoff av forskjellige organisasjoner og forskning, treningsdokumentarer, andre profilerte treningsforumer (utenlandske), et vilt spekter av forskjellige meninger av medisinske eksperter og trenere. Man har også google, wikipedia og det norske leksikon som jeg foretrekker. Og nei, jeg drar aldri på festivaler :p Og jeg trener stort sett alene og i fred.

Det er snart gjennom 10års erfaring jeg føler jeg har lyst til å hjelpe flest mulig til seriøse tips og debatter. Enn å være en av de andre som bare sir; ta kreatin kjøp kylling hver dag og tren så du sprenger. Også typiske treningsrutiner mange roter seg bort i og kan ta veldig god stund før en forstår seg over hva han har holdt på med siste årene (om de holder ut).

Det er allmenne oppfatninger jeg også trekker konkluderinger la med mine egne, og hver så snill la meg la være å gjenta meg selv hver eneste post at jeg ikke driver med korstog mot tilskudder. Men en hjelpende hånd for unge og studenter at de kan slippe å tømme lommeboka for seriøse fremganger gjennom rasjonelle handlinger.

Lenke til kommentar

Du kom med en påstand: "ulempene er større enn fordelene" og har fortsatt ikke kommet med noen god kilde som støtter dette. For å ta deg på ordet kan jeg sitere wikipedia:

Extensive research over the last decade has shown that oral creatine supplementation at a rate of 5 to 20 grams per day appears to be very safe and largely devoid of adverse side-effects,[18] while at the same time effectively improving the physiological response to resistance exercise, increasing the maximal force production of muscles in both men and women
Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Hehe, ikke ta det vondt opp Bentus. Jeg er bare i utgangspunktet skeptisk til røverhistorier på nett, og nye banebrytende skrekkhistorier om kreatin uten noen form for kildehenvisninger i samme innlegg som tidligere nevnte røverhistorier.

Hulken nevnte jo faktisk noe om at for mye monohydrat kunne gjøre en person sur (lav PH-verdi elns) Men at disse desginer versjonen skulle være litt bedre for kroppen i større porsjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kom med en påstand: "ulempene er større enn fordelene" og har fortsatt ikke kommet med noen god kilde som støtter dette. For å ta deg på ordet kan jeg sitere wikipedia:

Extensive research over the last decade has shown that oral creatine supplementation at a rate of 5 to 20 grams per day appears to be very safe and largely devoid of adverse side-effects,[18] while at the same time effectively improving the physiological response to resistance exercise, increasing the maximal force production of muscles in both men and women

Istedenfor å henge på google og wikipedia hele dagen og lete etter linker, hva med egne erfaringer du kan komme med, debatter etc?

Hulken nevnte jo faktisk noe om at for mye monohydrat kunne gjøre en person sur (lav PH-verdi elns) Men at disse desginer versjonen skulle være litt bedre for kroppen i større porsjoner.

Det er også en av ulempene ja.

Endret av Bentus
Lenke til kommentar

Istedenfor å henge på google og wikipedia hele dagen og lete etter linker, hva med egne erfaringer du kan komme med, debatter etc?

Linker med resultater fra faktiske undersøkelser er da hundre ganger bedre enn personlige erfaringer. Alle er forskjellige, så om noe er sant for deg, basert på erfaring, trenger det ikke være sant for den store majoriteten.

Det er sikkert flere som misbruker anabole steroider som aldri har opplevd noe negativt med dette, selv etter et stort forbruk over lengre tid. Det betyr ikke at det er noe som kan anbefales for alle. Dårlig eksempel, men poenget er at vitenskapelige bevis > erfaring, etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen bivirkninger med kreatin monohydrat?

De berømte bivirkningene fra kreatin monohydrat kommer som regel dersom man allerede har helsemessige problemer fra før. Man bør holde seg vekke fra kreatin monohydrat dersom man har problemer med lever eller nyrer og dersom man har astma.

Hvorvidt det er effektivt kan diskuteres, men for en frisk person er anbefalt inntak ikke farlig. Jeg kan selvsagt komme med kilder på dette dersom det er ønskelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De berømte bivirkningene fra kreatin monohydrat kommer som regel dersom man allerede har helsemessige problemer fra før. Man bør holde seg vekke fra kreatin monohydrat dersom man har problemer med lever eller nyrer og dersom man har astma.

Hvorvidt det er effektivt kan diskuteres, men for en frisk person er anbefalt inntak ikke farlig. Jeg kan selvsagt komme med kilder på dette dersom det er ønskelig.

Ok. Takk. Jeg har ingen saanne problemer saa jeg skal proeve litt kanskje. Men hva med BCAA, har det noen bivirkninger?

Lenke til kommentar

Ok. Takk. Jeg har ingen saanne problemer saa jeg skal proeve litt kanskje. Men hva med BCAA, har det noen bivirkninger?

Ikke som jeg vet om. BCAA er jo bare aminosyrer som også finnes i proteinpulver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...