Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ble ikke nødvendigvis så svære, men min kjære far benket 180 kg som 18-åring bare ved regelmessig trening, tungt arbeid hjemme og vanlig mat.

Hadde faren min sagt det hadde jeg svart med pics or DID NOT HAPPEN! De var vel så velutdannet på den tiden at de ikke skjønte forskjellen på lbs og kilo :p

Vel, ser ingen grunn til å tvile på han. Han er nå oppe i femtiårene og vakent sterk i forhold til alderen. Man ser han har trent mye før. Han var også troppleder i militæret og litt av hvert så den fysiske formen var ikke å lure på.

Endret av ryc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer ulemper å bruke det enn å la være.

Haha. Skriv gjerne opp noen ulemper ved kreatinbruk, bortsett fra litt vannretensjon som er 100% ufarlig.

Er helt enig i at kidz er for opptatt av hva slags whey tech de skal kjøpe, og for lite av å spise mer og løfte tungt, men korstog mot kreatin må begrunnes bedre enn det du har klart til nå..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ble ikke nødvendigvis så svære, men min kjære far benket 180 kg som 18-åring bare ved regelmessig trening, tungt arbeid hjemme og vanlig mat.

Hadde faren min sagt det hadde jeg svart med pics or DID NOT HAPPEN! De var vel så velutdannet på den tiden at de ikke skjønte forskjellen på lbs og kilo :p

Vel, ser ingen grunn til å tvile på han. Han er nå oppe i femtiårene og vakent sterk i forhold til alderen. Man ser han har trent mye før. Han var også troppleder i militæret og litt av hvert så den fysiske formen var ikke å lure på.

Deg om det, jeg tror han skryter så det renner. Troppsførere i militæret er helt rå skrønemakere, så det passer bra. Han kunne vel hoppe fra fjelltopp til fjelltopp og kaste troppsjeepen over elver når det trengtes også :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om noen løfter 18 ganger så mye som deg betyr det ikke at det er usant. 180 kg er ikke mye i forhold til det mange andre tok/tar. Husk at i gamle dager hadde de trening, skole, jobb og spising på menyen.

Også må jeg nevnte at fysikken hans var ca 187 cm og 95-100 kg. 80 kg etter militæret pga. all løpingen. Han løftet riktignok før.

Nok om barnehage-pappa-skryting.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg må jo strekke ut særlig akkilesen. ellers blir jeg å gå som en pingvin... for meg så innebærer styrketrening også en del kardio.

Er du den nye Zlatan92?

Nei, ikke kjenner jeg ham eller vet hvem han er heller. Jeg er den ene som har en tendens til å komme med poengløse one-linere og fattige slap-stick humor. :p

Lenke til kommentar

Summary: Muscle density is 1.06 g/ml and fat density is (about) 0.9 g/ml. Thus, one liter of muscle would weight 1.06 kg and one liter of fat would weight 0.9 kg.

Altså, 1cm^3 fett, 90 gram, muskel 106 gram.

Kilde med forskningskilder: http://answers.google.com/answers/threadview/id/576481.html

jeg er ikke så flink med matte men takk for linken. jeg skal prøve å knuse noen tall. :)

1 kvadratscentimeter med fett kan aldri veie 90 gram, det er helt sikkert. kanskje 9 gram?

eller 0.9g høres mere korrekt ut. : hmm:

Lenke til kommentar

Kjente en bonde som tok lett 240 i benken uten å være seriøs med trening. Og en annen fra ødemarka som løftet det dobble av meg, tross jeg var ganske inni treningen. Han derimot hadde ikke trent før. Å være bonde vil jeg tro er gunstig :p

Vel du har forferdelig mange typer kreatiner, jeg har ikke en gang fått sett over alle enda for det stadig dukker opp nye patenter og typer hver eneste dag. Og du må gjerne lese litt mer nøye på posten og se hva jeg skrev, det var ingen korstog jeg drev med. Føler jeg må repitere litt mye nå siste postene.

Men du har de typene som danner andre typer mineraler i leveren din, typer som dårlig mage, mye vann som du sa, dårlig fordøying, gjerne google en del og heng på en del seriøse sider og forstå mer begreper som kan bedre din egen økonomi, helse og ikke minst fremgang. Også har man dem som er helt ferske produkter som nettopp har fått patent, som går ut i markedet. Jeg har prøvd noen som skulle ta vekk vannretensjonen, og endte opp med å være konstant dehydrert. Og dette var farlig når jeg ikke visste bedre.

Jeg mener ikke nå at folk skal slutte å kjøpe slikt, men gjerne lære seg å kjenne kroppen sin bedre. Enn å vite hva som er det grommeste produktet der ute, det er jo det som det handler om.

Jeg er jo et perfekt eksempel på å gå fra å være en apekatt med kviser på et treningssenter, til å bli en rasjonell veileder for de som vil ha noen enkle tips. Og egne prestasjoner har vært av egne dimensjoner, på grunn av at jeg har vært såpass naiv på min måte, og tatt selvkritikk og det å tørre å være for andre, kontroversiell. Og unngå frykten i treningssenterene, de andre er større enn meg, tørre å løfte mer, etc. Vet mange sliter med dette, og masseinnkjøp av tilskudder hjelper det bare mindre på!

Lær å kjenn deg selv, og kjemp imot ditt eget ego eller frykt. Det er nummer en man møter på treningssenterene!

Lenke til kommentar

Kjente en bonde som tok lett 240 i benken uten å være seriøs med trening. Og en annen fra ødemarka som løftet det dobble av meg, tross jeg var ganske inni treningen. Han derimot hadde ikke trent før. Å være bonde vil jeg tro er gunstig :p

ganske sikker på at ingen i hele verden klarer 240 i benk uten og ha trent før, bonde eller ikke, Gorilla ja. Med mindre han var venn med big cliff. :tease:

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

240kg er selvsagt altfor mye uten å ha trent. Jeg regner med at dette fantom-løftet ble gjennomført utstyrsfritt, og da er han faktisk i en klasse for seg.

I 2010 var det INGEN styrkeløftere i Norge som klarte 240kg i benk uten utstyr. Så langt i 2011 er det én som har klart det.

Så at en bonde skal ha klart dette "lett" og uten å trene målretta og bevisst mot nettopp dette, er høyst usannsynlig.

Var det kanskje ment som en overdrivelse for å understreke et poeng? :hmm:

• Liker 6
Lenke til kommentar

240kg er selvsagt altfor mye uten å ha trent. Jeg regner med at dette fantom-løftet ble gjennomført utstyrsfritt, og da er han faktisk i en klasse for seg.

I 2010 var det INGEN styrkeløftere i Norge som klarte 240kg i benk uten utstyr. Så langt i 2011 er det én som har klart det.

Så at en bonde skal ha klart dette "lett" og uten å trene målretta og bevisst mot nettopp dette, er høyst usannsynlig.

Var det kanskje ment som en overdrivelse for å understreke et poeng? :hmm:

Jeg har med selvsyn sett GODT voksne menn løfte hjullasterdekk UNDER ARMEN :ph34r: så 240kg kan være en mulighet.

Lenke til kommentar

Jeg har med selvsyn sett GODT voksne menn løfte hjullasterdekk UNDER ARMEN :ph34r: så 240kg kan være en mulighet.

Og som den ekte nordlendingen du er fikk du jo hvithai på markstang senest i fjor sommer og da.

Svemling! Aille veit jo at det ikkje finnst kvithai på lopphavet, det e jo brugda før satan! Å det va på fluestanga med en trosteimitasjon sånn bære før å være fette nøyaktig på utstyret!

Søringa... :tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...