Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Negative kalorier er noe damer har funnet på for at det skal være enklere å slanke seg.

Eks år om man spiser isbiter så vil kroppen bruke ekstra kalorier på å varme seg opp igjen fra isen i kroppen. Dårlig eksempel men er det jeg kommer på i farta :p altså mat som kroppen bruker flere kalorier på å forbrenne enn antallet kalorier det er i maten.

Lenke til kommentar

Hei folkens ;)

Har klart å brekke ringfingen min i en sykkelulykke, og vil gå med gips på hele armen min opp til albuen iallefall en mnd.

Gymlæreren og jeg er blitt enige om at jeg skal ha gym, men at jeg ikke deltar i aktiviteter som innebærer bruk av armer. Er det noen som kan liste opp noen treningstips som kan passe?

Setter pris på all hjelp jeg kan få :blush:

Lenke til kommentar
*kreatin kur*

Her har du misforstått litt...

Kreatin er IKKE en kur eller noe man "går på", det er ikke dop det er snakk om.

Man kan innta kreatinTILSKUDD så lenge man selv gidder, det er broscience å si at man kjøre sykluser for at kroppen skal ta dette opp og ikke bygge resistans.

Forskningen på området indikerer at det som gjør til at man ikke tar opp mer kreatin av det TILSKUDDET man inntar, er rett å slett fulle lagre.

Det vil da ikke si at man må slutte, om man fortsetter å innta kreatinTILSKUDD vil man bare være sikret fulle lagre i kroppen...

Kroppen produserer selv kreatin, jeg har trent såpass lenge at jeg vet hva kreatin er og ikke er dop. Men for de fleste, som tar mat seriøst som jeg postet tideligere, så produserer kroppen nok kreatin selv. Produktet er vel for å treffe de som er innenfor konkurranse sjiktet eller personelige rekorder. Å ta slike tilskudd kontonuerlig er nonsens i mine øyner. Så kreatin er ikke et essensielt næringstoff som alle trenger å tømme pengene sine på. Det er mer i å hente fra matvarediskene på butikken for å si det slik!

Alltid når noen vil begynne å trene, så spør de: Trenger jeg kreatin når jeg begynner å trene? Svaret er enkelt NEI. Du trenger mat unge mann skal man si, og ikke begynne å dirigere til forskjellige nettsider som for folk til å bruke tusener til å bare å begynne å trene. Men for de fleste så er vel å ta vekk kreatin fra kostholdet, som å ta vekk en smokk fra en unge.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bruker kreatin for sikkerhetsskyld. For min del så betaler jeg ikke for det en gang, jeg kan velge å ta det "med på kjøpet" når jeg kjøper proteinpulver (forsåvidt en genial ordning, finnes her). Personlig føler jeg ikke at jeg får særlig effekt av det de periodene jeg inntar kreatin jevnlig kontra perioder uten ekstra tilskudd av kreatin, men da det ikke er skadelig for kroppen ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre på med kreatin :).

Men mat kommer selvsagt i første rekke. Dersom man ikke har kostholdet i orden er det lite vits i å bruke kreatin som kosttilskudd. Mat > Kreatin, men Kreatin > Ingenting

Lenke til kommentar

Visst det er kreatin monohydrat det er snakk om, så er det grisebillig. Men ta dette i betraktning, du får det du betaler for. Det er mer ulemper å bruke det enn å la være. Designer kreatiner som fjerner en del ulemper kan være bedre, men også dyrere. Men igjen, man får det man betaler for.

Og folk må ikke hvile skuldrene mot kosttilskuddet, da ser du enden av gata ganske tidelig. Gå seg blind av trøst at det skal garantere deg mer løft og muskler, så feiler psyken ganske fort iforhold til å lytte på kroppen, og det å gå å tenke at; essa kreatinet gjør susen det!

Stort sett så handler det om å tørre å pushe seg, ikke la kosttilskuddet styre deg for at du skal få fremgangen. Nå skal jeg ikke drive antikosttilskudd her om det virker slik, men tips for optimal fremgang som ligger som regel rett forran nesen på en. De som har råd til å kjøpe alt, må for all del bare gjøre det. For det kan som regel hjelpe på psyken å gjøre mer eller har et dårlig kosthold i utgangspunktet, kontra de som kan la være med tanke på rutiner med mat og søvn, de vil nettopp ha et enda bedre utgangspunkt igjen.

Tilskuddet skal liksom bare være det lille ekstra, og ikke dominere deg slik jeg opplever hos de fleste. Har til og med sett de som sluttet fordi de ikke følte vits å trene, fordi de ikke gadd proteinpulver, karbopulver og annet. Det er så feil dette om tilskudd kommer frem i treningen.

BTW, 500gram tørre erter koster 6kr. I den inneholder det 21-27gram proteiner per 100g vare.

Egg og kylling kommer ned på 16-19 gram per 100g vare og koster skorta her og der.

Lenke til kommentar
Kroppen produserer selv kreatin, jeg har trent såpass lenge at jeg vet hva kreatin er og ikke er dop. Men for de fleste, som tar mat seriøst som jeg postet tideligere, så produserer kroppen nok kreatin selv. Produktet er vel for å treffe de som er innenfor konkurranse sjiktet eller personelige rekorder. Å ta slike tilskudd kontonuerlig er nonsens i mine øyner. Så kreatin er ikke et essensielt næringstoff som alle trenger å tømme pengene sine på. Det er mer i å hente fra matvarediskene på butikken for å si det slik!

Alltid når noen vil begynne å trene, så spør de: Trenger jeg kreatin når jeg begynner å trene? Svaret er enkelt NEI. Du trenger mat unge mann skal man si, og ikke begynne å dirigere til forskjellige nettsider som for folk til å bruke tusener til å bare å begynne å trene. Men for de fleste så er vel å ta vekk kreatin fra kostholdet, som å ta vekk en smokk fra en unge.

Okei, nå er vi på bølgelengde. Jeg leste nok med feil øyne tidligere og misforsto.

Jeg er kommet til den konklusjon selv at kreatin er unødvendig. Jeg merker INGEN forskjell for min egen del med kreatin. Kan laste så mye jeg vil i pre og post-shaken som bare det uten noen som helst resultater...

Er enig i at om man spiser nok vettug mat vil man få nok signalstoffer til å trigge kroppen til å produsere det man trenger.

Lenke til kommentar

Jeg har nå tatt kreatin i to uker i tillegg til styrketrening. Jeg kan ikke si jeg merker noe mer enn normal fremgang. For meg er det foreløpig ikke verdt de 250,- jeg ga for boksen, men jeg kjøpte riktignok fordi jeg var nysgjerrig. Istedenfor å kjøpe kreatin neste gang så skal jeg heller bruke de kronene på å kjøpe meg noen ekstra kyllingfileter.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Tenk så ripped de ble i gamle dager! Da flyttet de tømmer ned elvene og hjalp til på jordene osv., men de spiste bare vanlig norsk husmannskost.

EDIT: Ble ikke nødvendigvis så svære, men min kjære far benket 180 kg som 18-åring bare ved regelmessig trening, tungt arbeid hjemme og vanlig mat.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Ble ikke nødvendigvis så svære, men min kjære far benket 180 kg som 18-åring bare ved regelmessig trening, tungt arbeid hjemme og vanlig mat.

Hadde faren min sagt det hadde jeg svart med pics or DID NOT HAPPEN! De var vel så velutdannet på den tiden at de ikke skjønte forskjellen på lbs og kilo :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...