Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sit-ups og chins er de eneste øvelsene du kan bruke med egen kroppsvekt som har noe særlig effekt.

Dips?

5228308[/snapback]

Vel jeg glemte jo den da...

Men jeg bruker ikke den uten ekstra vekter så for meg gjelder ikke den. Må ha 20-40kg i beltet for og ha noe effekt.

Lenke til kommentar
Er pushups hvor en satser med armene og klapper og så bremser med armene igjen, bra øvelse?

Trener man de samme musklene i normale pushups? Og hvor langt oppe skal armene ligge. Jeg har de ved bryst høyde, og 30-50 (vet ikke helt) cm mellom hver.

5227751[/snapback]

Nå har ikke jeg så mye peiling så ikke hakk på meg hvis jeg sier noe feil

Sånne klappe pushups er ikke så veldig nødvendig. Om du trener maksstyrke med push-ups så vil man ganske lenge trene eksplosiv styrke samtidig. Nå vet ikke jeg hvor mange pushups du tar, men om du skal trene maksstyrke så burde man ikke klare mere enn seks stykker*2. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt. For å øke tyngden kan du prøve å ta en hånds push-ups eller øke høyden på bena. Om du klarer det også så kan du prøve deg på enhånds/ et beins pushups.

Jeg mener også at å ta russiske pistols er bra trening for beina.

Edit: det minner meg på et tidligere spørsmål har noen sett hvor jeg kan få kjøpt kanonkuler med håndtak?

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget noe ganske genialt. Hadde eksamen i dag og for noen uker siden.

Begge gangene stod jeg opp klokken 06.30 og gikk på trening. Var ferdig ca klokken 08.00 og eksamen begynte klokken 09.00.

Man blir utrolig mye mer våken, fokusert og avslappet etter en slik økt. Anbefales! :D

Lenke til kommentar
Har samme problemet eg også. Kjem sannsynligvis av at du jobbar for lite. Er berre å bite tenna sammen!

Det kan også være senebetennelse. Det er svært vanskeleg å bli kvitt. Visst smertene vedvarer, prøv å kvile beina i nokre veker.

5239586[/snapback]

Ganske vanskelig for meg å hvile beina, siden jeg må gå fra / til skole hver dag, også må jeg virkelig trene før sommeren kommer.. Må vel kanskje høre hva Doktor'n sier til dette, da..

Lenke til kommentar

Noen her som tar en hvileuke fra vektrening i ny og ne?

Jeg har mista matlysten min nå, vurderer å ta ei uke fri fra trening, og se om den kommer tilbake igjen. Føler meg ikke slapp eller noe slikt, blir bare ikke like sulten som før :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, klart man skal ta en hvileuke av og til. Ikke bare fordi det gir deg velfortjent hvile og øker motivasjonen for å sette igang igjen, det gjør at du får mer ut av treningen. Tren tyngre og tyngre, og veldig tungt rett før du tar en uke fri. Så begynner du lett og jobber deg oppover. Trenger ikke ha et strengt opplegg som med HST, men progresjon bør du ha, på en eller annen måte.

Et alternativ er å bare "cruise", som de som trener DC gjør. Da tar trener man bare med veldig lette vekter.

Lenke til kommentar

Det jeg mente med at det kunne være vanskelig å venne seg av fikk jeg høre av en kammerat som fortalte om en som gikk kraftig oppi vekt etter å ha slutta med V-12 og kreatin. 'Han som gikk opp i vekt er nesten overvektig. Nå trener han ikke mer da, noe han burde gjøre for å forbrenne kroppsmasse.

Men som sagt proteionshake er jeg mer trygg på. Men ikke kreatin. Sorry, men det er meg.

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Det jeg mente med at det kunne være vanskelig å venne seg av fikk jeg høre av en kammerat som fortalte om en som gikk kraftig oppi vekt etter å ha slutta med V-12 og kreatin. 'Han som gikk opp i vekt er nesten overvektig. Nå trener han ikke mer da, noe han burde gjøre for å forbrenne kroppsmasse.

5252339[/snapback]

Gikk opp i vekt når han sluttet med kreatin? Vel da tror jeg det har mer med kostholdet enn treninga/tilskuddet og gjøre.

Nok en gang snakker man over evne, greit at man skal godta at ikke alle skal ha like mye peiling. Men da skal heller ikke alle bryte ut av seg gamle myter og fordommer.

Blir litt sliten av og avkrefte gamle rykter fra steinalderen som mange fotballtrenere og gymlærere o.l enda sprer rundt seg.

Lenke til kommentar
Jeg forstår! Skal tenke litt på det ;) Men hva med alkohol? Skader det å drikke litt? Noen sier at det forbrenner muskelmasse?

5255963[/snapback]

Kommer jo ann på mengde og varighet på fyll.

Jeg selv hadde en lang periode fra påske til september der jeg drakk veldig lite iforhold til gamle takter. Har aldri hatt så god fremgang på trening! Selvfølgelig dro jeg på fest, men da holdt jeg meg til 2 pils for vors og to på byen, å når jeg kom hjem drakk jeg opptil 3 liter vann for å minke væsketapet.

alcohol, once it has crossed the blood-brain barrier, will inebriate the cerebral cortex (the part of the brain responsible for executive functions such as rational thought)

HA, jeg viste det. Fylla har skylda! Bare vent til X'n får lese denne :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...