stizzen Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Noen som har erfaring med soyamelk? Nå som treninga har blitt mer seriøst har også melk blitt en større del av hverdagen min (har gått fra å ikke like det noe særlig til å digge det), men jeg frykter at jeg ikke tåler laktose fordi jeg blir oppblåst og dårlig i magen når jeg drikker melk. Hvordan er soyamelk på smak i forhold til vanlig melk, og hvordan er det å bruke i shakes? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Er prohormoner det samme som anabole steroider? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Er prohormoner det samme som anabole steroider? Prohormoner er "kosttilskudd" som har blitt svært aggressivt markedsført på nettet de seneste årene. Det kalles ofte "designer drugs". I Norge er dette forbudt og går som legemiddel. Prohormoner, også kalt "prekursorer", er forløpere til hormoner og anabole steroider. I kroppen blir prohormonet gjort om til det steroidet det er forløper til. Bruker man dette før en konkurranse og blir dopingtestet vil man risikere å teste positivt på anabole steroider. Den anabole effekten kan ikke sammenlignes med anabole steroider, men det kan ha en liten anabol effekt. Et eksempel på et prohormon er norandrostendion og -diol som er forløpere til nandrolon. Mest kjent som Deca Durabolin. En annen ting som er verdt å merke seg er at man kan få de samme bivirkningene som man kan få av det originale steroidet. Prohormoner er ikke spesielt populært blant kroppsbyggere, og det burde vel egentlig si nok om hvor effektivt det er. Dessverre er det mange som ikke vet dette og kjøper slike produkter. Vårt råd til deg som er nysgjerrig på slike preparater er å ikke kaste bort pengene dine! *** Kilder: Hormonlaboratoriet Aker Sykehus, E. Haug Henter fra http://www.steroider.net/content/view/139/56 1 Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 http://www.ebay.com/itm/Personal-Body-Fat-Caliper-Tester-Fitness-Keep-Health-/270754612887?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0a3b8697#ht_3761wt_1270 god nok til å måle fremgang i fettprosent? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Knall for å måle fremgang, da målene du får ikke vil lyve, men å måle nøyaktig fettprosent er vanskelig. Men fremgangen din vil du jo se på hvor mye du får tak i med klypa. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Ikke helt enig. Det finnes øvelser som er gode alternativ til stående stangroing. I mitt tilfelle byttet jeg den ut med frivendinger, som jo er bedre. Er frivendinger like effektiv som foroverbøyd stangroing for hele øvre del av ryggen? Edit: Forresten, har noen tips til en bra støtteøvelse for bryst som funker bra med myo-reps? Endret 1. november 2011 av gnav Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er avhengig av hva målet ditt er. For meg så er frivendinger bedre enn stangroing. Kanskje jeg skal legge inn stangroing igjen, så jeg får det beste av to verdener. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Maskin er så og si komplett og det står instruksjoner på siden av maskinen på hvordan man forholder seg riktig osv. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jo vanskeligere øvelsen er og utføre med teknikk og sånt jo bedre øvelse er det Om man får til teknikken da. Maskiner du! 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Maskin er så og si komplett og det står instruksjoner på siden av maskinen på hvordan man forholder seg riktig osv. Problemet med maskin er mangelen på behov for støtte i det som er en låst bevegelsesbane. Du utnytter ikke øvelsens fulle potensial, fordi maskina holder seg selv på plass, du trenger bare å presse eller dra. Det krever mer av deg å stabilisere stang eller manualer under bevegelsen, og du får mer naturlige løftebaner. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når dere benker, skyver dere albuene utover da eller har dere dem langs kroppen hele tiden? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Har fått kommentar på at jeg burde prøve å holde dem litt med i ro, og ikke la dem skli ut. Hva som er riktig vet jeg ikke, men føler at jeg har fått litt dreisen på bencher'n i det siste! Endelig Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når dere benker, skyver dere albuene utover da eller har dere dem langs kroppen hele tiden? Skyver ut. Jeg vil helst ha belastningen på brystmuskulaturen, den er størst. Jo vanskeligere øvelsen er og utføre med teknikk og sånt jo bedre øvelse er det Om man får til teknikken da. Maskiner du! Egentlig ganske grei retningslinje. Hvordan var atletklubb? Du klarer ikke lure deg unna rapport! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Hvor får jeg kjøpt fettklype (utenom nettbutikker)? Sportsforretninger? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 For eksæmpel. Hør på G-max om du har det i nærheten, eller XXL. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Egentlig ganske grei retningslinje. Hvordan var atletklubb? Du klarer ikke lure deg unna rapport! Det var vel uvant, som på andre steder kommer inn ny og kjenner ingen og sånt. Ellers var det veldig "old school" der. bra med knebøy racks og skikkelige benker der! var ikke så mange folk som var der da jeg var der (var fremme klokka 3), skulle egentlig ha vært noen trenere der men de kom når jeg dro. Men ganske fint og se at folk har riktig teknikk. Er ikke ofte man ser at 100% av folket har flott teknikk . Var faktisk en veldig veldig! tynn man der som trente med over 85 i benk og 100 i bøy!. Kommer nok til og lære mye der etterhvert, og neste år blir det nok og være med i stevner og sånt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når dere benker, skyver dere albuene utover da eller har dere dem langs kroppen hele tiden? Aldri langs kroppen heile veien, då er det eventuelt smalbenk. Men eg har dei ikkje utover, meir inn med bua løftebane for å påføre skuldrene mindre belastning. Det er forskjellige meiningar på området. Rippetoe har eg sett i ein video anbefalar rett opp og ned, andre anbefalar ein bue. Eg skal ikkje påstå at den eine er meir riktig enn den andre, men argumentet for dei som er for bua bane er at det gjev mindre belastning på skuldrene. Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Anbefaler til dere som trener bryst og skuldre, dagen etter hverandre, til og hvertfall ha 2-3 dager mellom. Da du vil få større forbedringer å ha pause imellom, og slippe eventuelle skulderplager som kan sette en stopper for hele treningen, og være konstant overtrent i triceps eller framme skulderdel. Tricepsen vil bli trent til og med tre dager på en uke viss dere at på til har en egen dag til bare den. Samme gjelder rygg trening, ikke ha biceps trening dagen etter. Eller bakside skulder dagen før rygg. Slike små justeringer vil bidra til å utføre bedre øvelsene, og enda mer fremgang i styrke og teknikk da man ikke vil være stiv til neste dag. Og det beste av alt, slippe å være overtrent og aldri komme seg noen plass i treningen. Den store kreatin snakken, over alt jeg er, så er det kreating kreatin og enda mer kreatin snakk. Det handler egentlig om mat mat og atter mer mat. Man bør ha et veldig godt utgangspunkt i mat og trening før man i det heile tatt gidder å vurdere tilskudder, for å få "det lille ekstra". Og ikke minst, sørg for å sov skikkelig. Ikke drikk mye eller spis hvertfall to timer før du legger deg. For viss ikke, vil du bare våkne uavbrutt av dobesøk eller kroppen må bruke masse energi på å fordøye maten når kroppen faktisk må hvile. Og fanatikerne som bare MÅ utføre alt som står på treningsplanen uansett form, da er det bedre å lære seg å lytte på kroppen. Slik som de i eliten gjør, er å gi seg når de faktisk må og heller komme tilbake sterkere og bedre. Føler man at treningen ikke blir så bra underveis, så gjerne for eksempel gå fra 3 sett til bare 1. Du mister aldri styrke eller størrelse på grunn av at du ikke gjorde det likebra sist trening, men at du gjorde det dårlig på maten eller søvnen har større effekt der. Og aldri, og da mener jeg aldri undervurder å strekke ut. Så mye overhode mulig, gjerne på fritid, før du legger deg, morningen eller rett og slett gjennom hele treningen mellom settene. Det er like viktig som selve treningen, maten og søvnen. Gjør man disse grunnleggende tingende, så vil man oppleve en fremgang man ikke trodde var mulig! Så med andre ord, ikke bekymre deg over hva slags kreatin du må ha eller proteinpulver. Bekymre deg heller om hvilken mat kjerringa lager eller moren din serverer deg. Eller bare tenk over hva du kommer til å kjøpe på butikken selv. Og lag deg selv til rette på treningssenterene, enn at de gjør det for deg, liksom ikke vær redd for å gjør andre ting enn apparatene som er der. Now that's tips number 1! Endret 1. november 2011 av Bentus 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det var vel uvant, som på andre steder kommer inn ny og kjenner ingen og sånt. Ellers var det veldig "old school" der. bra med knebøy racks og skikkelige benker der! var ikke så mange folk som var der da jeg var der (var fremme klokka 3), skulle egentlig ha vært noen trenere der men de kom når jeg dro. Men ganske fint og se at folk har riktig teknikk. Er ikke ofte man ser at 100% av folket har flott teknikk . Var faktisk en veldig veldig! tynn man der som trente med over 85 i benk og 100 i bøy!. Kommer nok til og lære mye der etterhvert, og neste år blir det nok og være med i stevner og sånt Kult! Gleder meg til å følge med på resultatene dine. Vurderer selv å melde meg inn i Trondheim Atletklubb, men treningstidene klaffer med Krav Maga. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Mye bra her nå. Vil gjerne benytte anledningen til å trekke frem Bentus sitt innlegg spesielt. Aldeles fremragende tekststykke som forklarer en ting eller to om viktige rutiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå