Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg har et sett med manualer (10kg hver) hjemme som jeg kjører en rutine med når jeg kjeder meg. 10 x Arnold press, 10 bicep curl, 5 reverse bicep curl (for underarmer) og 10 shoulder shrugs. Denne rutinen kjører jeg uten stopp 2 - 3 ganger til dagen. Følelsen etterpå er bare helt fantastisk :D. Kan man bli avhengig av trening? :hmm:

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drev med trening fra September fra Desember i fjor. Merket stor fremgang fra å ikke klare en eneste hangup til å "lett" klare 8-10 hangups, med reps tre ganger.

Av en eller annen grunn stoppet jeg gradvis opp og har egentlig latt ting slurre og gå. Har veldig lyst til å starte opp igjen men føler at mangen og manboobsa burde bort, eller delvis bort før jeg begynner med styrketrening igjen.

Har ikke peiling på skikkelig trening i det hele tatt så trenger noen gode råd. Burde jeg lage en egen tråd for hjelp og hvor jeg kan notere fremgang? Hva burde jeg gjøre for å forbrenne mest mulig fett?

Jeg trenger litt veiledning, i hvert fall noen som kan peke meg i riktig retning for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne :)

Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste og start med en gang. Trener du styrke kombinert med et kosthold med grunnlag i kaloriunderskudd beholder du ikke bare muskler, du vil sannsynligvis også øke i styrke og få et forsprang på slanke-seg-først-deg. For å forbrenne mest mulig fett må du gi kroppen et incentiv til å beholde muskelmassen når du går i underskudd, og der kommer styrketrening kombinert med et tilstrekkelig inntak av proteiner inn.

Så min anbefaling til deg blir å legge om kostholdet, spis mer rent kjøtt og grønnsaker, bytt til sukkerfrie varianter (eller vann) om du drikker mye brus, for der er det utrolig mye kalorier å spare. I tillegg kan du starte å trene styrke 3 ganger i uka, med f.eks RYP, stronglifts 5x5, starting strength, Wendler's 5/3/1 etc.

Å starte en treningslogg kan ha fordeler det, det kan gi deg litt ekstra motivasjon og dytt i riktig retning når du mister litt motet osv.

Lenke til kommentar

Hvordan varme opp til squats? :) Er det hovedsaklig ben og lår som må varmes opp? (Pardon my noobness)

Tredemølle, knebøy, squat to stand, spiderman etc. Men hovedsaklig er det jo greit å varme opp med den øvelsen du faktisk skal utføre og. Det andre hjelper, men ta det i tillegg.

Lenke til kommentar

Nokon som har prøvd Lean Mass Mocca?

Smak er prioritert over pris, men 500 for 3kg var ikkje stort. Har så god erfaring med Myoprotein at det frista å smella inn ein bestilling.

Livet er for kort til å drikka på den helvetes jordbærbananvaniljedritten, no går den i søpla.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...