Zeph Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Energi: 3653 Fett: 180.04 Karbohydrat: 286.43 Protein: 210.9 Skal bli godt med ein treningsfri dag i morgon og mindre mat. Undervurderte kanskje komlemiddagen, så det kan fort ha blitt 4k. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Skal man spise mer proteinrik mat før eller etter trening? Bruker å ha to måltid relativt kort med treninga i mellom. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) I går fant jeg en revolusjonerende matvare: Pistasjnøtter. Den smaker fantastisk, det er faktisk ekstremt! I tillegg er den rik på godt fett, antioksidanter og proppfulle av energi: 615 kcal per 100 g. Et lite minus er prisen, men for en fantastisk smak! Jeg spiste mye av det da jeg var liten, men så har jeg med tiden glemt hvor gode de er. Edit: http://www.xn--nringsinnhold-3fb.no/pistasjn%C3%B8tter-saltet.html Endret 30. oktober 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Pistasj er jo det beste som finnes! Problemet er skallet som hindrer deg i å spise 50% av posen pluss at det er jævlig irriterende å spise 1 nøtt av gangen. Offtopic: Pistasjis :D:D:D:D:D::D:D:D::DD:D::DD::D:D Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 OK! Jeg er 1,81 høy, veier 62kg. 62 kilo? Tror ikke det blir skinnypack engang. Eneste packing du bør drive med er å trene styrke og spise mer, du er undervektig. Bitch please. Loggfør matinntaket ditt så skal jeg vise det hvor feilen ligger. Halloen igjen. Det er nå gått 17 dager siden jeg startet med et lite prosjekt. Frokostskiver og lunsj-ostehorn med ketchup ble erstattet med AXA Go'dag Fruktmüsli, som har følgende innholdsfortegnelse per 100g: - Energi 1508 /357 kcal - Protein 9 g - Karbohydrat 65 herav sukkerarter 18 g herav sukker 7,8 g - Fett 5 g herav mettede fettsyrer 2,5 g enumettede fettsyrer 1,2 g flerumettede fettsyrer 1,3 g Frokost 07:00 : - En skål Axa Go'Dag Fruktmüsli - En stor spiseskje Nora jordbærsyltetøy (for å gjøre havren god og spiselig) - Ca. 5 dl Lettmelk blandet inn Mellommåltid 10:30 : - 1 shake (476 kcal, 32,8 g protein, 81,3 g karbohydrat, 2,1 g fett) - 6 dl Lettmelk Lunsj 12:30 : - En skål Axa Go'Dag Fruktmüsli - En stor spiseskje Nora jordbærsyltetøy (for å gjøre havren god og spiselig) - Ca. 5 dl Lettmelk blandet inn Mellommåltid 15:20 : - 1 shake (476 kcal, 32,8 g protein, 81,3 g karbohydrat, 2,1 g fett) - 6 dl Lettmelk Middag 16:30 : - Har gått veldig mye i kylling i det siste - Poteter, laks, torsk, spaghetti... Trening kl. 19:00 Mellommåltid 22:00 : - 1 shake (476 kcal, 32,8 g protein, 81,3 g karbohydrat, 2,1 g fett) - 6 dl Lettmelk Jeg trener ikke hver eneste dag, og det hender jeg har glemt å ta pulver noen dager. Jeg veier nå 65,8 kg (+3,3 kg på 17 dager) How's that? 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det virker ganske greit bortsett fra at jeg ville prøvd å fått i meg mer proteiner fra andre ting enn shakes og melk. Når du veier såpass lite tror jeg ca. 1 kg opp i uka kan være passende, så du får justere mengden mat etter det. Husk også at du vil trenge mer mat etterhvert som du blir tyngre. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) I går fant jeg en revolusjonerende matvare: Pistasjnøtter. Den smaker fantastisk, det er faktisk ekstremt! I tillegg er den rik på godt fett, antioksidanter og proppfulle av energi: 615 kcal per 100 g. Et lite minus er prisen, men for en fantastisk smak! Jeg spiste mye av det da jeg var liten, men så har jeg med tiden glemt hvor gode de er. Edit: http://www.xn--nringsinnhold-3fb.no/pistasjn%C3%B8tter-saltet.html Pinkjerner er også nice! 610kcal per 100g, 50% bra fett. De er også lette å få i seg, bare å dytte kjeften full, helle innpå vann og tygge/svelge. Det gjør det veldig lett å gå kcal overskudd! Koster 60-70kr for 100g tho. Men det tar jeg meg råd til, så lenge jeg har sluttet og snuse! Endret 30. oktober 2011 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Pinkjerner er også nice! 610kcal per 100g, 50% bra fett. De er også lette å få i seg, bare å dytte kjeften full, helle innpå vann og tygge/svelge. Det gjør det veldig lett å gå kcal overskudd! Koster 60-70kr for 100g tho. Men det tar jeg meg råd til, så lenge jeg har sluttet og snuse! Jeg digger pinjekjerner også Men prisen er enda høyere på de enn pistasjnøtter, som du sa. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Når det kommer til progresjon hvor jeg øker med 2.5kg pr uke, skal jeg ta like mange reps som jeg pleier, eller skal jeg ta så mange jeg klarer? Pleier som regel å kjøre 4x4, men tenkte å starte med 8-10 nå til uka. Skal jeg da ta 8-10 reps på alle vekter, eller ta 20 om jeg klarer det? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Gresskarkjerner er både et rimelig og godt alternativ til pinjekjerner. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ukens økter: http://connect.garmin.com/activity/123969810 http://connect.garmin.com/activity/124433356 http://connect.garmin.com/activity/124796928 http://connect.garmin.com/activity/125250916 Fra forrige uke til denne uka har farten på dragene økt med 0.3 kmt, trinn på 0.1. Onsdag og fredagsøkta ble kjørt på samme fart. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Uke 4 uten snus i dag! Lå på 77-80kg for 4 uker siden. Vekten stoppet ikke før 86.1kg i dag. Føler meg stor og sterk i forhold! Har fått litt mer rundt magen, men har så mye mye mer å gi på trening! Endret 30. oktober 2011 av Kjetil_90 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Brumunddal Atletklubb i morgen 1 Lenke til kommentar
HOK Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Når det kommer til progresjon hvor jeg øker med 2.5kg pr uke, skal jeg ta like mange reps som jeg pleier, eller skal jeg ta så mange jeg klarer? Pleier som regel å kjøre 4x4, men tenkte å starte med 8-10 nå til uka. Skal jeg da ta 8-10 reps på alle vekter, eller ta 20 om jeg klarer det? *Bump* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det spørs kva progresjonsmønster du har. Ein auke på 2,5kg i veka vil du ikkje klare uansett. Eg er stor tilhengar av autoregulering. Framgang kan ein ha i to former. Ved å auke vekt eller auke antal repetisjonar. Eksempel på eit vanleg opplegg er å ha eit arbeidsområde på 8-12 reps. Du vel ei vekt du tar 8 reps med og løfter den til du tar 12 reps. Då auker du vekta til du tar 8 reps igjen og repeterer. Om du aukar i form av vekt eller repetisjonar frå økt til økt spelar ingen rolle, men det er sjølvsagt begrensa kor mange reps som er effektivt. Avhengig av kva målet er. Høgreps er normalt for volum, lågreps for styrke. Det beste er etter min meining ein kombinasjon. Poenget med autoregulering er at du løftar så mykje som dagsformen tillet deg. Ein dag kan du løfta mindre enn sist, neste løftar du kanskje meir. På den måten blir kanskje ikkje ei dårleg økt eit nederlag på same måte. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Heisann. Har nettopp startet å trene og har en god del spørsmål i forbindelse med dette: 1. Trenger jeg et treningsprogram med en gang eller skal jeg bare surre rundt inne på senteret å bruke de apparatene jeg vil? Føler at hvis jeg velger å gå rundt uten noe mål og mening at jeg ikke får noe ut av treninga. Jeg vil se resultater og med en slik strategi føler jeg det blir litt for useriøst. 2. Hvor mange ganger i uka burde jeg starte med? Er redd for å starte for hardt. 3. Burde man dele opp styrkeøktene på forskjellige dager? Tenker f. eks å trene magen og armene èn dag mens jeg trener ryggen og beina en annen dag? Kommer sikkert med mange fler spørsmål, men prøver disse i førsteomgang! Endret 30. oktober 2011 av DiNozzo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 1. Trenger jeg et treningsprogram med en gang eller skal jeg bare surre rundt inne på senteret å bruke de apparatene jeg vil? Føler at hvis jeg velger å gå rundt uten noe mål og mening at jeg ikke får noe ut av treninga. Jeg vil se resultater og med en slik strategi føler jeg det blir litt for useriøst. Skaff deg eit program. Noko anna er bortimot bortkasta. Det finnes massevis av trådar her inne som spør om det same. 2. Hvor mange ganger i uka burde jeg starte med? Er redd for å starte for hardt. 3 eller 4 dagar er vanleg. 3. Burde man dele opp styrkeøktene på forskjellige dager? Tenker f. eks å trene magen og armene èn dag mens jeg trener ryggen og beina en annen dag? Det avheng av programmet ditt. Eg trenar til dømes alt tre dagar i veka. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Er det ikke fordelaktig for en nybegynner å trene fullkroppsprogram da? SL 5x5, RYP eller noe annet? Endret 30. oktober 2011 av stizzen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Eg vil påstå det er fordelaktig for samtlige å ha eit fullkroppsprogram. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå