Diskutant Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Bare jeg får meg et ordentlig kamera istedetfor telefondriten, skal jeg prøve å samle opp skikkelige før og etter-bilder fra 65 kg til 83 kg (og ned igjen ) Gjør det. Jeg har tro på mesotyper, og vil gjerne se en ectomorph som ikke er tynn. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Kan bli spennende å se resultatet av en bulk. Stygt redd jeg blir misfornøyd egentlig Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Kan bli spennende å se resultatet av en bulk. Stygt redd jeg blir misfornøyd egentlig Har du tatt før-bilder? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Fredrik, du er vel også innunder ectomorph kanskje? Føler du at det har blitt mest mage, eller ser du forbedringer Andre steder også? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Føler meg som et skikkelig matvrak her med mine 4k kcal/dagen. Alt er relativt! Men det er jo bare 1000kcal mer enn meg på treningsdagene. Vel, bare og bare. Det er jo en tredjedel av inntaket mitt. Før jeg begynte med dette prosjektet hadde jeg 3000kcal hver dag. Men det blir så mye fett ut av det, at jeg ikke orker. Sant det. Tror jeg skal legge inntaket litt lavere selv fremover. Føler jeg begynner å bli feit, så det er nok på tide. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Fredrik, du er vel også innunder ectomorph kanskje? Føler du at det har blitt mest mage, eller ser du forbedringer Andre steder også? Det er jeg nok ja. Nja, må vel si at jeg ser mest rundt magen for å være ærlig. Men jeg vet at kroppen også lagrer noe på lår, ut fra hvordan jeg var før. Utover det så merker jeg vel smått at det går oppover på muskler og, men det går vel sakte. Har noe førbilder ja, Diskutant. Men ikke vært flink nok der. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Morsomt; etter jeg byttet ut brus med melk så kommenterer alle hvor dyrt det er med melk... 0,5 L Cola = 16kr. 1 L H-melk = 16 kr Åsså så inn i helvete bedre SMAK Yeah Baby! Noe som er veldig merkelig (og som jeg er EVIG takknemlig for) er at sukkersuget mitt er så og si ikke eksiterende om dagen. Drakk imellom 2 og 3 liter Cola/annen brus til dagen før jeg begynte med 4L-H-melk-til-dagen. Jeg er mer våken om morgenen, i bedre form enn noensinne og har mer energi enn noensinne! Tok meg en halviter cola igår fordi jeg savnet smaken. Sum Sumarum, Thank you Bro Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Det at folk legger på seg muskler og fett forskjellig er ikke noe ukjent faktum. Dog har jeg ikke tro på mesotyper annet enn en metode for å beskrive hvordan type kropp en person har på et gitt tidspunkt. Jeg var avgjort ectomorph da jeg veide 75 kg på 186 cm. Nå veier jeg 100 kg og er ikke blitt noe feitere. Hva er jeg da? Svaret blir nok "det jeg var opprinnelig", men det stemmer heller ikke, for hva bestemmer opprinnelig? Hadde jeg hatt en oppvekst som dreide seg om idrett i stedet for gaming hadde jeg nok fort vært mer atletisk "opprinnelig". Samme kan sies for dem som har vært tjukke hele livet. Ja, gener påvirker, men hadde de hatt andre mat- og aktivitetsvaner hele livet hadde de kanskje vært ecto i stedet for endo. 3 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Tror nok du er inne på noe der altså, Discipline. Man trenger ofte ikke gå lengre enn til før/etter-bilder av folk for å se at alle kan endre seg betraktelig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Selvfølgelig kan alle endre seg betraktelig, poenget med mesotyper er jo ikke resultatet, men utgangspunktet. Jeg har vært "atletisk" hele livet og vært tynn og spinkel som faen, mens en kamerat som aldri har drevet med idrett overhodet men er en racer i php tok 100kg benk etter et par uker med trening. Ja det er teit å bruke enkelteksempler som argumentasjon, men vi kjenner vel alle en som alltid har vært "stor og kraftig" uten å løfte/trene mye i hverdagen? Og det samme med en som har mer pæreform og ble skinnyfat med pondus når han la på seg. Jeg er enig i at man ikke skal overdrive betydningen av mesotyper, men jeg syns det virker som det er akkurat det du gjør når du snakker om det Discipline. Når du selv sier at "gener påvirker" motsier du jo deg selv edit: omformulering Endret 27. oktober 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Det opprinnelige innlegget jeg egentlig svarte på var han ovenfor som skrev "Jeg har tro på mesotyper, og vil gjerne se en ectomorph som ikke er tynn." Det jeg prøvde å få fram er at somatotyper i beste fall er en grov kategorisering, i og med at miljø og oppvekst har så mye å si. Ja, man vil aldri kunne endre sin beinstruktur, noen legger på seg fett lettere, andre muskler, men det finnes så utrolig mange kombinasjoner med de tingene, og det er vanskelig å bestemme utgangspunktet bare ved å se på en person. Begynner vedkommende å trene finner man derimot fort ut hvilken type han er (hvis vi først skal dele mennesker inn i tre kroppstyper). Det er derfor jeg mener somatotyper i mange tilfeller gjelder kun i nuet. Ja, vi kjenner alle han som alltid har vært stor, men vi kjenner også han tynningen som begynte å trene og plutselig fant ut at han hadde talent for det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Hvor mye spiser du nå pr dag zeph. jeg husker du slett med å få i deg nok for ikke så lenge siden. Eg tel ikkje kaloriar, men det ligg nok mellom 2000 og 3000kc i løpet av ein dag, avhengig av aktivitetsnivå. I følge vekta er eg på vei oppover, det er godt nok teikn på at eg et nok. Dagens kveldsmat blir ein liter sjokomjølk og litt banan. Endret 27. oktober 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Tror nok du er inne på noe der altså, Discipline. Man trenger ofte ikke gå lengre enn til før/etter-bilder av folk for å se at alle kan endre seg betraktelig. Utvilsomt. Ser stor forskjell på meg sjølv etter nokre månader med trening og høgare matinntak. Berre det å få opp fettprosenten litt hjelper. Trur eg og går innunder betegnelsen ectomorph. Det er fleire eksempler på personar her inne som har gått frå ribbeintynn til å få knallbra form. Folk er født forskjellig og har forskjellig utgangspunkt. Eg har eit langt lågare utgangspunkt enn mange andre som har byrjar å trene. Det som sto i nevnte Fitnessbloggen-artikkel om ectomorhp og fyrstikker stemmer ganske bra med korleis min kropp har fungert så langt i livet. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Jeg kan nekte å tro at 4 liter ren kumelk om dagen er bra for et menneske... Noen som har noen form for test på dette? Endret 27. oktober 2011 av ryc Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Eg meiner å ha lese litt om det tidlegare. Konklusjonen hos dei fleste var at store mengder laktose og mjølkefeitt ikkje er det mest optimale å trykka i seg. Det er nok andre matvarer som er meir gunstig å innta store mengder av enn mjølk. For min del inntar eg mellom 0,5-1 liter mjølk i dagen og kjem nok ikkje til å gå stort høgare enn det. Endret 27. oktober 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Trur eg og går innunder betegnelsen ectomorph. Det er fleire eksempler på personar her inne som har gått frå ribbeintynn til å få knallbra form. F.eks? Tviler ikke, bare lurer... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg aner ikke hva jeg er. Er det i det hele tatt mulig å kvantifisere det på noen måte? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg kan nekte å tro at 4 liter ren kumelk om dagen er bra for et menneske... Noen som har noen form for test på dette? Det kommer an på HVORDAN melk man drikker. Helmelk fra Tine er varmebehandlet og har dermed mistet sine antibakterielle egenskaper som melk rett fra kua har. Som jeg selv forøvrig drikker mest av, det er fett med en melkebonde som nabo Laktose er bare karbs, dog med lav GI! Det fettet som er i melk står ikke tilbake for fett fra eksempelvis kjøtt eller andre animalske fettkilder. Man får i tillegg overskudd av vitaminer, mineraler og andre mikronæringsstoffer slik at man trenger ikke å stresse med eksempelvis ekstra brokkoli (selv om brokkoli har andre fordeler) til middagen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Nokon som har prøvd hofteøvingar her inne og fått noko resultat? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Nokon som har prøvd hofteøvingar her inne og fått noko resultat? Tja, får vondt i hofta under tung bøy, etter å ha testa litt squat to stand, for eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå