Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man trener mye så svetter man også mye. Mister man for mye vann mister man også mesteparten av yteevnen.

På de plakatene som henger opp på diverse treningsentre så står det vel:

"Mister man 1% av vannet i kroppen mister man 10% av yteevnen."

(Eller noe i den duren.)

Lenke til kommentar

Da har jeg skiftet fra Whey tech til 90+...

Så får vi se om ryggen og brystet kommer seg iløpet av vinteren, 95kg er uansett målet for sommern! Tenker at det er lår, nakke, bryst og biceps som må forbedres mest. Å ryggen trenger litt ekstra, så tør jeg muligens vise meg i bar overkropp annet enn for dere... :p

Uansett, det store 90 tallet nærmer seg nå med stormskritt igjen. Etter en liten nedtur i høst er jeg nå på vei opp igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vi har en maskin her på idrettsbygget i Haakonsvern som måler absolutt alt i kroppen. Den er helt genial (og jævlig dyr). Den brukes på Marinejegere, Minedykkere, ymse befal (og meg) for å kartlegge kroppen. Jeg var svært overrasket over mitt resultat. Hadde vel rundt 50 liter vann, 14-15 kg proteiner og 8 kg fett i kroppen. Den sender elektriske impulser med forskjellige frekvenser gjennom kroppen for såre nøyaktig måling. Fikk over normal på muskelmasse og under normal på fettprosent. Fikk 86 poeng, en marinejeger fikk 103. Gjennomsnittet i Minedykkerkommandoen er 88 så jeg er ikke så langt bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du er heldig som har tilgang til en slik maskin

5226423[/snapback]

Vet. Det er tidenes mest geniale treningsdagbok. Man kan se hvorvidt man blir påvirket av protein- og kreatintilskudd ved å sjekke henholdsvis proteinmengde og vannmengde i kroppen. Helt genialt.

Lenke til kommentar
Hvis man trener mye så svetter man også mye. Mister man for mye vann mister man også mesteparten av yteevnen.

På de plakatene som henger opp på diverse treningsentre så står det vel:

"Mister man 1% av vannet i kroppen mister man 10% av yteevnen."

(Eller noe i den duren.)

5223877[/snapback]

Må si meg total enig i dette, jeg må drikke minimum 2 liter vann på en normal dag, og ca 4 på en treningsdag for å være ved mine fulle5.

men da igjen er jeg utrolig diger, så jeg må nok ga en del mer en mange andre.

Lenke til kommentar
Hvilken smak benytter du deg av og hva er blandingsforholdet?

Er det bare meg eller er den skjeen som medfølger utrolig liten (den rommer ikke 50 gram (toppet) som den skal gjøre, men snarere 22-24)?

5226159[/snapback]

Sjokolade

Vel jeg bruker bare en gammel skje fra whey tech boksene, de rommer vel 42g. da har jeg ca 40g per Dl. Men jeg blander det helst med skummetmelk.

Smaken er jo så som så, men innholdet i 90+ er jo overlegen stort sett alt annet av protein så jeg bryr meg ikke.

Lenke til kommentar

Er pushups hvor en satser med armene og klapper og så bremser med armene igjen, bra øvelse?

Trener man de samme musklene i normale pushups? Og hvor langt oppe skal armene ligge. Jeg har de ved bryst høyde, og 30-50 (vet ikke helt) cm mellom hver.

Lurer også på dette:

Jeg har alltid ligget på rundt 68-73 kg. Er det slik at hvis jeg får vekten til å øke, øker volumet av musklene da? Innbiller meg at jeg forbrenner så mye at jeg heller går ned i vekt. Har veldig høy forbrenning. Vil ikke bruke treningstilskudd. Syns det ikke er bra, da kroppen får problemer med å venne deg seg av

Lenke til kommentar
om du bare vil bli bedre i de tingene du skrev så gjelder vel "man må trene i det man skal bli god i"

5227699[/snapback]

joda, vet det, men hvordan skal man trene, blir det noe merkbar forskjell på bare 1 mnd, tillskudd man bør ta osv, kan veldig lite om slik trening...

Lenke til kommentar
Er pushups hvor en satser med armene og klapper og så bremser med armene igjen, bra øvelse?

Trener man de samme musklene i normale pushups? Og hvor langt oppe skal armene ligge. Jeg har de ved bryst høyde, og 30-50 (vet ikke helt) cm mellom hver.

Nei, det sliter på skuldrene og har liten effekt.

Sit-ups og chins er de eneste øvelsene du kan bruke med egen kroppsvekt som har noe særlig effekt.

Lurer også på dette:

Jeg har alltid ligget på rundt 68-73 kg. Er det slik at hvis jeg får vekten til å øke, øker volumet av musklene da? Innbiller meg at jeg forbrenner så mye at jeg heller går ned i vekt. Har veldig høy forbrenning. Vil ikke bruke treningstilskudd. Syns det ikke er bra, da kroppen får problemer med å venne deg seg av

5227751[/snapback]

Hvis du trener og samtidig har overskudd på kalorier så vil du øke i muskelmasse. Mytene om tilskudd skal du bare kaste ut vinduet, kjøp deg en dunk protein å få litt resultater. Da blir treningen mye mer givende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...