Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan trøkker man i seg en pakke kjøttdeig i ett måltid? Skal vel spise noe ved siden av?

Typisk spiser jeg halve pakken hvis jeg spiser kjøttdeig og da er jeg mett lenge!

Jeg har i det siste laget 800g kyllingkjøttedeig med 120g ukokt ris, amerikanske grønnsaker og brokkoli som blir delt på to og ene delen blir lunsj med 1/2L melk, er sulten etterpå.

Det handler om å vende kroppen til mengden mat, men fordel å ikke overdrive, kan bli vanskelig å stoppe...

BMI: 25.49, fettprosenten tror jeg må være under 20%. Men har aldri målt noe annet enn magen.

Lenke til kommentar

Hmm, normalt å ligge rundt 2200-2500kcal og fortsatt sakte men sikkert legge på seg flesk? Er riktignok på en bulk nå, prøver å ta det sakte så går igrunn etter planen, men når man ser kcal nivået enkelte folk her ligger på blir man jo litt skremt. :D

Gårsdagens var 2200 kcal med 40%protein, 38% karber og 22%fett, fin fordeling. :D

Lenke til kommentar

Jeg ligger gjennomsnittlig på 2500 kcal, så jeg vil ikke si det er uvanlig akkurat. Nå legger jeg til 20% på treningsdager og trekker fra 20% på hviledager også, derfor gjennomsnitt. Ca.

Føler meg som et skikkelig matvrak her med mine 4k kcal/dagen.

Lenke til kommentar

hvor mangne fettprosent ligger du paa?

Usikker. Tipper det er rundt 16. Nå jobber jeg jo aktivt for å minke fettprosent, samt øke muskelmassen litt også. Om det er den optimale måten å gjøre det på vet jeg ikke. Men i og med at klassisk bulk/deff krever to perioder (en hvor du øker, en hvor du senker fett%), imens jeg her gjør begge deler på en gang er det nærliggende å tro at de muligens er like effektive. Men dette vet jeg jo ikke sikkert. Har ikke noe data til å støtte det heller. Det er bare en svak hypotese.

Føler meg som et skikkelig matvrak her med mine 4k kcal/dagen.

Alt er relativt! Men det er jo bare 1000kcal mer enn meg på treningsdagene. Vel, bare og bare. Det er jo en tredjedel av inntaket mitt.

Før jeg begynte med dette prosjektet hadde jeg 3000kcal hver dag. Men det blir så mye fett ut av det, at jeg ikke orker.

Lenke til kommentar

Jeg lå på godt over 3000 kalorier en periode, men jeg oppdaget raskt at det var strake veien dobbelthake og muffinsmage. Det hjalp å kutte ut to liter helmelk med oboy hver dag, det må jeg innrømme. Jeg fant ut at jeg ikke hadde noe særlig lyst til å gå rundt som en tjukkas deler av året, for å se bra ut andre deler av året. Nå er kostholdet mitt relativt greit og forholdsvis sunt. Jeg ligger fortsatt i overskudd, men det er ikke snakk om mange kaloriene. Det hjelper å aldri spise sukker og så og si ikke drikke alkohol, da.

Lenke til kommentar

Det lureste jeg har gjort noen gang treningsmessig er å gi faen og spise overskudd, overskudd, overskudd.

Har i årevis prøvd å bygge muskler og beholde en lav fettprosent samtidig, og endt opp med å ligge i et vekt-limbo der jeg aldri ble noe særlig større. Dumb. Hvis man har noen tro på mesotyper, er jeg klassisk ectomorph. Vært på grensen til undervektig iflg. BMI (rundt 18-19) mesteparten av livet, og har håndledd som en jente.

Fant etterhvert ut at det jeg ville ikke var å "tweake" og finpusse vekta, jeg ville jo gjøre større forandringer. Da er det bare en vei som gjelder: Opp :) 2-3 liter melk og sjokomelk HVER dag, spise så jeg ligger i overskudd og vel så det ellers også (ikke så mye ostepop, men ganske mye nøtter). Så lenge proteininntaket blir nådd, spiser jeg absolutt hva jeg vil, selv om det ofte blir kylling og vanlige kjøttmåltider uansett.

Bare jeg får meg et ordentlig kamera istedetfor telefondriten, skal jeg prøve å samle opp skikkelige før og etter-bilder fra 65 kg til 83 kg (og ned igjen :p)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...