Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Tips til saus eller marinade til kyllingfilet? Er blitt litt lei kjøpesaus. Ikkje er dei gode heller.

Hva med å krydre dem selv? Du kan blande forskjellige kryddere slik at det smaker skikkelig godt :).

Jeg bruker aldri saus eller marinade selv, men jeg har hørt at Maggi har noen poser man kan legge kyllingfileter i og riste dem, så blir de marinerte på et vis. Høres nokså fancy ut. Evt. kan du kjøre ferdig marinerte fileter ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bah.. jeg får det ikke til å stemme i huet..

ska vi se... 24 x 3 + 24 x 1.5 = 72 + 36 = 108g protein.. Det er for lite protein så jeg må spise 4 kyllingfilleeter per dag.

Jeg foreslår å ta to kyllingfileter til middag (72g protein) og en pakke kyllingkjøttdeig (400g kjøttdeig = 76g protein) til lønsj. Hvis du da tar deg en omelett eller speilegg til frokost og/eller kvelds er du nok oppe i akseptabel mengde protein per dag :).

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar
*din vekt 74(kg)

Beregn program

Ditt daglige kaloriinntak: 2072 kcal

Protein: 185 gram

Fett: 69 gram

Karbohydrater: 178 gram

:ph34r:

Jeg klarer rett og slett ikke spise så mye mat på en dag...

Frokost:

Speilegg med 4 egg = 370kcal, 27g protein, 30g fett

Lønsj:

400g kyllingkjøttdeig = 600kcal, 76g protein, 32g fett

Middag:

300g kyllingfilet (2 fileter) = 450kcal, 72g protein, 10g fett

Kveldsmat:

Omelett med 4 egg = 370kcal, 27g protein, 30g fett

Total uten karbo = 1790kcal, 202g protein, 102g fett

Legger du så til karbohydrater slik du liker dem best (ris eller spaghetti til middagen, og/eller brødskiver med lønsj/frokost/kvelds) slik at du får ønsker energiinntak.

Er ikke verre enn det :).

• Liker 3
Lenke til kommentar
*din vekt 74(kg)

Beregn program

Neivel, då går du ikkje opp i vekt då. Så leit.

Jeg brukte vektnedgang som utgangspunkt i kalkulasjonen...

https://www.tn.no/app_assets/calculator/kosthold.aspx

*din vekt 74(kg)

Beregn program

Frokost:

Speilegg med 4 egg = 370kcal, 27g protein, 30g fett

Lønsj:

400g kyllingkjøttdeig = 600kcal, 76g protein, 32g fett

Middag:

300g kyllingfilet (2 fileter) = 450kcal, 72g protein, 10g fett

Kveldsmat:

Omelett med 4 egg = 370kcal, 27g protein, 30g fett

Total uten karbo = 1790kcal, 202g protein, 102g fett

Legger du så til karbohydrater slik du liker dem best (ris eller spaghetti til middagen, og/eller brødskiver med lønsj/frokost/kvelds) slik at du får ønsker energiinntak.

Er ikke verre enn det :).

Hvordan trøkker man i seg en pakke kjøttdeig i ett måltid? Skal vel spise noe ved siden av?

Typisk spiser jeg halve pakken hvis jeg spiser kjøttdeig og da er jeg mett lenge!

Lenke til kommentar

kan noen vise meg et bilde av noen med 20 % kroppsfett?

http://forums.johnstonefitness.com/showthread.php?t=31392

Dette kan jo hjelpe. Ta det dog med en lite klype salt. 20% kroppsfett på en mann kan se helt forskjellig ut fra 20% på en annen.

Endring:

Tips til å spise mye: Spis mye. Du blir vant med det etterhvert. Her om dagen tror jeg at jeg spiste 2000kcal i et måltid. Og jeg var fortsatt litt småsulten etter det. Det hadde jeg ikke klart for noen mnd siden. Det handler kun om å tilpasse seg til det.

Tips til saus eller marinade til kyllingfilet? Er blitt litt lei kjøpesaus. Ikkje er dei gode heller.

Kjør på med krydder. Salter og peprer du kyllingen før du steker den? Det ligger myyye smak i salt. Koriander kan være greit. Helt avhengig av hvilken retning du ønsker å gå. Dersom du slår på stortromma kan du prøve deg på en indisk variant med "kokosmelksaus" og mange forskjellige krydder.

Relevante linker: 1, 2 og 3. Uten at jeg har prøvd noen av de selv, kan jeg gå god for de med min hobbykokkunnskap!

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppskrift på å trøkke i seg 400g kyllingkjøttdeig:

1. Spis så mye du orker.

2. Ta en liten pustepause.

3. Trykk i deg resten.

400g kyllingkjøttdeig er egentlig ikke så fryktelig mye, en skikkelig middag med 2 kyllingfileter, grønnsaker og ris/spaghetti kommer nok opp i over halvkiloet, så 400g skal du nok klare. For å gjøre det litt spennende pleier jeg å blande kjøttdeigen med en boks mais, noen skjeer chunky salsa og godt med krydder.

Lenke til kommentar

Oppskrift på å trøkke i seg 400g kyllingkjøttdeig:

1. Spis så mye du orker.

2. Ta en liten pustepause.

3. Trykk i deg resten.

400g kyllingkjøttdeig er egentlig ikke så fryktelig mye, en skikkelig middag med 2 kyllingfileter, grønnsaker og ris/spaghetti kommer nok opp i over halvkiloet, så 400g skal du nok klare. For å gjøre det litt spennende pleier jeg å blande kjøttdeigen med en boks mais, noen skjeer chunky salsa og godt med krydder.

Hehe. Etter trening spiser jeg ca350g kokt ris (tilsvarer 125g ukokt), tre kyllingbryst, en god del grønnsaker og 2 egg. Tipper det blir godt over halvkiloet med mat, ja. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...