wingeer Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Her er en artikkel fra Dagens Næringsliv som forteller om en 24t fasting. Jøss. Trodde ikke jeg kom til å lese om Brad Pilon i en norsk nettavis. Hvertfall ikke i en positiv forstand. Kult! Synd at de ikke presiserer hvor viktig det er å drive med styrketrening ved siden av dette. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 "1) Du mister vekt uten å miste muskler." Om det bare var så enkelt.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tja. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ingen av dem som handler om et kostholdsoppsett som magisk holder på muskelmasse under en deff uten styrketrening i tillegg? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ikke UTEN styrketrening, nei. Derav kommentaren min over til linken. Oppfattet det som om du mente selve prinsippet var veldig vanskelig i seg selv. Det er det jo ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Fine øvelser i Dagbladet! http://www.dagbladet.no/2011/10/25/tema/helse/klikk/18767334/ Ein av dei betre den der. Ser for øvrig ut som ho er høg på eit eller anna. Ingen smiler som det der på eit treningssenter. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Balthier: menn har fra naturen vanligvis lavere fettprosent enn kvinner. Dvs at en mann med fettprosent på 20 vil se tjukkere ut enn en dame med den samme prosenten. Hva som er "vanlig" for de fleste menn er jo vanskelig å si. Veldig veldig grovt kan man kanskje si at innenfor 14%-18% så ser man ganske normal ut, hverken ripped eller tjukk. Beveger man seg under eller over så ser man gjerne større forskjell. Men som sagt, vi er forskjellige. Feks her i huset, mannen legger på seg fett rundt hoftene og får lovehandles om han går opp i vekt (han ser f.eks stor forskjell fra de tallene jeg brukte som eksempel), mens jeg lagrer på beina og ryggen og ser nokså normal ut med rundt 23%. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Fikk Casein proteinet mitt fra bulkpowders.co.uk i dag, og det smakte dritt syntes jeg. 2.5kg, vist noen er intersserte, send PM Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Eg har høyrt folk kalla poteter og ris for tomme kaloriar, men forstår ikkje heilt kvifor. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvit ris er jo nesten bare karbs og vann, i et vanlig norsk kosthold får vi mer enn nok karbo fra før, så jeg kan skjønne hvor de kommer fra (selv om jeg ikke er enig) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Eg får mykje karbo gjennom ris, men har ikkje eit tradisjonelt norsk kosthald. Tomme kaloriar er etter min meining brus, kjeks, kaker og liknande med mykje sukker eller feitt og lite næringsstoffer. Det er jo meiningen me skal få i oss kaloriar, og ein stor del kjem frå karbohydrat. Styrketrening for fyrstikker. Fin artikkel. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Som den positive fyrstikken jeg er foretrekker jeg å kalle brus, kaker osv for meningsfulle kalorier, jeg. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kan for mye PC sitting gi dårlig teknikk i markløft? Føler meg så stiv i bena Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jepp, det kan det. Gjør øvelser for å aktivere gluteus og hoftemuskulatur/ledd. (google: 'hip/glute activation exercises') 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Balthier: menn har fra naturen vanligvis lavere fettprosent enn kvinner. Dvs at en mann med fettprosent på 20 vil se tjukkere ut enn en dame med den samme prosenten. Hva som er "vanlig" for de fleste menn er jo vanskelig å si. Veldig veldig grovt kan man kanskje si at innenfor 14%-18% så ser man ganske normal ut, hverken ripped eller tjukk. Beveger man seg under eller over så ser man gjerne større forskjell. Men som sagt, vi er forskjellige. Feks her i huset, mannen legger på seg fett rundt hoftene og får lovehandles om han går opp i vekt (han ser f.eks stor forskjell fra de tallene jeg brukte som eksempel), mens jeg lagrer på beina og ryggen og ser nokså normal ut med rundt 23%. Jeg har jo litt å ta i da, så jeg regner med at jeg i alle fall er rundt 20% Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ok. Jeg så nå på kyllingfilleet pakken og der er det 24g protein pr 100g. to filleeter er på 300g. Det betyr at jeg nesten må spise tre filleeter pr dag for å dekke mitt behov? Uvanlig mye synes nå jeg... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvis du lever utelukkende på kyllingfilet, så ja. 2 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ok. Jeg så nå på kyllingfilleet pakken og der er det 24g protein pr 100g. to filleeter er på 300g. Det betyr at jeg nesten må spise tre filleeter pr dag for å dekke mitt behov? Uvanlig mye synes nå jeg... Det er derfor man bruker proteinpulver . 108g protein per dag hørtes dog litt lite ut. Er du sikker på at det er ditt dagsbehov? Se hvilke verdier du får opp her: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tips til saus eller marinade til kyllingfilet? Er blitt litt lei kjøpesaus. Ikkje er dei gode heller. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bah.. jeg får det ikke til å stemme i huet.. ska vi se... 24 x 3 + 24 x 1.5 = 72 + 36 = 108g protein.. Det er for lite protein så jeg må spise 4 kyllingfilleeter per dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå