Balthier Skrevet 24. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2011 hørtes ut som en dum undersøkelse i så fall. finnes ikke noe som heter 1000%. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Sånn bortsett fra at det ikke er så mye BCAA i vegetaralternativene. BCAA kan ha/har en fin hensiktsmessig effekt dersom en løfter vekter. Angående knebøy og smerter i korsryggen. Hvor langt frem kjører du knærne, og hvor ligger vekten? Hælen? Hele fotsålen? Det er en studie som viser at det å restriktere knærne slik at de ikke går lenger frem enn tærne legger mer enn 1000% av trykket på hoftene, sammenlignet med knebøy hvor knærne går lenger frem enn tærne. Baksiden er at i sistnevnte har du 22% mer trykk på knærne. Men 22% mot over 1000% er et lett valg. Jeg vil heller ha 1000% av(mer?) trykk på hoftene enn 22% mer trykk på knærne. Jeg har ikke osteoporose og hofta mi kan sikkert bære et tonn np. Knærne er helt annen story. Endret 25. oktober 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Gidder du å gi meg link til studien? Link. Faktisk er det hofte og nedre rygg. Ikke bare hofte. Ugunstig, med andre ord. Rettelse: 28%, ikke 22%. hørtes ut som en dum undersøkelse i så fall. finnes ikke noe som heter 1000%. Joda. . Det betyr altså at det er 10 ganger så mye som originalverdien. I overført betydning har vi da at hvis belastningen på hoftene ved å ikke begrense knærne er x, vil belastningen hvor vi ikke begrenser knærne være 10x. Jeg vil heller ha 1000% av(mer?) trykk på hoftene enn 22% mer trykk på knærne. Jeg har ikke osteoporose og hofta mi kan sikkert bære et tonn np. Knærne er helt annen story. Litt over 1000%. Husker ikke det nøyaktige tallet. Det er fullt mulig å gjøre matematikken selv. Som jeg sparte deg for: Det riktige er 1073%. Dersom du har kneskader fra før av er det jo en annen ting. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) hørtes ut som en dum undersøkelse i så fall. finnes ikke noe som heter 1000%. Selvfølgelig er det noe som heter tusen prosent … Har du aldri lært brøkregning på barneskolen? Prosent=hundredel 100 prosent=100 stk. 100-deler 1000 prosent =1000 stk. 100-deler F.eks. kan man si at prisen på en halvliter i Norge er 500 prosent høyere enn for en halvliter i Kenya, eller at prisen på et verdipapir har steget 120 prosent på ett år. Endret 25. oktober 2011 av Jude Quinn 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg vil heller ha 1000% av(mer?) trykk på hoftene enn 22% mer trykk på knærne. Jeg har ikke osteoporose og hofta mi kan sikkert bære et tonn np. Knærne er helt annen story. Litt over 1000%. Husker ikke det nøyaktige tallet. Det er fullt mulig å gjøre matematikken selv. Som jeg sparte deg for: Det riktige er 1073%. Dersom du har kneskader fra før av er det jo en annen ting. Poenget var mer at hofta er laget for å bære mye mer vekt enn knærne i bunnen av en knebøy er, så selv om det er flotte tall, kan man ikke bare dra frem kalkulator for å finne ut hvilken beinstilling som er best. Det skal sies at jeg aldri har vært av den skolen som er nazi på at knærne ikke skal vandre lenger frem enn tærne, og egentlig er enig i det som er konklusjonen i prosjektet. Det er bare tallcrunching jeg har problemer med Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Igår fikk jeg en intens, brennende smerte bak venstre skulder (Ca der du når hvis du tar armen på siden av halsen så langt du klarer uten å anstrenge deg) i den femte repetisjonen i markløft. Jeg kjente dette svakt under oppvarmingssettene også, men ikke verre enn at det gikk bra. Regner med det har noe med teknikken min å gjøre. Har dere noen gode videoer som viser markløft teknikk? Skal prøve å få filmet et sett senere i uken også å legge det ut her. Måtte droppe 5x10 70 kg settene på grunn av dette noe som er veldig irriterende. :/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Har dere noen gode videoer som viser markløft teknikk? Og som sagt, kjør 5x5 på markløft. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Og som sagt, kjør 5x5 på markløft. Hvorfor det? Sier ikke det er feil, bare en rar påstand å slenge ut uten noe som helst som backer det. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Er det noen som har teknikkvideoer for markløft i sumo- eller halvsumo-stil? Jeg kan ikke ta markløft i klassisk stil, fordi jeg har rar kroppsbygning . Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) hørtes ut som en dum undersøkelse i så fall. finnes ikke noe som heter 1000%. Prosent=hundredel. 1000/100=10, så jo, tallet ti finnes. Edit: Var visst litt for sen Endret 25. oktober 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Har dere noen gode videoer som viser markløft teknikk? Og som sagt, kjør 5x5 på markløft. Takker for det, men hvorfor 5x5? Tar nå 3 oppvarmingssett deretter 3 sett meg stigende tynge (5/3/1 programmet) Det som jeg tror fikk meg til å miste litt konsentrasjonen og gjorde at teknikken sviktet var at jeg mellom hver repetisjon skiftet mellom hvilken arm som hadde over- og underarmstak. Har hørt man skal bytte på dette hvis man kjører mixed grip, stemmer det? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Bytt grep mellom hvert sett i stedet for hver rep. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Klem sammen og kjøre vanlig grep så ofte du kan! klin på med litt kalk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Takker for det, men hvorfor 5x5? Tar nå 3 oppvarmingssett deretter 3 sett meg stigende tynge (5/3/1 programmet) Det som jeg tror fikk meg til å miste litt konsentrasjonen og gjorde at teknikken sviktet var at jeg mellom hver repetisjon skiftet mellom hvilken arm som hadde over- og underarmstak. Har hørt man skal bytte på dette hvis man kjører mixed grip, stemmer det? Eg erindra eit eller anna angåande teknikk og greier på høgreps, men det kan godt væra noko eg har dikta opp og. Om programmet seier 12x3 så tar du det, ingen problem. Kor tungt løftar du? Eg er kome til 80kg og har framleis ingen problem med normalt overhandsgrep på begge hendene. Det har kanskje litt med størrelse på hendene å gjere og. Eg ville ikkje bytta grep mellom kvar repetisjon, det ser eg ikkje poenget med. Om du ikkje kan ta kun overhandsgrep så hald i det minste same grepet gjennom eit heilt sett. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg tar alltid overhåndsgrep så lenge det lar seg gjøre. Igår trengte jeg mixed kun på siste sett som var på 120 kg. Satset på 8-10 reps, men fikk den nevnte smerten på 5. repetisjon. Grunnen til at jeg skifter grep mellom hver rep er ikke annen enn at jeg så en som gjorde det rett etter jeg hadde lest at man helst skal veksle mellom grepene. men er det virkelig nødvendig? Jeg synes det er VELDIG mye bedre med underarmsgrep med venstrehånd og over med høyre. Føler ikke jeg for det til skikkelig med omvendt grep, men det er vel en trenings sak det også vil jeg tro. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 Føler du belastning er 100% symmetrisk når du har underhånds med venstre og overhånds med høyre? Hvis ikke er det jo selvforklarende hvorfor du vil bytte på. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 hvor ofte trener dere.. helkropp isolert osv.? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 hvor ofte trener dere.. helkropp isolert osv.? Heilkropp 3 dagar i veka. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 hvor ofte trener dere.. helkropp isolert osv.? SL 5x5 3 dager i uken. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2011 hva er sl 5x5. snakk norsk plz. har ogsaa en 3 ganger i uka omtrentlig. foelger nesten samma prog som deg zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå