Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg kuttet ut overheadpress på myoreps, rett og slett fordi teknikken svikter fort når repetisjonene blir mange. Det var greit med tunge vekter og få reps, men på 12-15 reps sviktet teknikken rimelig fort og da skal det ikke mye til for å pådra seg skader. Det betyr ikke at det samme skjer med deg, men jeg ville vært påpasselig med riktig teknikk.

Og hele poenget med autoregulering i myo-repsserien er at man tar det antallet reps som formen tilater den dagen. Du kan ikke bestemme seg for å ta f.eks 25 samlede repetisjoner i myo-serien, rett og slett fordi det vil variere med dagsformen. Med det sagt, er det selvfølgelig best å ta mange reps på myo-repsserien, men du kan ikke bestemme deg på forhånd hvor mange du skal ta.

Må nesten se det an, men tenkte å prøve. Angående antall repetisjoner stopper man jo uansett når man merker det ikke går, men ut fra hva jeg har forstått skal man ha et slags mål. Men blir jo veldig... merkelig, å bare ta det der, så får nesten se an.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten se det an, men tenkte å prøve. Angående antall repetisjoner stopper man jo uansett når man merker det ikke går, men ut fra hva jeg har forstått skal man ha et slags mål. Men blir jo veldig... merkelig, å bare ta det der, så får nesten se an.

Du har eit mål som du normalt vil ligge rundt.

Velg ein av desse, avhengig av kor tungt du vil løfta.

20-25 +20 utført som 20-25 + 5 + 5 + 5 -5(5-10 pust pause)

15-20 +15 utført som 15-20 + 5 + 5 + 5 (5-10 pust pause)

12-15 +16 utført som 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4 (10 pust pause)

9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Eks 12-15: 12-15 reps RPE9, dvs du har ein eller to reps igjen før det er stopp.

10 pust pause, dvs du tel 10 utpust (eit innpust og eit utpust er til saman eitt pust)

4 repetisjonar, 10 pust pause, 4 repetisjonar 10 pust pause osv... heilt til bevegelsen byrjar å bli treigare, då stoppar du der. For min del tar eg sjeldan meir eller mindre enn 2 sett over oppsettet over. Ein kan og kontrollera det litt med lengden på pustepausen når den er innanfor nokre pust.

Eg laga eggerøra til Ramsay ein periode, men vart rett og slett drittlei og gjekk over til steikte egg, som eg har ete i månader utan å bli lei.

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.side3.no/article3257693.ece

For ein sopp og for eit jævla ubrukeleg program.

"Dype(?) knebøy i Smith"

"Nedtrekk bak nakken"

Og sjølvsagt den fantastiske "Få stjernekropp på 30 minutter!". Eg kan bli millionær på 30 minutt, men det vil ta meg nokre tiår. Eg kan sikkert bli ein jævel på sykkelen på 30 minutt, over nokre år.

:wallbash:

Jeg trodde det var slik at jeg kunne få drømmekroppen ved å ta situps? Har jeg misforstått totalt? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...