Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OmmeLETT Sett panna på svak varme, mens den oppnår svak varme tar du x-antal egg og en liten klype salt og pjåter egga og saltet i bollen (uten eggeskalla) og tilsetter evt andre ingredienser, f.x skinkebiter, paprika osv. Så visper du mannsjiten ut av dette med en gaffel. Deretter heller du over i steikepanna ( husk en dært margarin først )

Mens dette steker benytter du en stekespade til og dytte massen mot midten av stekepanna i en mot sola rotasjon (så og si kontinuerlig). Så når du føler det har opnådd ønsket fasthet, er det bare og gafle i seg!

Endret av Ght0 Ret4rd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja. Hvis til og med naturell fra Whey Tech smaker fælt, da avstår jeg.

Kjøpte jo 3kg med pulver fra Proteinfabrikken for en god stund siden (sjokolade). Smakte forferdelig.

Forresten;

Noen som har erfaring med Bodypower på Charlottenberg Shoppingsenter? Skal dit snart på svensketur nemlig, og lurer på om de har noe "brukbare" produkter. Tenker da på proteinpulver, ZMA, og kreatin.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Åja. Hvis til og med naturell fra Whey Tech smaker fælt, da avstår jeg.

Kjøpte jo 3kg med pulver fra Proteinfabrikken for en god stund siden (sjokolade). Smakte forferdelig.

Forresten;

Noen som har erfaring med Bodypower på Charlottenberg Shoppingsenter? Skal dit snart på svensketur nemlig, og lurer på om de har noe "brukbare" produkter. Tenker da på proteinpulver, ZMA, og kreatin.

De har en jævelig god weight gainer hvertfall, den er helt syk!

Var ikke noe kjent merke, men det var en hvit boks, og det var 3kg tror jeg.

Lenke til kommentar

OmmeLETT Sett panna på svak varme, mens den oppnår svak varme tar du x-antal egg og en liten klype salt og pjåter egga og saltet i bollen (uten eggeskalla) og tilsetter evt andre ingredienser, f.x skinkebiter, paprika osv. Så visper du mannsjiten ut av dette med en gaffel. Deretter heller du over i steikepanna ( husk en dært margarin først )

Mens dette steker benytter du en stekespade til og dytte massen mot midten av stekepanna i en mot sola rotasjon (så og si kontinuerlig). Så når du føler det har opnådd ønsket fasthet, er det bare og gafle i seg!

Blir ikke det eggerøre?

Er uansett ikke lov å lage omelett uten ost. Partytrikset er bare å steke den på svak nok varme lenge nok under lokk. Så blir den fluffy og herlig. Også digg å dæsje på med kremoster av ymse slag.

Lenke til kommentar

men det er jo umulig å vite sitt forbruk... :dontgetit:

man kan jo selvfølgelig estimere det, men der stopper det...

Bedre å estimere pessimistisk enn å basere seg på BMR, i mine øyne i allefall..

Det finnes flere formler for BMR, som alle gir noe forskjellig resultat, men en av de gir meg 1815kcal. 1215kcal om dagen ville ikke jeg gått på over tid i allefall.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Det så godt ut, men skikkelig stressende å lage.

Oppskrift på OK omelett, Eirik style:

Bland masse egg med like mange skjeer vann i en bolle. Bruk en gaffel eller skje eller whatever. Hell det i en panne som er varmet opp til medium varme sammen med litt margarin (margarin i først, så røra). Legg på lokket og gå og se TV (helst noe bra, ikke noe "Cleveland Show"-dritt). Etter noen minutter, når det ikke er noe flytende oppå omeletten, er den ferdig. Nytes med en proteinshake og masse krydder :D.

Lenke til kommentar

Tenkte å teste MYO-reps på overheadpress, som eneste øvelse jeg skal bruke det på og det skal bare gå over noen uker. Hvor høyt bør jeg sikte på aktiveringssett, og repsantall på arbeidssettene?

Ser vel ut som 12-15 på aktivering i hvert fall.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Jeg kuttet ut overheadpress på myoreps, rett og slett fordi teknikken svikter fort når repetisjonene blir mange. Det var greit med tunge vekter og få reps, men på 12-15 reps sviktet teknikken rimelig fort og da skal det ikke mye til for å pådra seg skader. Det betyr ikke at det samme skjer med deg, men jeg ville vært påpasselig med riktig teknikk.

Og hele poenget med autoregulering i myo-repsserien er at man tar det antallet reps som formen tilater den dagen. Du kan ikke bestemme seg for å ta f.eks 25 samlede repetisjoner i myo-serien, rett og slett fordi det vil variere med dagsformen. Med det sagt, er det selvfølgelig best å ta mange reps på myo-repsserien, men du kan ikke bestemme deg på forhånd hvor mange du skal ta.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...