Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har trent en liten stund nå, men føler jeg sliter med knebøy. Er det vanlig å være slurvete i begynnelsen eller er det jeg som er håpløs? Stiller inn blikket på et punkt på veggen forran meg som er ca 2,5-3 meter over gulvet, går ned, og går opp igjen. Prøver så godt jeg kan å skyte frem hofta på vegen opp. Følte det gikk fint i dag, men på rep 5 på sett to (10 rep pr sett) fikk jeg plutselig vondt i ryggen, og det forsvant ikke heller. Tok 3 til så stoppet jeg. Kjenner det litt i nedre del, ned mot korsryggen, her jeg sitter.

Jeg som gjør feil eller er jeg rett og slett ikke bygd for knebøy? Har IKKE lyst til å ødelegge ryggen, da er det bedre å droppe treninga.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Da har jeg gått til innkjøp av litt tilskudd.

- 2,5 kg Nutrisport 90+

- 300 g Prolab Kreatin

- 90 kapsler ProZMA

5180448[/snapback]

Hva er 2,5 kg Nutrisport 90+ ?

Er det proteinpulver ?

Hva er egentlig forskjellen på Whey Tech og 100 % Whey Protein?

Begge ligger under protein katogorien hos PF.

Endret av Johnx
Lenke til kommentar

Det man ofte glemmer i jakten på høyest prosentandel er at det finnes flere forskjellige typer protein. De to vanligste man finner i kosttilskudd er whey og kasein (Man har f.eks også egg og soyaproteiner).

Whey er hurtigvirkende protein som man finner i den ystede delen av melkeproduktet (ost). Whey er som sagt det proteinet som kroppen raskest tar opp. Det er dermed best egnet å ta 45-60 minutter etter treningen.

Kasein er mye tregere enn whey og hentes fra den andre delen av melkeproduksjonen.

Hvor Whey gir en proteinsyntese på (omtrentelig) 68% har kasein et langt lavere tall, nemlig 31%.

Kaseinholdige proteintilskudd kan inntas nesten når som helst i døgnet.

Jeg vil anbefale en blanding av whey og kasein, (70-30) men dette er selvsagt alt etter eget behov. :)

Johnx: Ja, det er proteinpulver og kan fåes kjøpt på ej-shop.

Lenke til kommentar
Jeg har trent en liten stund nå, men føler jeg sliter med knebøy. Er det vanlig å være slurvete i begynnelsen eller er det jeg som er håpløs? Stiller inn blikket på et punkt på veggen forran meg som er ca 2,5-3 meter over gulvet, går ned, og går opp igjen. Prøver så godt jeg kan å skyte frem hofta på vegen opp. Følte det gikk fint i dag, men på rep 5 på sett to (10 rep pr sett) fikk jeg plutselig vondt i ryggen, og det forsvant ikke heller. Tok 3 til så stoppet jeg. Kjenner det litt i nedre del, ned mot korsryggen, her jeg sitter.

Jeg som gjør feil eller er jeg rett og slett ikke bygd for knebøy? Har IKKE lyst til å ødelegge ryggen, da er det bedre å droppe treninga.

5208286[/snapback]

Svak rygg, tren opp ryggen med roing i apparat. Og enkelte øvelser for å isolere korsrygg.

Lenke til kommentar
Du har kvikksølv i blodet som var i ferd med å bryte sammen muskelvevet ditt da du startet å ta sit-ups. :roll:

5204024[/snapback]

Åja. Konstruktivt svar. :)

5207202[/snapback]

Jeg ber deg ta hensyn til klokkeslettet... Og jeg er en person som trenger mye søvn.

På treningsstudioet i dag var det en skikkelig bælfeit dame, av den typen som bruker å råtne bort og dø under en haug med potetchips. Jeg overhørte en samtale hun hadde med en annen, der hun sa at hun hadde mistet 6 kg bare den siste måneden, og at hun hadde lagt om kostholdet sitt helt.

Og jeg merket jeg mistet fotfestet helt, jeg ble bare så sinnsykt stolt over denne jenta, hvordan hun har tatt tak i livet sitt. Og dessuten så jeg meg selv i speilet med mine knapt 70 kg og ønsket at jeg kunne fått noen av hennes kilo så hun slapp å gjøre hele denne jobben alene.

Det hører kanskje heller til under en psykologitråd, men det viser hva trening kan gjøre for mennesker.

Lenke til kommentar

Har vært en uke i glasgow nå med klassen. og har naturlig nok ikke fått trent noe, og kosten har ikke vært det store å skryte av. Vanligvis to måltider til dagen, det første i 1200 tiden på mcdonalds elns, og ett på kvelden på resturant. Også litt småspising innimellom da. Men jeg har faktsik gått ned et par kilo tror jeg. Høres det ut som noe som kan skje, eller er det helt urealistisk? Har ikke veid med på samme vekt før og etter reise da, så det er vel noen feilkilder. Men da jeg så meg i speilige slo det meg at jeg så litt slankere ut.. merkelig spør du meg..

Lenke til kommentar

ja, men jeg tror ikke det totale kalori inntaket var noe særlig lavere enn vanelig.. eller var det kanskje..(?) men uansett, jeg har noen kilo fett å ta av, så det gjorde ikke noe, bare jeg ikke mistet noe muskelmasse.. får komme igang med trening igjen, skal jobbe i morra, så det blir på onsdag. *glede seg*

(har forresten gym i morra kom jeg på :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...