Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Phax: Jeg synes ingenting. Jeg sier at slik Haugen uttaler seg kan det virke som han gir et indirekte spark imot treningsmetodene/programmene som blir hyppig diskutert her inne.

Feks. når han peker på en dude og sier "Ka trene du denne ugå? Omtrent d sama så sist uga".

 

@Sephirot: Ja, jeg er innforstått med det. Det jeg prøvde komme frem til var at han driver trening uliket det jeg har lært. Som feks at han går fra mage til biceps til triceps. Men, han er jo en strongman og han er ikke kommet der han er idag ved å trene feil.

Lenke til kommentar

@Phax: Jeg synes ingenting. Jeg sier at slik Haugen uttaler seg kan det virke som han gir et indirekte spark imot treningsmetodene/programmene som blir hyppig diskutert her inne.

Feks. når han peker på en dude og sier "Ka trene du denne ugå? Omtrent d sama så sist uga".

 

Da tror jeg du missforsto hva han mente, folk som trener etter et oppsatt program har jo nettopp den planlagte progresjonen som han sier er så viktig.

 

Det han mener er at det nytter ikke gå uke etter uke å løfte på samme vektene uten noen økning.

Lenke til kommentar

@Phax: Jeg synes ingenting. Jeg sier at slik Haugen uttaler seg kan det virke som han gir et indirekte spark imot treningsmetodene/programmene som blir hyppig diskutert her inne.

Feks. når han peker på en dude og sier "Ka trene du denne ugå? Omtrent d sama så sist uga".

 

@Sephirot: Ja, jeg er innforstått med det. Det jeg prøvde komme frem til var at han driver trening uliket det jeg har lært. Som feks at han går fra mage til biceps til triceps. Men, han er jo en strongman og han er ikke kommet der han er idag ved å trene feil.

 

Jeg tror ikke Haugen kritiserer å løfte baseøvelser 3 ganger i uka, haha. Jeg tror mer han gir et direkte spark mot de som tar 20 kg i skulderpressmaskina som de pleier! Progresjon, struktur, disiplin, det er ikke vanskelig å se på dette som støtte istedet for kritikk av folk som trener med godt anerkjente, tunge treningsprogrammer!

 

At han trener mage før biceps og triceps er vel bare smakssak, hvor har du lært at dette har noe å si? Hadde vært mer overrasket om han trente triceps før benk, eller biceps før mark.

 

edit: Ser Phax var såpass enig at han skrev det samme 5 sekunder før meg :p

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

@phax: Kan selvfølgelig være at jeg misforstod :)

Han har en ganske hard tone når han snakker (eller kanskje det bare er jeg som er redd :p ), noe som kan ha gjort utslaget.

 

@Kevlar: As mentioned, kan godt være at jeg misforstår. Var derfor jeg spurte i utgangspunktet for å få klarhet :)

 

Men jeg tror du misforstår; han tar 1 sett mage, 1 sett triceps, 1 sett biceps, 1 sett mage, 1 sett triceps, 1 sett mage osv.

 

Btw, du kødda vel når du sa det med bolet? :p

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Ah, da misforsto jeg deg ja :) Høres ut som supersett med mage i pausen? Uansett er det bare å kopiere hvem som helst på sånt "småplukk", det er de store linjene som betyr noe. Jeg har ikke tatt en curl på årevis, så fulgte ikke så nøye med :innocent:

 

 

Jeg kødda ikke da jeg sa det med bolet om du har tenkt å overføre programmet til Haugen direkte istedet for å overføre prinsippene som ligger i grunn, som kan tilpasses eget nivå (prinsipper som jeg mener er de samme som vi prøver å promotere i denne tråden)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på en vektløfter og styrketrener / vektløfter og bodybuilder?

 

Kanskje at en styrketrener ikke har like mye fokus på volum som en bodybuilder? Bare det som slo meg meg en gang, selv om jeg ikke vet så mye om det.

 

Du misforsto. Jeg lurer på forskjellen mellom vektløfter og styrketrener. I tillegg lurer jeg på forskjellen mellom bodybuilder og vektløfter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...