Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker. Burde maksing være før eller etter deload?

Deload er etter det siste settet, right? Har lenge lurt på hvordan man burde "bygge seg opp" mot å forsøke et maksløft. Føler at jeg ikke har mest å gå på etter at jeg har tatt to oppvarmingssett og 5x5 (i pyramide), men vil på en annen side ikke legge på veldig mange kg etter noen relativt lette oppvarmingssett.

 

 

Hvordan er grepet deres på bicepscurl med EZ-stang?

 

[im]http://www.homegymexerciseequipment.biz/wp-content/uploads/2011/08/ez-bar-curl-biceps.jpg[/img]

 

Er det sånn, eller smalere grep? Hva er forskjellen?

Jeg holder slik som han på bildet. Mener å ha lest at om man holder smalere trener man biceps på en annen måte, men husker dessverre ikke hvordan :s

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Hvordan er grepet deres på bicepscurl med EZ-stang?

Rippetoe sa i en kommentar at bicepscurl med ez-bar var ubrukelig!

Jeg så det i en video i går, men klarer ikke finne frem til hvor han forklarer det inngående...

Han rakk såvidt å si noe om supinert og pronert grep når det kom til full ROM på muskelen...

 

:hmm:

 

Noen andre som har lest/hørt Rippetoe om dette temaet?

Lenke til kommentar

Hvordan er grepet deres på bicepscurl med EZ-stang?

Rippetoe sa i en kommentar at bicepscurl med ez-bar var ubrukelig!

Jeg så det i en video i går, men klarer ikke finne frem til hvor han forklarer det inngående...

Han rakk såvidt å si noe om supinert og pronert grep når det kom til full ROM på muskelen...

 

:hmm:

 

Noen andre som har lest/hørt Rippetoe om dette temaet?

 

Har han forklart det mer inngående enn i den videoen?

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Holder på å se på den vidoyen av Hulken som ble postet her, og jeg sliter litt med å forstå greia hans. Han er jo i en annen dimensjon når det kommer til styrketrening, men jeg har alltid trodd det var major no-no å gå fra (som Haugen gjør) mage til triceps til biceps?

 

Samtidig så snakker han om å kjøre "møye å tongt". Sier han da ikke indirekte at alle disse treningsprogrammene vi driver med er "feil"?

Lenke til kommentar

Drikker mye, mye melk. Pluss at jeg tar vitamin/mineral-tilskudd, leste litt her.

 

Anbefalt kalsiuminntak pr. dag: Voksne 800 mg

 

De fleste mennesker får ingen nevneverdige symptomer før det daglige inntaket er på over 2500 mg daglig. Man bør likevel være oppmerksom på at små barn ikke bør drikke mer enn ½ liter melk daglig, siden større mengder kan føre til ensidig kosthold og jernmangel (hos såkalte "melkedrankere").

 

 

Jeg har regnet ut at jeg får i meg 4000-5500 mg kalsium hver eneste dag, året rundt!

Kan dette være bra i lengden?

Har drikki 2-3 liter melk hver dag i noen år nå, aldri merket noe men, blir litt skeptisk når jeg leser sånt! :tease:

 

Edit: Dette er relevant fordi jeg drikker mye melk på grunn av proteiner, kcal og karbohydrater, i forbindelse med trening altså. Pluss at det er sykt godt! :love:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Holder på å se på den vidoyen av Hulken som ble postet her, og jeg sliter litt med å forstå greia hans. Han er jo i en annen dimensjon når det kommer til styrketrening, men jeg har alltid trodd det var major no-no å gå fra (som Haugen gjør) mage til triceps til biceps?

 

Samtidig så snakker han om å kjøre "møye å tongt". Sier han da ikke indirekte at alle disse treningsprogrammene vi driver med er "feil"?

 

Det gjelder å huske på at Haugen sitt liv er bygd opp rundt trening. Det han egentlig mener med at man må kjøre "møye å tongt" for å oppnå noe, er at dersom man ønsker å være oppe i toppen i Strongman-sirkuset, er det slik man må gjøre det. Trene hele dagen, sove hele natten og spise mellom hvert sett (nesten).

Lenke til kommentar

Samtidig så snakker han om å kjøre "møye å tongt". Sier han da ikke indirekte at alle disse treningsprogrammene vi driver med er "feil"?

 

Hva er det som blir feil i forhold til treningsprogrammene syns du? Så gjennom videoen nå og utifra det jeg fikk med meg kom han stortsett med gode råd i samsvar med det man allerede har hørt andre steder. Han stresser jo viktigheten ved fokus på de store tingene og tunge øvelsene, progresjon i treningen, hvileuke, nok mat, nok søvn osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holder på å se på den vidoyen av Hulken som ble postet her, og jeg sliter litt med å forstå greia hans. Han er jo i en annen dimensjon når det kommer til styrketrening, men jeg har alltid trodd det var major no-no å gå fra (som Haugen gjør) mage til triceps til biceps?

 

Samtidig så snakker han om å kjøre Sier han da ikke indirekte at alle disse treningsprogrammene vi driver med er "feil"?

 

Det er vel også ei ganske viktig forskjell i kosten mellom Haugen og dei fleste som skriv i denne tråden, som tillet ham å kjøyre "møye å tongt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...