Ol'H Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ok, da var det jo ikke så ekstremt i forhold til kroppsvekta hans... 5154228[/snapback] Nei for all del, men lurer på om jeg i det hele tatt hadde klart å få i meg såpass mye. Han sier faktisk i treningsvideoen sin at han ikke trenger så mye protein siden han har i seg ISS Research ProM3. 5155447[/snapback] Spiste 300g protein når jeg deffet, gadd ikke det så lenge. Varte vel i 3 uker. Verste slitet jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg vet sånn 50-50 hva intervall er for noe. Noen som gidder å forklarer det? Man jogger 30sekunder og løper 30sekunder, det er intervallarbeid (?) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Interval handler om å jobbe med ulik intensitet. Den perioden du jobber/ikke jobber kalles et interval. 20 sekunder på, 10 sekunder av, 20 sekunder på, 10 sekunder av osv er et eksempel på hvordan en intervaløkt kan se ut. Veldig effektiv og tidsbesparende trening som anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Evt 4 minutt springing og 4 minutt jogging? Jævlig tungt. Edit: Det kom kanskje litt uklart fram kva eg sa. Endret 15. november 2005 av Earendil Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Evt 4 minutt springing og jogging? Jævlig tungt. 5158004[/snapback] 4x4 er det varianten jeg ville ha brukt. Etterhvert kan man også prøve ting som f.eks "Gerilja kardio". Lenke til kommentar
Camron Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Gerilja kardio er veldig hardt! Altså fint prog om du ikke har så værst kondisjon, men vil ha god kondisjon Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Gerilja kardio er veldig hardt! Altså fint prog om du ikke har så værst kondisjon, men vil ha god kondisjon 5158319[/snapback] Tenkte jeg faktisk skulle prøve dette jeg. Vil ikke akkurat si jeg har kondis i verdensklasse, men er jo ikke mange minuttene man holder på heller da.. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Vel , det er bare å prøve ØB Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noen drikker seg snydend, andre sitter her og noen er med sin bedre halvdel. Jeg tok meg en 3-timers løpetur på lørdagskvelden. Hvor får man kjøpt et liv? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noen drikker seg snydend, andre sitter her og noen er med sin bedre halvdel.Jeg tok meg en 3-timers løpetur på lørdagskvelden. Hvor får man kjøpt et liv? 5177963[/snapback] Hvis du finner det ut må du ringe meg. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Kjøre gerilja samtidig som man trener vekter? Mister man noe effekt av det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Kjøre gerilja samtidig som man trener vekter? Mister man noe effekt av det? 5178058[/snapback] Neida, bare du får i deg nok mat går det bra. Skal du kjøre gerilja for å forbrenne fett har det absolutt ikke noe å si da du forbrenner fettet før musklene begynner å forsvinne. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) ok, da fortsetter jeg med vekttrening også. Men skal jeg fordele treningene, trene vekter og gerilja annenhver dag, eller har det noe å si? En ting til, funker det å ta gerilja før frokost? Endret 19. november 2005 av b0berg Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jada, men letter å få trent skikkelig med litt mat i deg. Vil anbefale deg å heler ta lange gå eller joggeturer før frokost om du vil gå ned i fettprosent. Gerilja-tullet har ikke fungert særlig for meg ihvertfall. Angående treningsfordelingen kommer det helt an på hva du vil oppnå, om du bare skal trene vanlig, bli monster-stor eller hva. Men annenhver dag kan bli litt mye, prøv heller hver 3. eller 4. til å begynne med. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Som goophy sier, anbefales det faktisk å ta slike økter før frokost! Det er den tiden på dagen du forbrenner mest ved trening... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Som goophy sier, anbefales det faktisk å ta slike økter før frokost! Det er den tiden på dagen du forbrenner mest ved trening... 5178485[/snapback] Du skal ikke løpe før frokost, men en gåtur er veldig bra. Det er nemlig om morningen du forbrenner mest fett. Men øker du intesniteten vil du gå over til å forbrenne muskeler. Og det vil vi jo ikke. Dette viste du sikkert, men gjør bare b0berg oppmerksom på det. Ved lavt blodsukker (noe du har om morgenen før du har spist)vil kroppen skille ut et hormon som kalles glukagon for å gjenoppreise blodsukkerstabilitet. Glukagon har motsatt funksjon av insulin, nemlig å frakte sukker til blodet. Sukker kan hentes fra muskelglykogen/leverglykogen eller fra triglyserider (fett) Vi vet fra forskning at kroppen foretrekker sukker fra fett ved lav intensitet og sukker fra glykogen ved høy intensitet. Ergo kroppen vil forbrenne i hovedsak kroppsfett ved rask gange på tom mage. så lenge du ikke øker intensiteten til jogging/rask løping og du passer på å spise hensiktsmessig etter økten står du ikke i noen stor fare for å miste muskler. Endret 20. november 2005 av BaX Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du skal ikke løpe før frokost, men en gåtur er veldig bra.Det er nemlig om morningen du forbrenner mest fett. Men øker du intesniteten vil du gå over til å forbrenne muskeler. Og det vil vi jo ikke. 5179473[/snapback] Om du går fort eller jogger sakte er ett fett, selv synes jeg det er bedre å jogge da du får en smule mer kondisjon i tillegg. Har du mye overflodig fett også skal det en del til før du begynner å 'forbrenne' muskler. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du skal ikke løpe før frokost, men en gåtur er veldig bra.Det er nemlig om morningen du forbrenner mest fett. Men øker du intesniteten vil du gå over til å forbrenne muskeler. Og det vil vi jo ikke. 5179473[/snapback] Om du går fort eller jogger sakte er ett fett, selv synes jeg det er bedre å jogge da du får en smule mer kondisjon i tillegg. Har du mye overflodig fett også skal det en del til før du begynner å 'forbrenne' muskler. 5179487[/snapback] Joda Har du et fettlag som skal bort, så er det jo bare å få det vekk med en gang, så begynne med styrke. Litt mer motiverende å så synlige muskler, enn bare et fettlag Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Angående treningsfordelingen kommer det helt an på hva du vil oppnå, om du bare skal trene vanlig, bli monster-stor eller hva. Men annenhver dag kan bli litt mye, prøv heller hver 3. eller 4. til å begynne med. 5178136[/snapback] Tror du misforsto, mente at jeg trener vekter en dag, så gerilja neste dag osv.... Men kanskje jeg dropper gerilja da, og heller tar et par gåturer, mer avslappende er det også Ergo kroppen vil forbrenne i hovedsak kroppsfett ved rask gange på tom mage. så lenge du ikke øker intensiteten til jogging/rask løping og du passer på å spise hensiktsmessig etter økten står du ikke i noen stor fare for å miste muskler. Hensiksmessig mat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå