Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så debatten, og jeg må si at Fedon Lindberg kommer ut som "vinneren" her, helt klart. De andre er altfor forutinntatte og bryr seg mest om å "ha rett".

Fedon kommer derimot med gode, nyanserte råd og det virker som om han er den minst forutinntatte av alle som sitter der. Jeg fikk faktisk hakket mer respekt for han etter å ha sett programmet.

 

Sitter igjen med akkurat samme tanke. Har sett på han som en sau fram til i går, nå skjønner jeg tankegangen hans mye bedre. Jeg har også fått litt høyere respekt for han. Gode argumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst å teste litt myo-reps nå, men er bare tre uker til jeg skal til usa og blir ihvertfall treningsfri en uke, kanskje to. Vurderer derfor litt hvordan jeg skal legge det opp, tenkte kanskje noe sånt:

Uke 1: 12-15 +16 utført som 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4 (10 pust pause)

Uke 2: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

Uke 3: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Noen innspill?

Ser bra ut det. Eg er gått over til eit liknande opplegg sjølv der eg endrar mellom 6-9, 9-12 og 12-15 reps kvar veke.

Lenke til kommentar

Hvordan bli kvitt fettet på siden og bak på rygg? La akkurat merke til at jeg har mer "å ta i" der enn på magen :o

Det er det fettet som drar sist, man har nemlig de primære fettlagrene lokalisert akkurat der. Om du er gutt vel og merke.

Jenter har sine primære lagre rundt hoftene, rompa og på lårene...

Lenke til kommentar

Hvordan bli kvitt fettet på siden og bak på rygg? La akkurat merke til at jeg har mer "å ta i" der enn på magen :o

 

Kroppen velger selv hvor den henter fett fra. Du kan ikke velge selv. Hvis det ser ut som om fettet samler seg på ett eller flere steder så er det bare å fortsette å gå ned i fettprosent så følger det området etter før eller senere.

Lenke til kommentar

Hvordan bli kvitt fettet på siden og bak på rygg? La akkurat merke til at jeg har mer "å ta i" der enn på magen :o

 

Liker hvordan du ignorerer alle råd du får i denne tråden og fortsetter mase om det lille fettet ditt. Jeg sier det en gang til. Du er undervektig. Legg på deg muskler. Økt muskelmasse vil gi redusert fettprosent.

 

Ok?

Lenke til kommentar

Hvordan bli kvitt fettet på siden og bak på rygg? La akkurat merke til at jeg har mer "å ta i" der enn på magen :o

 

Liker hvordan du ignorerer alle råd du får i denne tråden og fortsetter mase om det lille fettet ditt. Jeg sier det en gang til. Du er undervektig. Legg på deg muskler. Økt muskelmasse vil gi redusert fettprosent.

 

Ok?

 

Ignorerer da ikke rådene ;) Har allerede aktivt gått inn for å legge på meg! Ta i dag for eksempel; Jeg hiver innpå med øl! :cool:

 

Men spørsmålet var rettet for senere når jeg først har gått opp en del kilo, for å så begynne med fettforbrenning. Setter ellers stor pris på hjelp.

 

Ok?

Lenke til kommentar

Hvor mye salt kan man få i seg før det blir farlig?

 

Noen kamerater stusset på at jeg spiser omtrent 100g saltede peanøtter hver dag, og de mente det var farlig.

 

Skal vell større mengder til før det blir farlig :p?

Å jada, det skal bra stoe mengder til før det er skadelig. Det som er anbefalt daglig inntak av helesedirektoratet er BULLSHIT som alt annet de anbefaler (eksempelvis 300 GRAM karbs om dagen, som er 1200 kcal!).

 

Om du drikker nok er det ingen verdens problem :)

Lenke til kommentar

Peanøtter=bra fett, dårlige proteiner (ufullstendige)

 

Sjekk innholdsfortegnelsen, og se hvor mye natrium den inneholder per 100g. Helt enig med Doof i at helsedirektoratet er vel forsiktige og gammeldagse på ganske mange av sine anbefalinger, men at det ikke er sunt å få i seg tosifret antall gram salt om dagen er ikke til å stikke under en stol :p

Lenke til kommentar

Jeg ble hjemme alene i kveld så jeg måtte lage min egen lørdagsmat. Lørdagsmat skal være digg, men jeg trente nå tidligere på kvelden så jeg tenkte jeg kunne få en god pose proteiner i slengen. Tok 300 gram kyllingkjøttdeig og blandet inn med en pose taco mix, løk, 1ss potetmel. Stekte 4 karbonader som jeg la i grovere tacolefser (planen var grove hamburgerbrød, men var tom). Deretter tok jeg på litt salsa, god porsjon salat og en gode dose mager kesam. Det smakte sinnsykt digg med kesam på faktisk.

 

Ikke det sunneste man kan spise, men føler det var bra til å være lørdagsmat!

 

Mye lettere å spise når man har karbonader enn løs kjøttdeig btw!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...