Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gå opp i vekt samtidig som du går ned i feittprosent er ikkje noko lett prosjekt. Eg ville heller fokusert på å bli større og tyngre gjennom overskot og trening ein periode for så heller å ta ein intensiv diett seinare for å få fram magemusklane.

 

Forstår jeg det riktig, at dersom man vil ha en muskuløs kropp, er det bedre å ta utgangspunkt i en kropp med noen ekstra kilo for mye, enn min kropp med et par kilo for lite?

 

Med andre ord; Jeg kan like gjerne legge på meg 10 kilo før jeg begynner å trene? (TEORETISK/HYPOTETISK SPØRSMÅL)

Lenke til kommentar

128g protein

184g karbohydrat

156g feitt

2640kc

 

Kanskje ikkje ein heilt optimal og variert kost, men du får i deg eit dagsbehov av kaloriar.

Forstår jeg det riktig, at dersom man vil ha en muskuløs kropp, er det bedre å ta utgangspunkt i en kropp med noen ekstra kilo for mye, enn min kropp med et par kilo for lite?

 

Med andre ord; Jeg kan like gjerne legge på meg 10 kilo før jeg begynner å trene? (TEORETISK/HYPOTETISK SPØRSMÅL)

I dag er du tynn og lett. Musklar er vekt. Ergo seier det seg sjølv at du må opp i vekt om du vil bli større. Ikkje legg på deg 10 kilo før du byrjar å trene, men legg på deg mens du trener. Ligg 3-500kc i overskot så vil du gå opp i vekt. Om du vil ha progresjon og framgang er det heilt naudsynt å eta nok. Når du etterkvart byrjar å bli stor kan du ta intensivdiett av og til for å svi vekk overflødig fett og bli meir markert om du vil.

 

Med riktig trening og kosthald vil du ikkje bli feit. Du ville ikkje blitt feit om du la på deg 10 kilo utan å trene heller.

Du vil heller ikkje bli feit over natta. Eg har lagt på meg minst 7 kilo dei siste 4-5 månadane og kan ikkje påstå eg ser spesielt feit ut.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Å gå opp i vekt samtidig som du går ned i feittprosent er ikkje noko lett prosjekt. Eg ville heller fokusert på å bli større og tyngre gjennom overskot og trening ein periode for så heller å ta ein intensiv diett seinare for å få fram magemusklane.

 

Forstår jeg det riktig, at dersom man vil ha en muskuløs kropp, er det bedre å ta utgangspunkt i en kropp med noen ekstra kilo for mye, enn min kropp med et par kilo for lite?

 

Med andre ord; Jeg kan like gjerne legge på meg 10 kilo før jeg begynner å trene? (TEORETISK/HYPOTETISK SPØRSMÅL)

 

Ikke noen vits i å legge på seg fett for så å begynne å trene. Spis mye mens du trener (og får nok søvn) og du har gode forutsetninger for å legge på deg så mye muskelmasse som du kan.

Lenke til kommentar

Drit i det vel, 4 liter helmelk om dagen så kan jeg garantere vektoppgang...

 

Challenge Accepted!

Mind you: det koster 60 spenn om dagen...

 

Heldige meg som får 3 liter dekt av jobben, må bare kjøpe kveldsmelka selv :D

Hva sier de på jobben? At du drikker så mye når 3 liter regnes til 10 personer?

Lenke til kommentar

Slutt med de regne-greiene. Bare tull jo, sørg for å spise masse og sunt og tren hardt og bra!

181148-triple_facepalm_super.jpg

 

Hva sier de på jobben? At du drikker så mye når 3 liter regnes til 10 personer?

Hva tror du? Eieren er treningsinteressert, avdelingslederen er treningsinteressert og den generelle ledelsen er treningsinteressert...

 

Det er win win... :D

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Dette har trgisk nok, gått veldig utover motivasjonen min i det siste. Den siste tiden har jeg prøvd å spise mye sunn mat samt mye trening. Det er synelig at jeg har vokst i en negativ rettning, i form av mer fett, og dette gjør meg svært demotivert og gir meg delvis lav selvtilitt. Høres kanskje rart ut, men det er slik jeg har det..

 

Jeg forstår at det er vanskelig når resultatene er motsatt av ønsket, men da må du rett og slett se på hva du spiser og hvordan du trener. Hvordan veien videre for deg burde være kommer an på hvordan du er nå.

 

Hvis du ligger over 25% kroppsfett, ville jeg nok trent mer direkte for fett nedgang. Hvis du fortsetter med overskuddet og øker fra 25% blir veien tilbake veldig lang, tung i tillegg til at mer muskelmasse blir mistet.

 

Ligger du under 20% ville jeg fortsatt med et litt mindre overskudd enn du har i dag og trent litt hardere (kanskje inkludert en liten 30-60 min gå tur en eller to ganger i uken)

 

Selv ligger jeg på rundt 20% (når det gjelder magefett iallefall, men har ikke sjekket på lenge) Per nå spiser jeg sånn ca omtrentlig akkurat nesten litt nesten som man burde hvis man er i over-/underskudd og vil fortsette med dette frem mot jul og se hvordan jeg ligger an og vil justere mot et mer direkte under ELLER overskudd mot sommeren igjen (alt etter hva som trengs)

 

 

Å gå opp i vekt samtidig som du går ned i feittprosent er ikkje noko lett prosjekt. Eg ville heller fokusert på å bli større og tyngre gjennom overskot og trening ein periode for så heller å ta ein intensiv diett seinare for å få fram magemusklane.

 

Man kan gjøre begge deler på likt, men da må det gjøres som en lifsstil og de som er for tynne/feite har som regel ikke tid til slik pga det er en veldig langsom prosesss og passer best for de som er (nesten) i mål. Bulk/diett er den mest effektive måten å bli stor med lav fettprosent. Men det er selvsagt ikke smart å bulke på seg 20kg fett, da blir dietten veldig lang og mye muskelmasse kan bli tapt. Har man skinnypack, starter man med bulk slik at man kommer 5-7% fett over ønsket nivå/til ønsket muskelmasse. Har man øltønne, starter man med diett og går 3-5% under ønsket nivå og bulker opp igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Forstår jeg det riktig, at dersom man vil ha en muskuløs kropp, er det bedre å ta utgangspunkt i en kropp med noen ekstra kilo for mye, enn min kropp med et par kilo for lite?

 

Med andre ord; Jeg kan like gjerne legge på meg 10 kilo før jeg begynner å trene? (TEORETISK/HYPOTETISK SPØRSMÅL)

 

Jeg burde kanskje understreket og brukt større tekst akkurat der.

La meg omformulere spørsmålet:

Hvilket scenario ville vært best for å oppnå en sixpack?

 

A) Begynne på 63 kilo med en høyde på 1,81 m

B) Begynne på 75 kilo med en høyde på 1,81 m

 

Det er ikke snakk om jeg skal vente 2 måneder etter intens spising før jeg begynner å spise. Si det er to forskjellige personer om det gjør det lettere :)

Lenke til kommentar

Spis masse mens du trener masse. Det å ha masse fett på kroppen hjelper lite på bygging, gjør bare at du tåler litt mer belastning (derfor strongman utøvere har høy fettprosent, hvis vi ser bort i fra udyret Arild)

 

Hvis du er mager nå, spiser du mye MENS du trener. Er du feit, kan det være greit å begynne med å miste fett for å unngå en veldig lang vei til målet etter du har lagt på det muskelmassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...