Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frokost 08:00:

To skiver (Landemannen) med brunost.

Ett glass melk.

 

Lunsj 1/2 10:00:

Et halvt ostehorn med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

 

Lunsj 2/2 12:30:

Det resterende halve ostehornet med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

 

Middag 16:00:

Eksempler:

- Kjøttdeig og spaghetti

- Kylling, ris og saus

- Laks m/ poteter

- Torsk m/ poteter

På lørdager er det ofte kjøtt av biff eller indrefilet. Søndager lasagne.

 

Kvelds 21:00:

En skive eller to med brunost.

 

I tillegg tar jeg 2-3 forsyninger med Big Mass (400kcal per forsyning) de dagene da jeg trener. En klokken 15:30, så trener jeg klokken 18:00, og en rett etter trening.

 

Skulle da tro dette var plenty?

Drit i det vel, 4 liter helmelk om dagen så kan jeg garantere vektoppgang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett opp litt på diett.no med det der, og riktige mengder, så ser du.

 

Kan nevne at jeg får i meg omtrent dobbelt så mye som din frokost og to lunsjer - bare i frokosten.

 

Protein ligger på 235%

Karbohydrat på 218%

 

Dette tyder da bra? :p Sluker jeg i meg dobbelt så mye karbohydrater enn nødvendig, i dette tilfelle? Leter etter en måte å linke måltidsplanen min men finner ingenting.. ?

Lenke til kommentar

Hvor mye kalorier får du i deg?

 

Energi 1843

* Kolesterol 114

Fett 55.7

* Mettede fettsyrer 21.5

* Flerumettede fettsyrer 0.6

* Enumettede fettsyrer 8.76

Protein 199%

Karbohydrat 196%

* Tilsatt sukker 18.8

* Vitamin A

37%

* Vitamin D 21%

* Vitamin E 7%

* Vitamin B6 8%

* Vitamin B12 166%

* Tiamin 13%

* Riboflavin 99%

* Niacin 4%

* Natrium 36%

* Kalsium 107%

* Kalium 33%

* Fosfor 132%

* Jern 4%

* Magnesium 15%

 

Noe av det du så etter? Fant ikke kcal noensted.

Lenke til kommentar

Energi er kcal... du får med andre ord i deg 1843, som er ikke uventet veldig lite. Du kan med hell øke fettinntaket ditt og det totale kaloriinntaket. Du som er såpass høy og ung burde sikkert ligget på nærmere 3000 skal du opp i kroppsmasse.

 

edit: tok bare en kjapp utregning på en BMR-kalkulator utifra dine tall og gitt at du har en moderat aktivitetsmengde: (legg spesielt merke til siste linje)

 

  • Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2600 kcal.
  • Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1678 kcal.
  • For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 2080 kcal.
  • For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2600 kcal og 3120 kcal.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Brød, loff og litt meir loff. Det blir du ikkje stor og sterk av gitt. Du må eta meir og eta meir riktig.

 

Her er eit eksempel på 3300kc eg kan få i meg i løpet av ein dag: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=454269

 

Dagens kveldsmat består av:

 

100g havregryn (pannekaker), 4sc proteinpulver, 2 egg, 3 bananer, 100g jordbær, 100g skogsbær, 4dl mjølk, 2sc gainer, 300g Cottage Cheese, litt cashewnøtter.

 

Har ikkje fått i meg stort anna enn frukost og eit par skiver med nokre greier på til lunch.

Lenke til kommentar

Det har ikke så mye å si. Vi mennesker er forskjellige, husk det!

 

Nei, når det kommer til forbrenning er det likt i 99.9% av tilfellene. Alle feite folk som klager på lav forbrenning spiser alt for mye, det merker man hvis man er med de. Tilsvarende alle tynne folk som sier de spiser ekstremt masse spiser egentlig veldig lite, det er jo f.eks. Toppris et eksempel på.

 

Greia er at tynne folk ser på mat som et ork og føler derfor at de spiser hele tiden. På samme måte ser feite folk på det å ikke spise mat som et ork og føler derfor at de spiser ingenting.

 

 

Er så ekstremt lei av folk som klager på lav eller høy forbrenning.

Endret av -Sindre
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sindre skrev det jeg ikke gadd. Forbrenning er faktisk ikke rakettvitenskap altså.

 

Vi har alle en kamerat som "aldri legger på seg, kan spise hva jeg vil". Klart du kan, når du hopper over frokost, drikker en iste til lunsj og spiser en hel grandiosa til middag, og spiser en halv melkesjokolade på kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel heller ikke poenget mitt at han må spise det samme som meg? Men om han har et mål om å gå opp i vekt, så deler vi mål, aldersgruppe og kjønn. Da begynner vi å nærme oss på basal metabolsk rate i hvertfall.

Da har jeg sikkert misforstått. Skumleste gjennom tråden og kom over det.. men ja, spis så mye du klarer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...