Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit

A:

200g fett = 1800kc

200g protein = 800kc

100g karbohydrat = 400kc

vs

B:

100g fett = 900kc

200g protein = 800kc

350g karbohydrat = 1400kc

Vil du få høgare feittprosent med A enn B? I begge tilfeller har du 3000kc i er i overskot. Einaste forskjellen er om du får flest kaloriar gjennok karbohydrat eller feitt.

Lenke til kommentar

OK! Jeg er 1,81 høy, veier 62kg. Jeg er vel "tynn", men blir fort oppblåst (og da stor mage!). Ellers tykke lår og alt fettet mitt ligger på rumpa. Jeg har tenkt å få sixpack ved å forhåpentligvis minst 3 ganger i uken jogge 1 mil på tredemølle, i tillegg til noen mageøvelser på slutten (planking f. eks eller pullups?). Jeg skal ikke spise pizza, mcdonalds, bigbite, skal kutte ned på brød. Skal egentlig fokusere på AXA God'dag (frokostblanding og melk), spise et tonn med kylling og ris (nærmest daglig middag!) i tillegg til at jeg har Big Mass fra Proteinfabrikken for å faktisk gå opp i vekt samt et greit innhold proteiner.

Her er en tråd jeg lagde for ett år tilbake, og jeg har siden da meldt meg inn på Elixia, men jeg har oppnådd minimalt ..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1239761

Feel free til å poste der om noen kan hjelpe :) Eller her. Burde jeg investere i den TSC pakken til 314kr? :p

Lenke til kommentar

Å gå opp i vekt samtidig som du går ned i feittprosent er ikkje noko lett prosjekt. Eg ville heller fokusert på å bli større og tyngre gjennom overskot og trening ein periode for så heller å ta ein intensiv diett seinare for å få fram magemusklane.

Når du er kome så langt kan du gjera noko liknande som dette: http://fitnessbloggen.no/fleskemoderasjon-fullfort/

180 og 62 kilo blir skinnypack, det ser ikkje så bra ut. gå for full pakke og tren heile kroppen!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Greit

A:

200g fett = 1800kc

200g protein = 800kc

100g karbohydrat = 400kc

vs

B:

100g fett = 900kc

200g protein = 800kc

350g karbohydrat = 1400kc

Vil du få høgare feittprosent med A enn B? I begge tilfeller har du 3000kc i er i overskot. Einaste forskjellen er om du får flest kaloriar gjennok karbohydrat eller feitt.

Det blir en lavkarbo vs høykarbo diskusjon, og det pirker jeg ikke borti med en ti-meter lang påle engang. :green:

Kort svar, jeg vet ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke å gå opp i vekt engang.. Etter 3 kg med Big Mass gikk jeg ned 1 kilo, samtidig som jeg trente styrke.

Er så lei av å lese om de som sliter med å gå NED i vekt.. Misunner tilstanden deres, men kan ikke fordra innstillingen deres når de sier DE har det vanskelig! Faen, spis mindre. Bruk mindre penger på mat, SPAR penger. Hvor faen ligger utfordringen?!

Lenke til kommentar

Klarer ikke å gå opp i vekt engang.. Etter 3 kg med Big Mass gikk jeg ned 1 kilo, samtidig som jeg trente styrke.

Er så lei av å lese om de som sliter med å gå NED i vekt.. Misunner tilstanden deres, men kan ikke fordra innstillingen deres når de sier DE har det vanskelig! Faen, spis mindre. Bruk mindre penger på mat, SPAR penger. Hvor faen ligger utfordringen?!

Bitch please.

Loggfør matinntaket ditt så skal jeg vise det hvor feilen ligger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Frokost 08:00:

To skiver (Landemannen) med brunost.

Ett glass melk.

Lunsj 1/2 10:00:

Et halvt ostehorn med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

Lunsj 2/2 12:30:

Det resterende halve ostehornet med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

Middag 16:00:

Eksempler:

- Kjøttdeig og spaghetti

- Kylling, ris og saus

- Laks m/ poteter

- Torsk m/ poteter

På lørdager er det ofte kjøtt av biff eller indrefilet. Søndager lasagne.

Kvelds 21:00:

En skive eller to med brunost.

I tillegg tar jeg 2-3 forsyninger med Big Mass (400kcal per forsyning) de dagene da jeg trener. En klokken 15:30, så trener jeg klokken 18:00, og en rett etter trening.

Skulle da tro dette var plenty?

Lenke til kommentar

Trener nå styrke 3 ganger i uken, vanligvis 4-5x5. Har lyst til å legge på litt utholdenhets trening itillegg 3 dager, intervaller og langkjøring. Vil det være fordelaktig å legge dette på styrkedagene før/etter trening, eller på hviledagene med tanke på restitusjon?

Edit: Noen som kan si noe om kosthold også? burde jeg legge meg i under eller overskudd hvis jeg vil forbedre styrke og utholdenhet. Bygge muskler er ikke hovedmålet.

Generelt ville jeg ikke hatt kondisjon og styrke på samme dag. Det er to vidt forskjellige fysiologiske prosesser som tar sted når du skal øke kondisjon og når du skal øke styrke. I beste fall ender du opp med et mediokert resultat. Dersom det er utholdenhet du ønsker er intervalltrening veldig effektivt.

Prøv og legg deg 20% over vedlikehold på dagene du trener, og 20% under for hviledager.

(...)

Teoremer av Mike Tuscherer...

Kremt. Teorem er vel noe som strengt tatt hører hjemme i matematikken. /pedantisk

(...)

Vanskelig spørsmål. Uten å lese meg opp noe særlig på det vil jeg ikke tro at forskjellen er enorm. Kanskje til og med neglisjerbar.

Lenke til kommentar

Halv mil er jo ingenting. :p

Nok til å våkne. Husker da jeg syklet til jobb, tok meg bare 13min til jobb på det raskeste, ca. 8km. Aldri vært så opplagt på jobb som da jeg begynte å bruke sykkelen. Jeg hadde dog nedoverbakker til jobb og brukte ~25min hjem igjen.

Lengde er ikke målet mitt. Liker måten du våkner på. Trening tar jeg på ettermiddagen når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar

Sett opp litt på diett.no med det der, og riktige mengder, så ser du.

Kan nevne at jeg får i meg omtrent dobbelt så mye som din frokost og to lunsjer - bare i frokosten.

Det er begrenset med hvor mye jeg faktisk klarer å presse ned uten at det kommer opp igjen! :p Men jeg kan jo alltids øke inntaket med shakes ;) Kollapse lunsjene mine til 1, og legge til noe frukt tidligere på dagen :)

Lenke til kommentar

Kjør på med en gainer til frokost. Det er mindre mettende 400kcal enn fast føde.

Min frokost ser omtrent slik ut:

3 skiver med 10-15g kjøttpålegg på hver, majones og plantemargarin

4dl melk med 40g ProZyme

10g omega3-olje

Eventuelt

2 brødskiver med Gilde stekte karbonader

4dl melk med 40g ProZyme

10g omega3-olje

Det er tilvenning å få i seg større mengder enn man er vant til, så bare trøkk på. Jeg blir sulten igjen til lunsj nå, og da blir det gjerne noe lignende av dette, men uten proteinshake. Dette er ikke no mønsterkosthold, for all del, men det bidrar til et kaloribudsjett som går i pluss.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Frokost 08:00:

To skiver (Landemannen) med brunost.

Ett glass melk.

Lunsj 1/2 10:00:

Et halvt ostehorn med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

Lunsj 2/2 12:30:

Det resterende halve ostehornet med ost (4 biter), skinke (2 biter), ketchup og grillkrydder.

Middag 16:00:

Eksempler:

- Kjøttdeig og spaghetti

- Kylling, ris og saus

- Laks m/ poteter

- Torsk m/ poteter

På lørdager er det ofte kjøtt av biff eller indrefilet. Søndager lasagne.

Kvelds 21:00:

En skive eller to med brunost.

I tillegg tar jeg 2-3 forsyninger med Big Mass (400kcal per forsyning) de dagene da jeg trener. En klokken 15:30, så trener jeg klokken 18:00, og en rett etter trening.

Skulle da tro dette var plenty?

Med andre ord, du spiser brød, loff, loff, middag, brød. Også fyller du på med flytende karbohydrater 2-3 ganger om dagen. Samtidig som du jogger og trener mage.

Dette er ikke veien å gå for å oppnå kroppen du vil ha. Du vil få mye mer igjen for å redusere fettprosenten ved øke muskelmassen. På hele kroppen, ikke bare magen. Drit i jogginga, treng tung styrke. Hele kroppen. Fokuser på tunge basisøvelser og spis mer mat. Og da mener jeg ikke ostehorn med ketchup.

• Liker 1
Lenke til kommentar

phax er inne på noe her, du har veldig mye karbohydrater. Få inn litt mer proteiner. Gainer er kjipt proteinpulver med sukker i. Det speiles da også i prisen på gainer kontra proteinpulver. Skaff det et proteinpulver som du erstatter hvertfall en av gainerene dine med. Proteinshake før trening, gainer etter.

Lenke til kommentar

Observert under trening:

Noen som forsøker seg på noe som lignet markbøy, men som heller burde kalles krumbøy. Visste ikke om jeg burde si fra eller ikke, og plutselig var de borte etter å ta tatt ett sett à 4-5 reps på 100kg. Uten oppvarming.

Hørt i garderoben:

"Lenge siden jeg har trent nå. Ganske vondt i korsryggen. Det er bare bra, da vet man at man har trent!".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...