Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trener nå styrke 3 ganger i uken, vanligvis 4-5x5. Har lyst til å legge på litt utholdenhets trening itillegg 3 dager, intervaller og langkjøring. Vil det være fordelaktig å legge dette på styrkedagene før/etter trening, eller på hviledagene med tanke på restitusjon?

 

Edit: Noen som kan si noe om kosthold også? burde jeg legge meg i under eller overskudd hvis jeg vil forbedre styrke og utholdenhet. Bygge muskler er ikke hovedmålet.

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Halv mil er jo ingenting. :p

Nok til å våkne. Husker da jeg syklet til jobb, tok meg bare 13min til jobb på det raskeste, ca. 8km. Aldri vært så opplagt på jobb som da jeg begynte å bruke sykkelen. Jeg hadde dog nedoverbakker til jobb og brukte ~25min hjem igjen.

 

Den går jeg med på. Frisk luft i morratrynet gjør godt ;)

Lenke til kommentar

Fikk mail fra gymgrossisten!

"Trolig verdens beste proteinpulver".

Er det bare smaken de snakker om eller er det et bra proteinpulver mtp proteiner?

Er for trøtt til å klare å lese selv nemlig :p

 

Endelig et protein som smaker godt når man blander med vann! Hele 14 utsøkte smaker - Kun hos Gymgrossisten!
Dette er en revolusjonerende proteinshake for bodybuildere og elitesportsutøvere som samtidig smaker utrolig godt!
Lenke til kommentar

Jeg er flink til å holde meg vekk fra søtt i hverdagene, bortsett fra tyttebærsyltetøy, proteinshake og sjokolademelk. Nå har julebrusen kommet i butikkene og jeg tør ikke å nærme meg en Rema 1000 butikk engang... Hvis jeg går inn så drar jeg nok med meg 2-3 sixpacker og da kan jeg si "bye bye" til min futuristiske sixpack (altså magen)... Noen som sliter med det samme eller?

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Jeg er flink til å holde meg vekk fra søtt i hverdagene, bortsett fra tyttebærsyltetøy, proteinshake og sjokolademelk. Nå har julebrusen kommet i butikkene og jeg tør ikke å nærme meg en Rema 1000 butikk engang... Hvis jeg går inn så drar jeg nok med meg 2-3 sixpacker og da kan jeg si "bye bye" til min voksende sixpack (altså magen)... Noen som sliter med det samme eller?

Nei, julebrus skal ikke drikkes før 1.Desember eller første søndag i advent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er flink til å holde meg vekk fra søtt i hverdagene, bortsett fra tyttebærsyltetøy, proteinshake og sjokolademelk. Nå har julebrusen kommet i butikkene og jeg tør ikke å nærme meg en Rema 1000 butikk engang... Hvis jeg går inn så drar jeg nok med meg 2-3 sixpacker og da kan jeg si "bye bye" til min voksende sixpack (altså magen)... Noen som sliter med det samme eller?

Nei, julebrus skal ikke drikkes før 1.Desember eller første søndag i advent.

 

Det er som om å si at du ikke skal ha sex før du er gift.

 

Nyt livet vil jeg heller si!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er effektiv, det er sikkert. Eg tar heile treninga med 4 øvelser på 1-1,2 timar.

Bruker du så langt tid altså du som trener myoreps? Kjører du veldig lang pause mellom øvelsene? Eller er det oppvarmingen som tar tid?

Om eg er effektiv og det går slag i slag så kjem eg gjennom på ein time. Det går nok 10-15 minutt til saman på oppvarming og uttøying. 2-3 minutt pause mellom kvar øvelse og 3-5 minutt per øvelse. Knebøy og markløft tar mest tid med opptil fleire minutt mellom dei siste settene.

Lenke til kommentar

Helt uenig Doofenschmitz. Fullkroppsprogram hver dag er det svært få som har godt av.

Det kommer HELT an på intensitet og belastning.

Om man følger 5x5 med lineær progresjon og trener hver dag så går man på en smell til slutt.

MEN, om man trener etter 531 prinsipper og TRAC er det ingen problem å kjøre helkropp hver dag...

Nå må du forklare nøyere! Jeg lurer fælt på hvilke prinsipper som ligger til grunn når du syns det er en god idé å si til en som tydeligvis er helt fersk at han kan trene fullkropp hver dag!

 

Mikrotrauma er da ikke noe som skjer utelukkende ved failure, og grunnen til at vi ikke trener benk 7 dager i uka er ikke pga frykt for overbelastning av nervesystemet, det er da virkelig for å gi proteinsyntesen tid til å gjøre jobben sin!

 

Og 531 er en splitt, ikke et helkroppsprogram? Med mindre vi tenker på forskjellige ting? TRAC har jeg ikke hørt om, og fant ikke noe på google.

 

Hvis du har en god forklaring på hvordan og hvorfor et program kan innebære å trene samme muskelgruppe hver dag, uten at 70% av disse øktene er bortkastet tid, bytter jeg til det programmet i dag. Nå. Med en gang.

Lenke til kommentar

Kanskje litt dårlig formulert, beklager.Kanskje litt bedre her. :)

 

 

Constant influx of protein. 1g of protein per pound of bodyweight per day taken 5-6 equal portions spaced evenly through out the day - otherwise your nuclear power plant will have to turn on between meals and burn muscle, you don't want that.

 

Huff og huff! Dette er uansett akkurat det samme som Børge skriver om i H&F. Den treige måten å bli stor og rippa på. Hvis jeg ikke tar helt feil, er det den filosofien Ronny lever etter (kontra de fleste kroppsbyggere som bulker/deffer). For de som ligger litt over målet sitt i forhold til fettprosent, tror jeg dette kan være bra start. Men for de som er veldig overvektige, ville jeg startet med en skikkelig diett som fokuserer på mer effektiv fett-forbrenning.

 

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Dette har trgisk nok, gått veldig utover motivasjonen min i det siste. Den siste tiden har jeg prøvd å spise mye sunn mat samt mye trening. Det er synelig at jeg har vokst i en negativ rettning, i form av mer fett, og dette gjør meg svært demotivert og gir meg delvis lav selvtilitt. Høres kanskje rart ut, men det er slik jeg har det..

Lenke til kommentar

Vel, det er lite effektivt å gå for å bygge masse samtidig som du holder fettprosenten nede. Legg deg i moderat overskudd, gå på trening og ta tiden til hjelp. Nå er det vinter og man kler seg mer. Lettere å komme unna litt ekstra fett da.

 

Og det er svært få unnskyldninger som er gode nok til å skippe trening. En dårlig treningsøkt er en dårlig treningsøkt mer enn ingen treningsøkt. Less whine, more shine!

Lenke til kommentar

Helt uenig Doofenschmitz. Fullkroppsprogram hver dag er det svært få som har godt av.

Det kommer HELT an på intensitet og belastning.

Om man følger 5x5 med lineær progresjon og trener hver dag så går man på en smell til slutt.

MEN, om man trener etter 531 prinsipper og TRAC er det ingen problem å kjøre helkropp hver dag...

Nå må du forklare nøyere! Jeg lurer fælt på hvilke prinsipper som ligger til grunn når du syns det er en god idé å si til en som tydeligvis er helt fersk at han kan trene fullkropp hver dag!

 

Mikrotrauma er da ikke noe som skjer utelukkende ved failure, og grunnen til at vi ikke trener benk 7 dager i uka er ikke pga frykt for overbelastning av nervesystemet, det er da virkelig for å gi proteinsyntesen tid til å gjøre jobben sin!

 

Og 531 er en splitt, ikke et helkroppsprogram? Med mindre vi tenker på forskjellige ting? TRAC har jeg ikke hørt om, og fant ikke noe på google.

 

Hvis du har en god forklaring på hvordan og hvorfor et program kan innebære å trene samme muskelgruppe hver dag, uten at 70% av disse øktene er bortkastet tid, bytter jeg til det programmet i dag. Nå. Med en gang.

531 PRINSIPPER!!! ;)

TRAC er monitorering av CNS (central nerval system) ved hjelp av enkel software og teknikker for å diagnostisere dagsform for CNS og PNS (posterior nerval system)

Teoremer av Mike Tuscherer...

 

Du har et godt poeng i at det ikke er å anbefale for nybegynnere, jeg tar kritikk på den.

 

Man kan ha progresjon hva volum OG styrke angår ved daglig stimulering av eksempelvis lårmusklene, kort sagt trener man med under 60% av 1RM hver dag og maks to arbeidssett så er det mulig å trene hver dag.

 

Ikke det at jeg selv gjør det, det koster altfor mye både i tid og penger å få det til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...