wingeer Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Tilsett noe søtt, og kanskje sitron f.eks. Nei nei. Te skal ikke sukres :-( Du kan kjøpe folkefavoritten som har tilsatt litt sitronsmake (bleh) eller kjøpe te i løsvekt som smaker mye bedre.Det er også viktig at du tar ut tebladene/posten når den har trukket lenge nok ellers vil slumpen bli veldig sterk. Hvis du kjøper te i løsvekt så spør i butikken. Så veldig, veldig enig. Te i løsvekt er jo utrolig godt. Dessuten får du kjøpt så utrolig mange smaker at en aldri blir lei. Bare husk å ikke ha for mye om gangen. Da hindrer du diffusjonen. Heller ikke trekk for lenge! I motsetning til hva en skulle tro blir det ikke mer smak, bare bittert. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Velkommen til "Den store T(renings)-tråden" Måtte bare 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10039914 Det var først da jeg meldte meg inn på Vektklubb.no at jeg faktisk forsto at det var jeg som var årsaken til de vonde årene med overvekt. Jeg fikk oversikt over hvor mye kalorier det var i matvarer og ble veldig overrasket. Gjer staten for dårleg jobbe med å informera befolkningen om kaloriinnhald? Det finnes sjølvsagt på nettet, men når ein les historiar som denne blir dei alltid overraska over at det er kaloriar i 2 liter iskrem. Godt gjort å gå ned 30kg på ni månader. Alt er mogleg med litt viljestyrke. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Humra litt av denna: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10039901 Er nok lavkarboen sin skyld at hun gikk opp 4kg ja Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har sett litt rundt fortiden og fant en artikkel om hvordan man kan få muskelmasse mens man forbrenner fett. Så står der følgende: Daily energy needs - 40 % from protein eaten. 50 % from carbs and fat eaten and 10 % from burned fat stores. Hvordan kan jeg finne ut hva de forskjellige prosentene er? Daglig trenger jeg 2900 kcal. De 40 prosent kaloriene blir ca. 150 ettersom jeg veier 76 kg? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kanskje litt dårlig formulert, beklager.Kanskje litt bedre her. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Kanskje litt dårlig formulert, beklager.Kanskje litt bedre her. Scooby, ja.. Artig fyr.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kanskje litt dårlig formulert, beklager.Kanskje litt bedre her. Har ikke trua. Du kan derimot sjekke dette om du er interessert i temaet. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Humra litt av denna: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10039901 Er nok lavkarboen sin skyld at hun gikk opp 4kg ja Min konklusjon kvar gong eg ser sånt er at folk er dumme. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Poster denne her også, til tross for egen tråd om emnet. Forrige tirsdag spilte jeg fotball med noen venner og var uheldig og traff foten til en annen i en voldsom smell. Jeg fikk vondt i leggen, men det gikk greit. Nå, en uke senere, har jeg selvfølgelig fått ett blåmerke, men det som plager meg er at leggen bøyer seg der jeg ble truffet. Den går som i en bue inn mot leggen om dere forstår. Jeg trodde først dette skyldes stramme sokker, men man kan kjenne at det buler inn fra beinet/brusken/hvaenndeter. Er det noen med lik erfaring tidligere? Tviler på brudd da det ikke er smerter i foten, heller litt beskjeden dunking innimellom. Føles som om foten kanskje er litt svakere for belastning nå enn tidligere. Hvordan er det med slik svekket legg iforhold til knebøy f.eks? Burde jeg være veldig forsiktig eller? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Øh, om leggbeinet ditt buler innover ville jeg først og fremst oppsøkt lege jeg. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kanskje litt dårlig formulert, beklager.Kanskje litt bedre her. Constant influx of protein. 1g of protein per pound of bodyweight per day taken 5-6 equal portions spaced evenly through out the day - otherwise your nuclear power plant will have to turn on between meals and burn muscle, you don't want that. Huff og huff! Dette er uansett akkurat det samme som Børge skriver om i H&F. Den treige måten å bli stor og rippa på. Hvis jeg ikke tar helt feil, er det den filosofien Ronny lever etter (kontra de fleste kroppsbyggere som bulker/deffer). For de som ligger litt over målet sitt i forhold til fettprosent, tror jeg dette kan være bra start. Men for de som er veldig overvektige, ville jeg startet med en skikkelig diett som fokuserer på mer effektiv fett-forbrenning. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Poster denne her også, til tross for egen tråd om emnet. Forrige tirsdag spilte jeg fotball med noen venner og var uheldig og traff foten til en annen i en voldsom smell. Jeg fikk vondt i leggen, men det gikk greit. Nå, en uke senere, har jeg selvfølgelig fått ett blåmerke, men det som plager meg er at leggen bøyer seg der jeg ble truffet. Den går som i en bue inn mot leggen om dere forstår. Jeg trodde først dette skyldes stramme sokker, men man kan kjenne at det buler inn fra beinet/brusken/hvaenndeter. Er det noen med lik erfaring tidligere? Tviler på brudd da det ikke er smerter i foten, heller litt beskjeden dunking innimellom. Føles som om foten kanskje er litt svakere for belastning nå enn tidligere. Hvordan er det med slik svekket legg iforhold til knebøy f.eks? Burde jeg være veldig forsiktig eller? Hvor stor er bulen? Jeg har en bitteliten bul på leggbeinet etter en lignende situasjon, akkurat stor nok til at jeg får en pekefinger inn, og neppe mer enn 1 mm inn. Jeg har aldri kjent noe til det annet enn smerten da det skjedde og har ikke tatt meg bryet med å dra til en lege, men om du faktisk kjenner det bør du ikke nøle med et besøk. Endret 12. oktober 2011 av Atald Lenke til kommentar
Teig Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Fikk kjeft av en random kis oppi 40-åra på treningssenteret idag fordi jeg trente knebøy uten sko (jeg hadde sko stående ved siden av). Det står i reglene at man skal bruke sko på treningssenteret, greit nok, og jeg bruker disse når jeg trener utenfor racket (som også står på en forhøyet platform med egen matte og dermed er fraskilt resten av senteret). I tillegg har samtlige ansatte gått forbi meg på et eller annet tidspunkt jeg har trent knebøy og ingen av de har kommentert det. Jeg prøvde å forklare denne kisen det, men han avfeide hvert argument og toppet kransekaka med å si "jeg prøver bare å tenke på meg selv." Virkelig? Tenke på deg selv? Det er nettopp det motsatte av det du akkurat gjør. Argh! Folk as. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ikke hvorfor folk blir så irritert over at en ikke går med sko egentlig! For det første hjelper vi faktisk til med å rengjøre ved å gå på sokkene (mine er iallefall gravskittne etter en treningsøkt) og for det andre WHAT THE FUCK!? Jeg bruker ikke sko på trening, her om dagen glemte jeg også sokker. Så da var det barbeint.. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Sånne moralnisser som skal følge regler til punkt og prikke uten å tenke litt selv er noe av det verste som finnes. Edit: med det mener jeg at jeg trener ikke uten sko for å bryte reglene - jeg gjør det for å få bedre balanse/utnytte under knebøy. Sa det også til han, men falt for døve ører. Endret 12. oktober 2011 av Teig Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Poster denne her også, til tross for egen tråd om emnet. Forrige tirsdag spilte jeg fotball med noen venner og var uheldig og traff foten til en annen i en voldsom smell. Jeg fikk vondt i leggen, men det gikk greit. Nå, en uke senere, har jeg selvfølgelig fått ett blåmerke, men det som plager meg er at leggen bøyer seg der jeg ble truffet. Den går som i en bue inn mot leggen om dere forstår. Jeg trodde først dette skyldes stramme sokker, men man kan kjenne at det buler inn fra beinet/brusken/hvaenndeter. Er det noen med lik erfaring tidligere? Tviler på brudd da det ikke er smerter i foten, heller litt beskjeden dunking innimellom. Føles som om foten kanskje er litt svakere for belastning nå enn tidligere. Hvordan er det med slik svekket legg iforhold til knebøy f.eks? Burde jeg være veldig forsiktig eller? Hvor stor er bulen? Jeg har en bitteliten bul på leggbeinet etter en lignende situasjon, akkurat stor nok til at jeg får en pekefinger inn, og neppe mer enn 1 mm inn. Jeg har aldri kjent noe til det annet enn smerten da det skjedde og har ikke tatt meg bryet med å dra til en lege, men om du faktisk kjenner det bør du ikke nøle med et besøk. Bulen er ca.2mm elns ned i foten, men jeg lurer nå på om det kanskje ikke er hevelse istedenfor. at foten ikke buler inn, men ut om dere forstår:p Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Skaff deg et par converse eller noe. Det er digg å løfte i. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 160 kg markløft i dag, TRE GANGER!!!!!! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå