Virke Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Ta det som en mann Jeg mener det ikke lar seg gjøre å trene det vekk, men om du forsøker så hadde det vært flott om du delte erfaringene dine rundt dette Da kjørte jeg en økt med et kvarters for jævlig jogging på tredemølle for å varme opp. Fikk løst det verste opp, og jeg fikk trent ganske greit gjennom 4-5 øvelser på bein. Når jeg var ferdig å trene merket jeg nesten ikke noe til det, men så fort jeg kom opp på jobb, stod litt stille og da begynte å gå rundt så var det enda verre enn før på morgenen. For ca. 40 min begynte det å gi seg litt og håper det fortsetter ettersom det er fest i kveld... Endret 8. oktober 2011 av ryc Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Corey: Definer resultater? Dersom du skal bli sterkere er det svada. Du blir sterk i brystet av å kjøre benk. Dersom du snakker om volum finnes det nok av moteksempler på det du sier. Frem til du kommer med kilder synes jeg det høres mer ut som "bodybuilding science" enn noe annet. Endret 8. oktober 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er ikke vits å trene både benkpress og benk med manualer for bryst. Jeg for min del trener benkpress når jeg er med en venn og med manualer når jeg trener alene. En annen øvelse å anbefale er flyes. Scoobyfan? Ta det som en mann Jeg mener det ikke lar seg gjøre å trene det vekk, men om du forsøker så hadde det vært flott om du delte erfaringene dine rundt dette Da kjørte jeg en økt med et kvarters for jævlig jogging på tredemølle for å varme opp. Fikk løst det verste opp, og jeg fikk trent ganske greit gjennom 4-5 øvelser på bein. Når jeg var ferdig å trene merket jeg nesten ikke noe til det, men så fort jeg kom opp på jobb, stod litt stille og da begynte å gå rundt så var det enda verre enn før på morgenen. For ca. 40 min begynte det å gi seg litt og håper det fortsetter ettersom det er fest i kveld... Hehe, det ble som jeg trodde Det jeg har erfart er at så lenge bena ( det er der man som regel kjenner det mest ja ) får hvile mye så gir det seg etter 3-4 dager av seg selv Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Corey: Definer resultater? Dersom du skal bli sterkere er det svada. Du blir sterk i brystet av å kjøre benk. Dersom du snakker om volum finnes det nok av moteksempler på det du sier. Frem til du kommer med kilder synes jeg det høres mer ut som "bodybuilding science" enn noe annet. Mine resultater er å gå fra kyllingbryst deluxe til ganske markert bryst på ca. 1 år ++. Samt, jeg runder ganske snart 100 kg på benken i forhold til di 40 kg jeg greide første gang jeg benket (jeg sier ikke at dette er eksepsjonel bra progresjon, men bra i forhold til dem jeg måler meg imot). Men skal se om jeg finner kilder. Jeg er atm på jobb så har begrenset søkemuligheter. Edit: Et kjapt Google-søk gir meg flere kilder ifra iform. no (ikke den mest pålitelite kilden etter hva jeg har hørt, men dog), treningsforum.no ("Jeg har også 100 kg som 1 RM. For min del ser det da slik ut (etter oppvarming):ØVELSE:Benkpress,Skråbenk,Flyes"), samt trim.no og flere amerikanske nettsteder (bodybuilding.com + +). Google Benk vs Skråbenk (gjerne på engelsk) så bekrefter også dette min påstand om at benk kun aktiverer midterste del av brystet mens skråbenk incline/decline aktiverer øver/nedre del av bryst. Så jeg spør deg, har du kilder på at man kun skal trene benk for å oppnå gode resultater? Endret 8. oktober 2011 av Corey Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Dere to kan vel si dere enige ved å samle seg rundt flatbenk med stang + skråbenk med manualer? 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg mener at vil man ha resultater på bryst bør man kjøre minst 2-3 brystøvelser i samme økt. Da er det isåfall mange treningsprogrammer der ute som ikke gir resultater. Selv er benkpress stortsett den eneste brysttreningen jeg tar. Har kjørt manualer i perioder men da istedet for benk. I dag tok jeg f.eks 5x5 med 87,5kg i benken, det med en kroppsvekt på 78kg. 5x5 med 90 tror jeg og skal gå fint og jeg perser nok fint over 100 uten at jeg har prøvd 1rm på ganske lenge. Ikke at dette er så fantastiske tall, men det er resultater nok for meg hvertfall. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Dere to kan vel si dere enige ved å samle seg rundt flatbenk med stang + skråbenk med manualer? Pøh, tren slengpress!!!!!!! 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg mener at vil man ha resultater på bryst bør man kjøre minst 2-3 brystøvelser i samme økt. Da er det isåfall mange treningsprogrammer der ute som ikke gir resultater. Slenger meg på denne. Hva med f.eks SL5x5? Der er det bare benk for bryst. Ikke kom her og si at SL5x5 ikke gir resultater. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Jeg mener at vil man ha resultater på bryst bør man kjøre minst 2-3 brystøvelser i samme økt. Da er det isåfall mange treningsprogrammer der ute som ikke gir resultater. Selv er benkpress stortsett den eneste brysttreningen jeg tar. Har kjørt manualer i perioder men da istedet for benk. I dag tok jeg f.eks 5x5 med 87,5kg i benken, det med en kroppsvekt på 78kg. 5x5 med 90 tror jeg og skal gå fint og jeg perser nok fint over 100 uten at jeg har prøvd 1rm på ganske lenge. Ikke at dette er så fantastiske tall, men det er resultater nok for meg hvertfall. Benkpress 80kg - 5 reps 80kg - 5 reps 80kg - 5 reps 80kg - 5 reps 80kg - 5 reps Så på ca. 1 år har du greid å gå opp 7,5 kg på 5x5 benkpress, samt gått opp 4 kg i kroppsvekt? No offence, men for meg høres det ikke ut som allverdens resultater. @Diskutant: SL5x5? Jeg er ikke så inni alle programmer i hele verden at jeg kan motdebattere det. Editedit: leif. Er som sagt på jobb så går veldig fort i svingan. Editeditedit: Her er forresten en link til hvordan Arnold trente bryst. Endret 8. oktober 2011 av Corey Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 @Diskutant: SL5x5? Jeg er ikke så inni alle programmer i hele verden at jeg kan motdebattere det. Skal godt gjøres å ikke ha hørt om StrongLifts 5x5 når du har vært i denne tråden såpass lenge, men la gå. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Skal godt gjøres å ikke ha hørt om StrongLifts 5x5 når du har vært i denne tråden såpass lenge, men la gå. Jeg tror jeg forstår grunnprinsippet i 5x5 (max vekt 5 rep x 5), men jeg er ikke innforstått med hvilke øvelser det innebærer . Dog, jeg kunne nok lest mer om det med tanke på hvor ofte det blir nevnt, så du har et poeng. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) SL5x5-program: Workout A Squat 5x5 Bench Press 5x5 Barbell Rows 5x5 Workout B Squat 5x5 Overhead Press 5x5 Deadlift 1x5 Eg er enig med Corey i at du vil få betre utbytte av fleire og/eller andre øvelser for bryst. http://www.trim.no/pub/art.php?id=1276 Har sjølv lurt på å byta ut benkpress med decline benk ein periode. Endret 8. oktober 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Her er forresten en link til hvordan Arnold trente bryst. Kan like godt linke til en side som sier hvilket hestebol han tok. Vanlige rene 20-åringer hadde ikke blitt store av å trene som Arnold, de hadde blitt utslitt etter halve økta 3 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Eh, nei. Når en mangler fleksibiliteten til å gå dypere så går en ikke dypere. Det blir å utsette seg for flere skader enn nødvendig og er totalt meningsløst. Det tror jeg du er enig i. Ja, er enig. Burde vel forklart det litt bedre, så han burde jobbe med og komme lenger ned uten at man får den duppen i ryggen på slutten. @TheNarsissistMen: Med noen min på mølla som oppvarming og albuene langt oppi taket er det ikke rart teknikken feiler litt. Bare du skyter albuene under stanga før du går ned og husker på og presse knærne ut på vei ned og opp igjen, evt står breiere (du finner ut om du står for bredt eller ikke, står du får bredt får du vondt i lysken). Så heller begynn med dynamisk oppvarming samt tøying vil hjelpe deg masse. Squat to stand med 5sek hold i bunn er en genial øvelse btw. Tusen takk for svar, jeg har selvfølgelig ikke bare 10 min på mølla som oppvarming, har oppvarmingsett i tilegg, men skal begynne med squat to stand igjen. Jeg gjorde det før og det hjalp meg veldig på fleksibiliteten. Tok alle de andre settene med albuene mye lenger ned og det hjalp veldig. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Kan like godt linke til en side som sier hvilket hestebol han tok. Vanlige rene 20-åringer hadde ikke blitt store av å trene som Arnold, de hadde blitt utslitt etter halve økta Eeeeeh, fair point Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) - Endret 13. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Nåja.. Helt realistisk er det ikke.. Jeg er i grunnen enig med Kevlar. Endret 8. oktober 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) - Endret 13. januar 2015 av Double0Steven 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Noen som har prøvd PF sine pannekaker? smaker de greit?? http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Proteinpannekaker.aspx Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vel.. For det første er de aller fleste "Arnold trente slik"-guider pur BS som noen har klistret et Arnold-navn på for å få mer blest. "Arnoldpress" er en øvelse som er oppkalt etter Arnold, men som han aldri har gjort. For det andre er det er unikt med treningsprogram byggere følger ikke hvilke øvelser de trener, som jeg pleier å si kan en hvilken som helst apekatt med fitocracy slenge sammen øvelser til et program. Det som er unikt med programmene er derimot frekvens og mengde. Og hvis vanlige dødelige skal trene med frekvensen og mengden til Arnold, som var EKSTREMT mange sett på hver muskelgruppe, omtrent samtlige til failure, så hadde de ikke fått mye ut av det. Jeg tror heller det hadde vært farlig for dem tl,dr: Små sjanser for at det var slik Arnold trente, og hvis du finner en side som forteller hva som gjorde Arnolds trening unik, gjør du lite klokt i å kopiere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå