Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg har for det meste trent overkropp annenhver dag i et år, men i går tok jeg min første økt på bein pga. forskjellige gode poeng som dukket opp i denne tråden. Burde jeg trene dette også annenhver dag? Da blir jeg nødt å trene hver dag, og det blir vanskelig når skolen begynner...

Ikkje noko problem å trena bein og overkopp same dag. Du kan eventuelt bygga om på heile programmet.

Jeg bruker et proteinpulver fra nordic power som er godt og rimelig. Det har 80g protein og 6,7g karbo per 100g. Burde jeg ta ekstra karbopulver i tillegg til det proteinpulveret?

Det kjem heilt an på kva behov du har. Om du et mykje, men framleis manglar litt kaloriar kan du godt spe på med det, men hovudvekta bør ligga på mat.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en såkalt nybegynner, jeg har øvelser der jeg trener bein, rygg og bryst 3 ganger i uken. Er ingen problemer med å trene hele kroppen. Jeg går på skole og har jobb, så alt er mulig.

Det er snakk om hvor mye man ønsker å vokse også. Jeg ville trene meg større ettersom jeg var lei av å ha "fotballkropp".

Så klart kan jeg trene hele kroppen tre ganger i uken, men det spørs hvor hard og god trening det er også.

Jeg bruker et proteinpulver fra nordic power som er godt og rimelig. Det har 80g protein og 6,7g karbo per 100g. Burde jeg ta ekstra karbopulver i tillegg til det proteinpulveret?

Det kjem heilt an på kva behov du har. Om du et mykje, men framleis manglar litt kaloriar kan du godt spe på med det, men hovudvekta bør ligga på mat.

Jeg er student og er nødt til å spise den maten jeg får hjemme. Pleier å være vanlig husmannskost, altså fisk, poteter, kjøtt og asiatisk/italiensk. Det jeg spiser av fast food er den pizzaen vi bestiller et par lørdager i måneden... Er det ikke greit med proteinpulver i tillegg?

Hva synes du om kreatin?

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Hvordan trener dere biceps?

Jeg tar 5-6 biceps-øvelser og trener det til jeg ikke klarer å bære noe mer nesten. Er det dumt eller bra? Merker at jeg får vondt/er støl i biceps-musklene etter slike økter og lurer på om jeg må trene det mindre.

Vi trener ikke biceps. Det er fordi å trene isoøvelser for biceps bare er teit. Har du trent i mer enn 3 år skal du kanskje få lov, men hvis du har trent så lenge, så vet du hvordan du skal trene biceps. Ergo: ikke tren isoøvelser for biceps, tren hele kroppen.

5-6 biceps-øvelser er heller ikke vits. Trene til du ikke klarer bære noe mer (trene til failure) er heller ikke lurt å alltid gjøre, iallfall ikke som nybegynner. Så, det er dumt.

Vil du trene for å øke volum? For å øke styrke? Eller for å øke utholdenhet?

Tren 1-5 reps for styrke. 6-12 for volum. 12+ for utholdenhet. Tren med så lette vekter at du klarer mer enn ett sett, og at du klarer alle settene med god teknikk, så du ikke skader deg.

At du får vondt i bicepsen etter du har trent, så betyr dette at du trent bicepsen. Du blir støl de første ukene uansett. Ikke noe å bekymre seg om.

Får du vondt i leddene/ senene i kroppen derimot, bør du gjøre noe med teknikken.

Hvis jeg må svare deg, så kan du ta chin-ups, EZ-preachercurl, nedtrekk med håndflater mot deg, stangroing.

Lenke til kommentar

Vi trener ikke biceps. Det er fordi å trene isoøvelser for biceps bare er teit. Har du trent i mer enn 3 år skal du kanskje få lov, men hvis du har trent så lenge, så vet du hvordan du skal trene biceps. Ergo: ikke tren isoøvelser for biceps, tren hele kroppen.

5-6 biceps-øvelser er heller ikke vits. Trene til du ikke klarer bære noe mer (trene til failure) er heller ikke lurt å alltid gjøre, iallfall ikke som nybegynner. Så, det er dumt.

Vil du trene for å øke volum? For å øke styrke? Eller for å øke utholdenhet?

Tren 1-5 reps for styrke. 6-12 for volum. 12+ for utholdenhet. Tren med så lette vekter at du klarer mer enn ett sett, og at du klarer alle settene med god teknikk, så du ikke skader deg.

At du får vondt i bicepsen etter du har trent, så betyr dette at du trent bicepsen. Du blir støl de første ukene uansett. Ikke noe å bekymre seg om.

Får du vondt i leddene/ senene i kroppen derimot, bør du gjøre noe med teknikken.

Hvis jeg må svare deg, så kan du ta chin-ups, EZ-preachercurl, nedtrekk med håndflater mot deg, stangroing.

Takk for svar.

Jeg har trent i ca. 4-5 mnd. nå. Jeg trener hele kroppen egentlig (øke volum), men prøver å trene en muskelgruppe pr. dag.

Men det jeg lurer på er om de øvelsene du listet opp holder for biceps? Jeg tar f.eks stangroing og chin-ups når jeg trener ryggen.

Lenke til kommentar

Jeg tar 5-6 biceps-øvelser og trener det til jeg ikke klarer å bære noe mer nesten. Er det dumt eller bra? Merker at jeg får vondt/er støl i biceps-musklene etter slike økter og lurer på om jeg må trene det mindre.

Eg trenar biceps gjennom roing og chins, og triceps gjennom benkpress, militærpress, dips, og push-ups.

Lenke til kommentar

Eg trenar biceps gjennom roing og chins, og triceps gjennom benkpress, militærpress, dips, og push-ups.

Men får man bedre prograsjon med slike øvelser eller iso-øvelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...