Zeph Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje han kombinerte rygghev og knebøy. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Siden det har vært litt mye hate og litt lite love her de siste sidene slenger jeg inn denne ettersom den er mildt treningsrelatert: Lenke til kommentar
Brad Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hvor viktig er det å få i seg litt proteiner før trening? Ser Børge sier det er viktig å innta 20-40g myseprotein rett før trening. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Så en på trening i går som hadde så dårlig knebøy teknikk at jeg ble fristet til å spørre hvilken øvelse han holdt på med.. Strake markbøy... Duhh.. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hvor viktig er det å få i seg litt proteiner før trening? Ser Børge sier det er viktig å innta 20-40g myseprotein rett før trening. Eg tar ein råsjanse og tippar 20-40g myseprotein før trening, men ikkje nødvendigvis 15 minutt før. Det er ikkje sånn at proteinene blir liggande i magesekken og du drar dei ut under treninga, helst drikke mens du tar knebøy. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg trodde det var nettopp det som var poenget. At det tar litt tid før virkningsstoffene (insert fact) trenger litt tid på seg før de blir tilgjengelige i kroppen og at det derfor anbefales å ta ca. 1t før trening. Dette er bare noe jeg mener å ha lest i forbifarten så ikke ta det for god fisk, men sjekke det heller opp selv de som er interessert. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja, for jeg har egentlig aldri tatt noe proteinshake før trening, men har passet å få i meg ca. 10-20g i gjennom vanlig mat. Men jeg burde kanskje ta en shake 1time før? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det er ikke normalt å få vondt noe sted etter riktig knebøy, så nei. Definer vondt da. Jeg får vondt etter en hard økt med knebøy, med vondt mener jeg at jeg blir støl, og når jeg blir støl synes jeg det er vondt.... Jeg kjenner i hvert fall forskjell på stølhet og vondt. Blir sjeldent støl i albue og hofter f.eks. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg plages for tiden med smerter i muskler og ledd som hindrer meg i å ta både knebøy og markløft. Mitt høyre kne verker konstant og lager merkelige "gnikke"-lyder når jeg går. I tillegg har jeg fått en strekk eller noe på innsiden av låret som gjør at jeg ikke kan løfte mer enn stanga i knebøy, for da får jeg så vondt at jeg ikke klarer å gå etterpå. Denne strekken kjenner jeg også når jeg tar benkpress, på de siste repsa når det er tungt. Har dere noen tips til å bli kvitt disse tingene? Hjelper det med en pause fra trening en uke, eller må jeg innom legen? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan tippe du varmer opp dårlig. Uansett -> nå som strekken er der, start økta med sykkel til du bli god og varm. Deretter tar du dynamiske øvelser for bein (youtube og noen søk og putt sammen noen øvelser) deretter tøyer du beina dine. For knærne dine anbefaler jeg deg Knebøy med strikk i 8tall som funker bra som rehab av knær og styrker rotatormusklatur i gluteus. Dette kan du ta som oppvarming før hver gang du tar knebøy, og ta noen ekstra sett siden du allerede sliter med knærne dine hver økt. Strikk finner du på kappi. rød/rosa strikk. også husk og press knærne ut på vei ned og opp igjen i knebøy! det forebygger skader i knærne, faller knærne innover i knebøy = kneskader, husk også på og komme dypt nok. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan tippe du varmer opp dårlig. Uansett -> nå som strekken er der, start økta med sykkel til du bli god og varm. Deretter tar du dynamiske øvelser for bein (youtube og noen søk og putt sammen noen øvelser) deretter tøyer du beina dine. For knærne dine anbefaler jeg deg Knebøy med strikk i 8tall som funker bra som rehab av knær og styrker rotatormusklatur i gluteus. Dette kan du ta som oppvarming før hver gang du tar knebøy, og ta noen ekstra sett siden du allerede sliter med knærne dine hver økt. Strikk finner du på kappi. rød/rosa strikk. også husk og press knærne ut på vei ned og opp igjen i knebøy! det forebygger skader i knærne, faller knærne innover i knebøy = kneskader, husk også på og komme dypt nok. Takk for svar! Vi har en del strikker der jeg trener, skal bruke en av dem. Det kan godt skyldes mangel på oppvarming ja. Jeg tror selv at kneskaden kan komme av mangel på oppvarming, samt at jeg tidligere har hatt litt dårlig teknikk, hvor jeg ikke har vært flink nok til å press knærne ut på vei opp. Etter at jeg begynte å være OBS på dette, har jeg begynt å bruke mer muskler på innsiden av låret, i tillegg til utsiden. Dette er en muskel jeg ikke har brukt så mye før, noe som kan ha ført til strekken i låret. Jeg tror jeg kommer til å ta det veldig rolig fram til neste helg, når jeg skal på stevne. Mulig jeg bare tar litt knebøy med stanga og med strikk, samt sykling. Etter stevnet begynner jeg med et nytt treningsprogram og da kommer jeg til å være veldig påpasselig med oppvarming og teknikk. Jeg har et spørsmål til noen som har vært på styrkeløftstevne før. I benkpress, skal stanga helt ned til brystet, slik at hele stanga ligger på brystet, før den skal presses opp? Jeg har en rimelig skeiv brystkasse, hvor høyre side er ca. 1cm større enn venstre side. Dette gjør at dersom stanga skal helt ned, vil den helle ned på venstre side og potensielt ødelegge hele løftet. Er dette noe jeg kan ta opp med dommerne i forkant av løftet og muligens få det godkjent dersom stanga kun har kontakt med høyre side av brystkassen? :S Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hehe, følger ikke pappas fotspor, med andre ord? Men seriøst, jeg har enda ikke fått et skikkelig svar på hvorfor knebøy er så viktig som dere har det til når jeg har bra nok bein. Det dei fleste vil fram til er at du ikkje har "bra nok bein". Du skal sjølvsagt få trene akkurat kva du vil sjølv, men det er ingen tvil blant styrketreningsmiljøene om at knebøy er ein super øvelse som dei fleste burde ha i programmet. Endret 6. oktober 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Brad Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Off-topic : http://www.youtube.com/watch?v=w8ZMiB23j1s Meget god øvelse for skuldrene! Syntes den tok mye bedre enn vanlig ståendes shrugs, og var mye enklere og utføre! Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Og det kan de si utifra hvor mye jeg løfter? Har en del muskler i beina selvom jeg ikke klarer å løfte mer enn 80 på knebøy uten å ha trent det regelmessig. Antall kilo man løfter har nesten ingenting å si hvor store/bra ben man har. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Antall kilo man løfter har nesten ingenting å si hvor store/bra ben man har. Og kor store bein du har, har ingenting å bety for kor "bra" eller sterke dei er. Dessutan er ikkje knebøy ein øvelse kun for beina. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Antall kilo man løfter har nesten ingenting å si hvor store/bra ben man har. Eeeeeeh, styrke er proposjonal med størrelse... Man kan ikke lette 100kg fra i knebøy om man har 20cm rundt lårene... Endret 6. oktober 2011 av Zeph 1 Lenke til kommentar
JuniorBB Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Og det kan de si utifra hvor mye jeg løfter? Har en del muskler i beina selvom jeg ikke klarer å løfte mer enn 80 på knebøy uten å ha trent det regelmessig. Antall kilo man løfter har nesten ingenting å si hvor store/bra ben man har. Det har nesten ingenting å si nei.. :!: Selfølgelig har det noe å si. Jeg personlig har aldri sett noen som tar 80kg i knebøy med store lår. Jeg har heller aldri sett noen som tar 200-300 i knebøy som har små lår. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Jeg har et spørsmål til noen som har vært på styrkeløftstevne før. I benkpress, skal stanga helt ned til brystet, slik at hele stanga ligger på brystet, før den skal presses opp? Jeg har en rimelig skeiv brystkasse, hvor høyre side er ca. 1cm større enn venstre side. Dette gjør at dersom stanga skal helt ned, vil den helle ned på venstre side og potensielt ødelegge hele løftet. Er dette noe jeg kan ta opp med dommerne i forkant av løftet og muligens få det godkjent dersom stanga kun har kontakt med høyre side av brystkassen? :S Har ikke vært på stevne men blir ikke lenge før, stanga skal helt ned på brystet med tydelig stopp før du presser opp igjen. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om at brystkassa de er 1cm høyere en den andre, du finner nok på noe, du skal jo ha på deg klær/stramme klær uansett. Endret 6. oktober 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har et spørsmål til noen som har vært på styrkeløftstevne før. I benkpress, skal stanga helt ned til brystet, slik at hele stanga ligger på brystet, før den skal presses opp? Jeg har en rimelig skeiv brystkasse, hvor høyre side er ca. 1cm større enn venstre side. Dette gjør at dersom stanga skal helt ned, vil den helle ned på venstre side og potensielt ødelegge hele løftet. Er dette noe jeg kan ta opp med dommerne i forkant av løftet og muligens få det godkjent dersom stanga kun har kontakt med høyre side av brystkassen? :S Har ikke vært på stevne men blir ikke lenge før, stanga skal helt ned på brystet med tydelig stopp før du presser opp igjen. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om at brystkassa de er 1cm høyere en den andre, du finner nok på noe, du skal jo ha på deg klær/stramme klær uansett. Jeg er ikke inne på reglene men vil tro at så lenge stanga har kjenning brystet og med stopp så blir det godkjent... Make any scense? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Stangen senkes til brystet, og skal ligge urørlig på brystet før den presses jevnt til strake armer, Avsluttes med låste albueledd Endret 6. oktober 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå