Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Goophy: Du mener Ryp blir for slitsomt, også kjører du 12 sett?! Er det en repetisjon per sett det er snakk om da eller?

5107153[/snapback]

Neh, 12-15 reps.

Men mente med å kjøre så mange øvelser om gangen, slik jeg forstod det skulle alle øvelser som var satt opp der kjøres i en økt, men jeg kan jo ta feil.

På beina kjører jeg 14-16 sett.

Trener nok litt anderledes enn hva RYP er ment for. ;)

Utholdenhet for alle penga.

Lenke til kommentar

Har ikke trent på snart en uke nå! Skal rett ned å treningstudioet etter skolen i morra og rense samvittigheten.. Men blir nok bare meg, og ikke sammen med min trenings buddy, så da får jeg ikke pressa meg ordentlig i benk...

Har vurdert å begynne med frivekter istedenfor benk, sånn en temmelig tung vekt i hver hånd også ligger man på ryggen (gjerne en skråbenk) og løfter som i benk bare man vrir vektene på vei opp. Er det noe navn på denne øvelsen? Er ikke den ganske effektiv?

Lenke til kommentar
Jeg vil nå påstå at benkpress er den øvelsen hvor du legger på deg mest styrke og volum.

5131342[/snapback]

Hva med knebøy? Benkpress er bra, men benk med hantler er og foretrekke siden man da får strekk på brystet. Å sterkere støttemusklatur.

Lenke til kommentar
Jeg snakket om øvelser som rettet seg mot brystmusklene. :)

Mitt meget enkle brystprogram:

Benk: 12x4

Skråbenk med hantler: 12x4

Skrå press-flyes: 12x4

Kabel krysstrekk: 12x4

Dips: 12x3

5131443[/snapback]

Okei da er vi enig.

Hmm, 19 set var da ganske mye?

Jeg kjører:

Benk: 8-12x3

Flyes liggende: 6-12x3

Cabelcross Liggende/stående: 6-14x3

Deretter skuldre og muligens litt triceps.

Lenke til kommentar

Benk: 12x4

Skråbenk med hantler: 12x4

Skrå press-flyes: 12x4

Kabel krysstrekk: 12x4

Dips: 12x3

Her er ditt jalla brystprogram, men det ironiske er at de som faktisk har størst brystkasse og løfter mest i benken KUN trener benkpress på bryst.

For eks værdensmestere i styrkeløft trener dette

Knebøy, markløft og benkpress.Og de er store som fjell.

Mens vi andre trener 300 jallaøvlser og vokser ikke noe særlig.

Har du tenkt på hvorfor ett sett med skulderhev 50kg pr hånd -skal hjelpe skuldrene dine -rett etter du akkuratt har tatt 160kg strake markløft?

Og i et treningsprogram burde det være baseøvelser og maks 2 isolasjonsøvelser, her er det flere isolasjonsøvelser bare på bryst en man kan anbefale på en hel kropp. Og hvor blir det av progresjonen?

Endret av War
Lenke til kommentar

Vurderer å bestille CreaForce, noen kammerater av meg skal kjøpe V12. Men jeg kjøper ikke kreatin i tillegg. Vil det være stor forskjell på å bruke eller ikke å bruke kreatin i tillegg til CreaForce?

Tidligere stod det jo på webshoppen (tn.no) at de anbefalte ATPCreatine i tillegg til CreaForce, men nå står det ikke lenger.

Er det penger ut av vinduet som dersom jeg bare kjøper CreaForce?

Lenke til kommentar

Hyrlen: Som regel ender jeg opp med å ramle sammen under dips'ene. 12 er og de antall repetisjonene jeg starter på. Prøver å holde meg over 8 på det siste settet.

War: Dette er et midlertidig treningsprogram jeg bruker i startfasen. (Dessuten så har ikke som mål å bli bodybuilderbamse)

Har ikke trent på flere år og prøver å jobbe opp en grunnstyrke/teknikk igjen. Skal endre hele rutinen min når jeg kommer til desember.

Den bedrevitertonen kan forresten du legge igjen hjemme! :)

Lenke til kommentar

Det er ikke bedreviter tone men skråblikk. :devil:

(Dessuten så har ikke som mål å bli bodybuilderbamse)

Har ikke trent på flere år og prøver å jobbe opp en grunnstyrke/teknikk igjen

Da blir det noe annet, trudde du ville bli 140kg.

Creaforce tar du kun på treningsdager, så men mindre du trener 7dager i uken så burde du ha en boks kreatin.

Husk at creaforce ikke hjelper før du har et 100% kcal-overskudd som du sikkert har.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...