Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye tar folk her på markløft?

Prøvde det ut i dag (har prøvd det før med småkilo) og klare 3x8x80 kg. Mye mer enn forventet :) Nedre ryggen er støl som faen nå da.. det er nedturen :p

140x5 går helt fint. Husk å trene knebøy ved siden av så går det lettere.

Er det viktig? Har aldri trent knebøy, nettopp fordi jeg rett og slett ikke har behov for å trene ben. Heller den øvre delen!

Get the fuck outta my house!

:ph34r:

Endret av Fredrik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye tar folk her på markløft?

Prøvde det ut i dag (har prøvd det før med småkilo) og klare 3x8x80 kg. Mye mer enn forventet :) Nedre ryggen er støl som faen nå da.. det er nedturen :p

140x5 går helt fint. Husk å trene knebøy ved siden av så går det lettere.

Er det viktig? Har aldri trent knebøy, nettopp fordi jeg rett og slett ikke har behov for å trene ben. Heller den øvre delen!

Knebøy er en fullkropsøvelse og burde være en del av alle treningsprogrammer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har aldri trent knebøy, nettopp fordi jeg rett og slett ikke har behov for å trene ben. Heller den øvre delen!

Tullebukk.

Hvorfor har du "ikke behov for" å trene bein?

Fordi der er jeg mye sterkere enn det jeg er i armer/bryst. Må balansere, serru

Lenke til kommentar

Her sier dere at knebøy er viktig for overkroppen mens på treningsstudio sier folk at det er lite vits å trene knebøy dersom du vil trene armer/bryst/rygg.. hmm?

Gutta! Nå skjer det :roll: Endelig har jeg bestemt meg for å kjøpe et par joggeskog og bli kvitt fettet! :w00t: Her skal det være vaskebrett! :roll:

Haha, du er motivert første ukene, så blir skoa fylt av støv etter hvert :p

Lenke til kommentar

Jeg har problem med "knepping" (nesten som lagg for de som gamer) i min høyre skulder når jeg løfter bare hånden eller med lette vekter over hodet. Så fort jeg løfter tungt over hodet så "knepper" det ikke lenger. Dette er sinnsykt irriterende blant annet når jeg skal ta i hårvoks... Må bare bruke venstrearmen pga. den supre ekle følelsen...

Noen som har noen løsning?

Lenke til kommentar

Virkelig, zlatanmannen? Du er så sterk i beina fra før av at du ikke trenger trene de? Hahahahahaha.

Det er så å si umulig å bli ubalansert av å trene mye knebøy. Et treningsprogram helt uten bøy (eller en variant av øvelsen, eks. frontbøy) er et jævla dårlig treninsprogram, det finnes ingen grunn til ikke å trene knebøy, til minimum styrkeløftdybde. Hvem er det som sier at du ikke skal trene bøy?

Selv er jeg snart oppe i tresifra igjen etter en del avbrekk i sommer grunnet ferie og en liten skade i nedre rygg. Tok nærmere 120kg i mai. Gleder meg til å treffe 100 igjen :D

Lenke til kommentar

Musklene i beina er de største i kroppen, jo mer muskelmasse du har på kroppen, jo lettere å øke på resten.

Word!

Jeg trente ikke bein i det hele tatt de første årene jeg trente. Bena mine så ut som to pinner, nå når jeg kjører markløft og knebøy, ser de ut som to feite kobraslanger som har svelget en geit. Har også økt drastisk i benk og alt det andre med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...