Balthier Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jøsses.. Ser ut som kamera er på utlån. Jeg får ikke tatt videre undersøkelser inntil videre. Så da er vi tilbake på kvadrat 1. Hvor mye er det safe å øke om gangen i knebøy og markløft, og er det noe jeg bør være klar over i forhold til å stoppe før jeg tar skade? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Tja, 2,5kg for hver økt er ganske kurant. Om du allerede ligger og presser på 90% av xRM er det jo vanskeligere, men start lavt og jobb deg oppover med 2,5kg per økt omtrent. Terp teknikk, teknikk, teknikk. De små tinga vil sannsynligvis gjøre at det går opp noen lys for deg, som det har gjort med meg. Husk å stramme kjernemuskulatur, stå bredt nok, vinkle føttene godt nok utover, legg et svakt press utover med knærne (unngå at de beveger seg innover), albuene dras noe forover, stanga dras ned i ryggen og spenn ryggen imot, pust inn på topp og ut igjen 2/3 på vei opp. Sånne ting EDIT: Filme kan du jo og gjøre med mobiltelefon f.eks. Endret 3. oktober 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 De minste platene på studio er hele 5 kg.. altså blir det 10kg intervaller minimum. Har klart å løfte 60kg glatt så langt i rmmax. Men sist økt så tok jeg bare stanga + 10 kg som er 30kg. Det er bare det at jeg er livredd for å få skader, sant. Vedder på at jeg klarer minst 70-80. Nå har jeg ikke spotter heller for jeg låner studio til onkel og trener som oftest alene. Derfor er det ekstra viktig å være forsiktig. Jeg har hatt to mobiler i den siste måneden som har blitt herpa. Nå har jeg en billigmodell som ikke har kamera heller. D: Kanskje jeg skal ta med laptopen og bruke webcam Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Oi, det blir noen voldsomme hopp.. 10kg av gangen er ikke bare vanskelig å beregne, det er også potensielt farlig Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Tja, 2,5kg for hver økt er ganske kurant. Om du allerede ligger og presser på 90% av xRM er det jo vanskeligere, men start lavt og jobb deg oppover med 2,5kg per økt omtrent. Terp teknikk, teknikk, teknikk. De små tinga vil sannsynligvis gjøre at det går opp noen lys for deg, som det har gjort med meg. Husk å stramme kjernemuskulatur, stå bredt nok, vinkle føttene godt nok utover, legg et svakt press utover med knærne (unngå at de beveger seg innover), albuene dras noe forover, stanga dras ned i ryggen og spenn ryggen imot, pust inn på topp og ut igjen 2/3 på vei opp. Sånne ting EDIT: Filme kan du jo og gjøre med mobiltelefon f.eks. snakker du om mark eller kne her. fordi jeg har hørt at i mark så skal bena stå ganske nært hverandre men jeg ser flere som står bredt. hva er egentlig riktig? vet at knebøy så er det ca skulderbredde. jeg bruker å ha det bittelitt bredere da. takk for tips btw. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Snakker om knebøy. Det du tenker på når du ser folk stå mongobredt i markløft er sumomarkløft, der er armene på innsiden av ben. Mest normale er vanlig, der armene er rett på utsiden av bena, i omtrentlig skulderbredde her også (litt smalere for å få armplasseringa rett) Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Oi, det blir noen voldsomme hopp.. 10kg av gangen er ikke bare vanskelig å beregne, det er også potensielt farlig Ja jeg kommer ikke til å øke visst jeg føler at jeg ikke greier minst 10 reps med vekten. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Snakker om knebøy. Det du tenker på når du ser folk stå mongobredt i markløft er sumomarkløft, der er armene på innsiden av ben. Mest normale er vanlig, der armene er rett på utsiden av bena, i omtrentlig skulderbredde her også (litt smalere for å få armplasseringa rett) Sumo deadlifts Er det noen forskjell på muskelgruppene som blir aktiverte? Jeg synes sumo ser mye behageligere ut.. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Jeg vurderer å handle zma, men jeg vet at det er så mye humbug på nettet. F.eks. med proteinpulver osv. Så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg å velge ut zma og om det er noen forskjell på produktene? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 De minste platene på studio er hele 5 kg.. altså blir det 10kg intervaller minimum. Har klart å løfte 60kg glatt så langt i rmmax. Men sist økt så tok jeg bare stanga + 10 kg som er 30kg. Med 5kg-vekter som lågaste ville eg gått opp i reps med dagens vekt og så ned igjen når du legg på. 5-10 og så ned til 5 igjen med 10 kilo meir til dømes. Pass på teknikken. Du kan jo tipse eigaren om at dei bør kjøpe inn 2,5kg- og 1,75kg-vekter. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ble fryktelig bekymra for hvor mye styrke jeg hadde mistet i løpet av en uke når jeg så vidt klarte å løfte når jeg økte med 5kg fra sist økt. Ser i dag at jeg økte med 20kg, det forklarer litt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Six-pack = kosthald: http://fitnessbloggen.no/fleskemoderasjon-fullfort/ Lenke til kommentar
Brad Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Jeg vurderer å handle zma, men jeg vet at det er så mye humbug på nettet. F.eks. med proteinpulver osv. Så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg å velge ut zma og om det er noen forskjell på produktene? Jeg kjøpte mine fra bulkpowders.co.uk Og de funker supert! Lenke til kommentar
Brad Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor lenge før trening burde man ta koffein? Skal teste hva du foreslo Doofen, en 200mg tablett og 1 red bull før trening! Men hvor lenge før? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Du kan jo tipse eigaren om at dei bør kjøpe inn 2,5kg- og 1,75kg-vekter. 1,25kg - bare for å pirke Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor lenge før trening burde man ta koffein? Skal teste hva du foreslo Doofen, en 200mg tablett og 1 red bull før trening! Men hvor lenge før? Litt under en time før er fint. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Har hørt at den beste måten for å gå ned i fettprosent uten å miste muskelmasse er å gå (IKKE JOGG) en RASK tur på 45min før frokost om morgenen, samt trene styrke på kvelden. Riktig, og feil. Optimalt bør en få i seg alle måltidene etter en har trent styrke. Derfor burde styrketrening være rett etter frokost, eller kanskje til og med før. Det er heller ikke et stort poeng å supplementere enormt med kardio ved siden av. Med mindre en faktisk ønsker å få bedre kondisjon. Da bør kondisjon og styrketreningen alltid(!) legges på forskjellige dager, ettersom muskelbygging og kondisjonsøkning er to helt forskjellige, nesten motsatte, prosesser i kroppen. (Kilde: Leangains). Six-pack = kosthald: http://fitnessbloggen.no/fleskemoderasjon-fullfort/ Wow. Det der er bare helt rått. Fikk lyst til å prøve noe lignende selv, egentlig. Endret 4. oktober 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Jeg vurderer å handle zma, men jeg vet at det er så mye humbug på nettet. F.eks. med proteinpulver osv. Så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg å velge ut zma og om det er noen forskjell på produktene? Jeg kjøpte mine fra bulkpowders.co.uk Og de funker supert! Scientific studies In 2004, a study funded by a research grant from Cytodyne (another supplement producing company) with 42 resistance trained males showed that ZMA supplementation had no significant effects on total and free testosterone, IGF-1, growth hormone, cortisol, the ratio of cortisol to testosterone, or muscle and liver enzymes in response to training. No significant effects were observed in changes in strength, upper or lower body muscle endurance, or anaerobic sprint capacity.[3] In another study done in 2006, a team of German scientists conducted a study on the effect of ZMA and testosterone levels in the body.[4] The result showed an increase in zinc secretions in urine making it much darker like blood, but no effect on the level of testosterone in the body. A 1998 study was undertaken on NCAA football players during an 8 week spring training program. The control group was told to cease taking any nutritional supplements. Those who took the ZMA tablets claimed greater increases in muscle strength.[citation needed] This study was funded by SNAC Systems, the patent holder, and one of the study's authors, Victor Conte, has ownership equity in this company. Tvilsomme resultater fra uavhengige forsøk. Tvilsom praksis fra produsentene. Jeg vet ikke helt, jeg. Kan jo bli som the thing i fantastic four elns. Er jo farlig med disse kjemikaliene, sant. its clobbering time? Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor lenge før trening burde man ta koffein? Skal teste hva du foreslo Doofen, en 200mg tablett og 1 red bull før trening! Men hvor lenge før? Hva faen? Koffein? Skjerp deg mann! Nyt treninga istedetfor å gjøre dette av egne forutsetninger uten noe byrdje! 1 Lenke til kommentar
Brad Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor lenge før trening burde man ta koffein? Skal teste hva du foreslo Doofen, en 200mg tablett og 1 red bull før trening! Men hvor lenge før? Hva faen? Koffein? Skjerp deg mann! Nyt treninga istedetfor å gjøre dette av egne forutsetninger uten noe byrdje! Jeg tar jo koffein for å nyte treningen enda mere! Ser ikke hva som er galt i å innta koffein før trening, på morgenen for å få litt mer futt på økta. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå