Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også en ting til:

Jeg har veldig vondt i akillesen for tiden, hovedsakelig venstre fot. Er det noe jeg kan trene for å få bedre bukt med det? tenker da på muskler i det område. Jeg bruker å ta tåhev, men finnes det noe mere jeg kan prøve ut?

Tøy bakside av leggen, det har hvertfall hjulpet meg. Ikke at jeg kan gjøre noen slags undersøkelse på deg eller vet hvorfor du har vondt/hvordan det føles i forskjellige posisjoner, men.

Akillesen er festet i foten og gastrocnemius (baksiden av leggen, den store muskelen) så om det blir for stramt så kan det bidra til at du har vondt.

Tenk på all den tiden man kan bruke på å presse heavy loads på beinpress kontra sitte å terpe på fandens teknikker i knebøy med vondter her og der? :)

Blir grove lår av beinpress også og man slipper svær ræv!

Menn uten rumpe er ikke fint! Helt flat kjedelig ræv? Nei takk :p

Dessuten, har man riktig teknikk så trenger man ikke 200kg for å ha en bra økt med knebøy, selv om man har gått litt ned på vektene.

Forskjell på flat rumpe og hvalræv da ;)

Mellomting er ålreit :p

Lenke til kommentar

Jeg antar at dette er tråden å spørre i.

Jeg driver med kampsport. Jeg trener noe styrke utenom, men vil ta det litt mer seriøst. Jeg veier 82kg nå, og skal opp til 84kg. Dette er fordelt på rett over 190cm.

Nå ligger fettprosenten min på 9%, og jeg tror en del av det ligger på beina. Hva bør jeg gjør her? Jeg kunne kanskje tenkt meg å droppe 1-2 prosent i fett og få resten i muskler.

Hvilken type styrketrening bør jeg kjøre? Og hvordan skal jeg gå frem for å få bort noe fett?

Lenke til kommentar

Målet er ikke å fortsette styrketrening for videre vektoppgang og muskelvekst. Jeg er kun to kilo fra der jeg skal være mtp. vekt, men 9% er jo i utgangspunktet lavt, så det er vel gjerne ikke vits å gå lavere. Men jeg skal jo opp to kilo i muskler uansett.

Noen spesielle programmer innen styrketrening som anbefales?

Lenke til kommentar

Foretrekker folk å trene med egen musikk på ørene? Jeg gjorde det en stund, men fant ut at det var jævlig tungvint når jeg møtte på flere kjente i løpet av en treningsøkt og jeg måtte dra ut proppene. Og det er mange kjente ettersom senteret jeg trener på er på skolen...

Ellers er det mye ræva musikk på høyttalerne når jeg trener på senter nummer to. De tidene det passer for meg å trene på så er det som regel pensjonisttrening, og da går det P4 Ballade på høyttalerne. Lite kult å pumpe til Celin Dion.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Musikk i ørene er jo et must!

Jeg bruker Koss headset, med Dubstep/Metal/Rap på ørene.

Makter seriøst ikke å prøve presse meg til Erik og Kriss eller Britney Spears som er på høytaleranlegget der jeg trener! Det skal være hissig musikk for å få meg til å bli hissig! :)

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...