EirikYeah Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 15. Oktober skal jeg på stevne på Bjørns Gym i Stavanger. Det blir en fin mulighet til å sette personlige rekorder (noe jeg uansett kommer til å gjøre; jeg har aldri testet 1RM i noe). Noen andre som skal være med? Åpent for alle å se på eller? Ja, det tror jeg . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Spent på om 97,5 i bøy går i morgen jeg eller om jeg må drøye... Kjedelig forrige økt, satte meg ned på safety for første gang noen gang. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ett helvete å være nesten 1.90 og kjøre mark ... Så jeg dropper det Amen. Er 190cm selv og er blitt nødt til å gå over til sumo-stil, som er grisetungt . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Grisetungt er bra! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Lange mennesker er som regel (!) svært gode markløftere, lange armer ftw. Stutte mennesker er som regel (!) gode benkere, kortere armer og kortere løftebane ftw. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Også en ting til: Jeg har veldig vondt i akillesen for tiden, hovedsakelig venstre fot. Er det noe jeg kan trene for å få bedre bukt med det? tenker da på muskler i det område. Jeg bruker å ta tåhev, men finnes det noe mere jeg kan prøve ut? Tøy bakside av leggen, det har hvertfall hjulpet meg. Ikke at jeg kan gjøre noen slags undersøkelse på deg eller vet hvorfor du har vondt/hvordan det føles i forskjellige posisjoner, men. Akillesen er festet i foten og gastrocnemius (baksiden av leggen, den store muskelen) så om det blir for stramt så kan det bidra til at du har vondt. Tenk på all den tiden man kan bruke på å presse heavy loads på beinpress kontra sitte å terpe på fandens teknikker i knebøy med vondter her og der? Blir grove lår av beinpress også og man slipper svær ræv! Menn uten rumpe er ikke fint! Helt flat kjedelig ræv? Nei takk Dessuten, har man riktig teknikk så trenger man ikke 200kg for å ha en bra økt med knebøy, selv om man har gått litt ned på vektene. Forskjell på flat rumpe og hvalræv da Mellomting er ålreit Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Helvette heller. Har smerter i armstrekkeren igjen (biceps). Trente rygg i går og løftet 2 sett med EZ-stang for biceps... Er det mulig?! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Biceps=armbøyer, men det visste du sikkert. Hva slags smerter er det snakk om? Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Stemmer. Jeg klarer bare ikke strekke det helt ut. Det som er skuffende er at dette har resultert etter noen lette vekter. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Mener du ikke mannen med "kjeppen"? Holdt på å skrive kjeppen, men det var i overkant Han hadde uansett ikke kjeppen ute idag haha 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg antar at dette er tråden å spørre i. Jeg driver med kampsport. Jeg trener noe styrke utenom, men vil ta det litt mer seriøst. Jeg veier 82kg nå, og skal opp til 84kg. Dette er fordelt på rett over 190cm. Nå ligger fettprosenten min på 9%, og jeg tror en del av det ligger på beina. Hva bør jeg gjør her? Jeg kunne kanskje tenkt meg å droppe 1-2 prosent i fett og få resten i muskler. Hvilken type styrketrening bør jeg kjøre? Og hvordan skal jeg gå frem for å få bort noe fett? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg kan ikke se noen hensikt med å gå lavere enn 9% i fettprosent. Det er enormt vanskelig å opprettholde det. Spesielt dersom du skal trene styrke. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Målet er ikke å fortsette styrketrening for videre vektoppgang og muskelvekst. Jeg er kun to kilo fra der jeg skal være mtp. vekt, men 9% er jo i utgangspunktet lavt, så det er vel gjerne ikke vits å gå lavere. Men jeg skal jo opp to kilo i muskler uansett. Noen spesielle programmer innen styrketrening som anbefales? Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) - Endret 12. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ja, det tror jeg . Kanskje jeg dytter hodet innom Lenke til kommentar
Virke Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Foretrekker folk å trene med egen musikk på ørene? Jeg gjorde det en stund, men fant ut at det var jævlig tungvint når jeg møtte på flere kjente i løpet av en treningsøkt og jeg måtte dra ut proppene. Og det er mange kjente ettersom senteret jeg trener på er på skolen... Ellers er det mye ræva musikk på høyttalerne når jeg trener på senter nummer to. De tidene det passer for meg å trene på så er det som regel pensjonisttrening, og da går det P4 Ballade på høyttalerne. Lite kult å pumpe til Celin Dion. Endret 30. september 2011 av ryc Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Gjorde det før men orker ikke styre med det nå. Trener med minst en kompis, og jeg sluttet å bruke ipod-app til å logge på, så var ikke så stort incentiv til å ta den med lengre. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg foretrekker det. Møter ingen kjente uansett Fokuserer bedre på det jeg gjør når jeg ikke får med meg det som skjer rundt meg. Men legger igjen mp3-spilleren min mer igjen nå enn før, Kaliber spiller faktisk god musikk, ofte. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Musikk i ørene er jo et must! Jeg bruker Koss headset, med Dubstep/Metal/Rap på ørene. Makter seriøst ikke å prøve presse meg til Erik og Kriss eller Britney Spears som er på høytaleranlegget der jeg trener! Det skal være hissig musikk for å få meg til å bli hissig! Endret 30. september 2011 av Corey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå