rapak1 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Syns det er bra gjort jeg, m tanke på hvor spinkel fyren er. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Se på størrelsen på fyren 180 cm og 75 kg? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ikke dårlig. Selv om han løfter litt mer enn teknikken tillater. Det som likevel imponerer meg mest er hvordan de olympiske vektløfterene på 69 kg klarer å frivende 180kg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Butt wink er ikke noe permanent. Det er noe du får når du gjør knebøy. Se for et eksempel. Strekk ut hamstring, og gjør hofteøvelser spesielt før og litt etter knebøy. Terp på teknikk, og finn ut hvor langt du kan gå ned før ryggen krummer seg. Ikke kjør lavere enn dette! Det er ikke bra for ryggen din. Dersom du føler at "dette er for lavt og jeg ser dum og teit og lite tøffing ut" legger du inn PNF-tøying for hamstrings og det vil bedre seg hurtigere. Dette gjør du riktignok ETTER at du har blitt god og varm. Oi, det var forskjell du. No har eg riktignok kun prøvd utan oppvarming, men det var stor forskjell ja. Kjente der fort i låra når eg nærma meg parallell, men hadde ikkje sjans til å koma ned. Har litt bøying og tøying å ta tak i. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 15. Oktober skal jeg på stevne på Bjørns Gym i Stavanger. Det blir en fin mulighet til å sette personlige rekorder (noe jeg uansett kommer til å gjøre; jeg har aldri testet 1RM i noe). Noen andre som skal være med? Åpent for alle å se på eller? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ikke dårlig. Selv om han løfter litt mer enn teknikken tillater. Det som likevel imponerer meg mest er hvordan de olympiske vektløfterene på 69 kg klarer å frivende 180kg. Nei for all del, ikke dårlig. Bare ikke noe ekstraordinært. Jeg løfter f.eks 20kg mer på samme kroppsvekt, men er riktignok et par cm lavere. Og jeg er ikke akkurat spesiellt sterk for størrelsen eller noe. Da er jeg faktisk mer imponert over doofen som drar 150kg med sine 160cm Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Er vel fordel å være så lav som mulig i forhold til vekta i de aller fleste styrkeøvelser? Kortere løftebane i både bøy, mark og benk f.eks. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ett helvete å være nesten 1.90 og kjøre mark ... Så jeg dropper det Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Noen som har erfaringer med (nett)butikker som selger vektbelter? Jeg må kjøpe et, siden der jeg skal begynne å trene har de ikke belter. Vet ikke helt hva jeg skal gå etter. Bor i Bergen, så har en del butikker å gå i, men kan like gjerne bestille fra nettet. Noen tips ? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ett helvete å være nesten 1.90 og kjøre mark ... Så jeg dropper det Jeg er selv 187, og har lange lårbein, har ingen fordeler men det er bare og tøye og pugge teknikk så er det ikke noe problem Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Butt wink er ikke noe permanent. Det er noe du får når du gjør knebøy. Se for et eksempel. Strekk ut hamstring, og gjør hofteøvelser spesielt før og litt etter knebøy. Terp på teknikk, og finn ut hvor langt du kan gå ned før ryggen krummer seg. Ikke kjør lavere enn dette! Det er ikke bra for ryggen din. Dersom du føler at "dette er for lavt og jeg ser dum og teit og lite tøffing ut" legger du inn PNF-tøying for hamstrings og det vil bedre seg hurtigere. Dette gjør du riktignok ETTER at du har blitt god og varm. Finnes det forskning på kor viktig det er å unngå butt wink? Eg har lese litt rundt og ser at det er forskjellige meiningar der ute. Enkelte meiner ein bør unngå det heilt, andre meiner det ikkje betyr stort så lenge ryggen ellers er rett. Ein høg person kan putta klossar, matter eller anna under vektene på markløft. Endret 29. september 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er ikke dårlig. Selv om han løfter litt mer enn teknikken tillater. Det som likevel imponerer meg mest er hvordan de olympiske vektløfterene på 69 kg klarer å frivende 180kg. Nei for all del, ikke dårlig. Bare ikke noe ekstraordinært. Jeg løfter f.eks 20kg mer på samme kroppsvekt, men er riktignok et par cm lavere. Og jeg er ikke akkurat spesiellt sterk for størrelsen eller noe. Da er jeg faktisk mer imponert over doofen som drar 150kg med sine 160cm Hostekremte peke på med sintfingeren og påpeker at jeg er faktisk 165cm... 150kg er 1RM med reimer, jeg drar 130kg 6 ganger ellers. Jeg er nordfra så jeg krediterer finnsinnet at jeg klarer det... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Også en ting til: Jeg har veldig vondt i akillesen for tiden, hovedsakelig venstre fot. Er det noe jeg kan trene for å få bedre bukt med det? tenker da på muskler i det område. Jeg bruker å ta tåhev, men finnes det noe mere jeg kan prøve ut? Tøy bakside av leggen, det har hvertfall hjulpet meg. Ikke at jeg kan gjøre noen slags undersøkelse på deg eller vet hvorfor du har vondt/hvordan det føles i forskjellige posisjoner, men. Akillesen er festet i foten og gastrocnemius (baksiden av leggen, den store muskelen) så om det blir for stramt så kan det bidra til at du har vondt. Tenk på all den tiden man kan bruke på å presse heavy loads på beinpress kontra sitte å terpe på fandens teknikker i knebøy med vondter her og der? Blir grove lår av beinpress også og man slipper svær ræv! Menn uten rumpe er ikke fint! Helt flat kjedelig ræv? Nei takk Dessuten, har man riktig teknikk så trenger man ikke 200kg for å ha en bra økt med knebøy, selv om man har gått litt ned på vektene. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ok, dette MÅ bare imponere dere... http://www.youtube.com/watch?v=cvkZuG-CFjI 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja, der ble jeg litt imponert. Jeg klarer ikke å lage så kule lyder når jeg tar knebøy. Finnes det forskning på kor viktig det er å unngå butt wink? Eg har lese litt rundt og ser at det er forskjellige meiningar der ute. Enkelte meiner ein bør unngå det heilt, andre meiner det ikkje betyr stort så lenge ryggen ellers er rett. Jeg kan bare snakke for min egen del. Jeg kjenner det mer i korsryggen dersom jeg kjører knebøy så lavt at jeg får butt wink. Og ikke på en god måte. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er jo synd at man ikke kan sjekke dette selv. Altså, det føles jo ikke som jeg krummer i det hele tatt, men jeg kan jo ikke se det bokstavelig heller. Skulle gjerne tatt vidya men har ikke kamera akkurat nå heller. Er det mulig at man krummer andre veien i knebøy også? altså utover i stedet for innover? I mens jeg får riktig teknikk så er jeg forsiktig med å øke fremover iaff. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er mulig å ha for mye svai også, ja. Selv om det problemet nok er mye sjeldnere enn det motsatte tilfellet. Løsningen er da enkel: Stram magen. Du kan ta knebøy med en hånd bak på korsryggen. Kjenner du at ryggen krummer seg? 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja. Definitivt. Jeg går for dypt. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Prøver å lade opp til thaiboxing som er om 28 minutter, men føler meg slapp. Det endrer seg vel når jeg kommer inn døra til 30 varmegrader og ser mannen med stokken Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Mener du ikke mannen med "kjeppen"? Endret 29. september 2011 av Corey 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå