Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

I dag klarte jeg mitt livs første chin-up. Og ikke nok med deg, jeg klinte like så greit til med hele TO chin-ups! Meget fornøyd :D. Hadde egentlig gitt opp chin-ups på en stund, da jeg var helt håpløs. Overrasket meg selv stort i dag; i dag var det LETT.

15. Oktober skal jeg på stevne på Bjørns Gym i Stavanger. Det blir en fin mulighet til å sette personlige rekorder (noe jeg uansett kommer til å gjøre; jeg har aldri testet 1RM i noe). Noen andre som skal være med?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig morsomt - jeg ville sagt at mange kretser Scooby-følgere lider av dunnig-kruger, spesielt når det kommer til rollen til og effekten av klassiske baseøvelser.

Men forklar gjerne nøyaktig hvilke emner kompetansen er grusomt manglende på, Matsemann. Beste måten å bryte ut av den sirkelen er isåfall at noen peker på det.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

jeg er redd for å få buttwink så jeg tok masse reps med bare stang i knebøy. ingen som har forklart ennå med overveiende fakta hva som forårsaker wink i løftet. :whistle:

pluss at jeg merka at jeg fikk litt vondt i korsryggen sist da jeg tok på 20 kilo.. :(

øvd og øvd på riktig teknikk har jeg og.. PT sa alt va suverent og..

Lenke til kommentar

Jeg tenker det troligvis er noen av periferstrukturen som ikke er riktig mintet enda. Økte altfor hurtig siste periode så nå har jeg begynt uten vekter, og de føles bra, så får jeg se åssen det blir på neste treninga.

Jeg følger nå ryp programm med hovedsakelig:

knebøy

benkpress

sidehev

nedtrekk

markløft

arnold

dips

pushups

crunch

hva synes dere, er dette ok?

Lenke til kommentar

som som det er nå går jeg rett på knebøy etter 5 min på tredemølla og jeg er ufattelig stiv i hamstringsa, klarer ikke løfte benet over kneet før det schtølheten setter inn. :p

pluss at jeg merka at jeg fikk litt vondt i korsryggen sist da jeg tok på 20 kilo.. :(

Ikke rart med den oppvarmingen, Uansett om teknikken er inne vil jeg gjerne se, post opp video om du har muligheten.

btw; du kan med fordell bytte ut crunch med planken.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fordi det er pissregn og vind.

Finnes ikke dårlig vær bare dårlig klær ;)

Åja?

jeg er redd for å få buttwink så jeg tok masse reps med bare stang i knebøy. ingen som har forklart ennå med overveiende fakta hva som forårsaker wink i løftet. :whistle:

Butt wink er ikke noe permanent. Det er noe du får når du gjør knebøy. Se

for et eksempel. Strekk ut hamstring, og gjør hofteøvelser spesielt før og litt etter knebøy. Terp på teknikk, og finn ut hvor langt du kan gå ned før ryggen krummer seg. Ikke kjør lavere enn dette! Det er ikke bra for ryggen din. Dersom du føler at "dette er for lavt og jeg ser dum og teit og lite tøffing ut" legger du inn PNF-tøying for hamstrings og det vil bedre seg hurtigere. Dette gjør du riktignok ETTER at du har blitt god og varm.
Lenke til kommentar

Erfaring av PT på senter: Overstressa, underbetalte gnomer som i all hui og hast på fem minutter skal klare å analysere deg, dine behov og det som er rett for deg. Oppskrift på galskap

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...