Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ofte å trene alene. Når jeg trener bryst bruker jeg Smiths machine istedetfor vanlig benkpress. Er vanlig benkpress så mye bedre enn smiths machine?

Hvis det er det, vurderer jeg å gå over til vanlig benkpress.

Selv om Kevlar oppsummerte det bra så kan jo denne artikkelen være verdt å lese også: http://befitandstrong.com/why-the-smith-machine-may-be-the-worst-piece-of-exercise-equipment-you-can-use/

Lenke til kommentar

Mulig jeg har spurt om dette før, men er det andre som sliter med at venstrearmen gir seg før den høyre når dere trener med manualer? For vi som er høyrehendt vel og merke.

Var på treningssenteret i dag for første gang på hundre år og der jeg klarte 10 rep med høyrearmen måtte den venstre gi tapt etter kanskje 7. Syntes det så litt merkelig ut i speilet der jeg tok de siste med bare en arm, spesielt skulderpressen med en manual :wee:

Lenke til kommentar

Da tar du ned vekta 1 kg og tar det derfra for ikke å favorisere den ene armen...

Enig.

Om den ene armen er svakere enn den andre, så begynn med den svake armen eller stopp når den svake armen ikke klarer fler reps. På den måten jobber du mot å jevne ut svakheten, istedet for å opprettholde forskjellen ved å trene mer på den sterke siden.

Eks. klarer du bare 7 reps på skulderpress så stopper du der. Evt. som Doofen sier, gå ned 1kg sånn at du får til litt flere reps, og øk igjen når den svake armen er klar for det.

Edit: lol, mye gris på siste side her :love:

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Alltid like artig å komme hjem fra trening og finne masse blåmerker og sår som jeg ikke aner hvordan jeg fikk :D

Følte meg forsåvidt flink i dag. Rydda opp på gymmet da jeg var der i natt. Hang opp alle løsvektene jeg fant, og sorterte de etter kg. Satte på plass utstyr som folk hadde slengt i fra seg. Mon tro hvor lenge det varer slikt. Sikkert like rotete der igjen nå. Blir frustrert av å se hvor lite folk bryr seg noen ganger.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Eg var sterkare i høgrearmen då eg byrja trena, men det har jevna seg ut.

Følte meg forsåvidt flink i dag. Rydda opp på gymmet da jeg var der i natt. Hang opp alle løsvektene jeg fant, og sorterte de etter kg. Satte på plass utstyr som folk hadde slengt i fra seg. Mon tro hvor lenge det varer slikt. Sikkert like rotete der igjen nå. Blir frustrert av å se hvor lite folk bryr seg noen ganger.

Det gjer eg kvar gong, unntatt å sortere manualene etter vekt. Ligg alltid skiver slengt over alt.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen, der jeg trener er det ikke en kjeft som klarer å rydde etter seg, selv de ansatte bare setter fra seg det de har brukt på gulvet. Utrolig irriterende å måte begynne å rydde før man skal trene. Verst er når folk ikke klarer å henge fra seg vekstskivene på samme "stang", så man må løfte vekk titalls kilo for å få tak i de innerste vektskivene.

Lenke til kommentar

Jeg rydder alltid litt rundt meg, men jeg går ikke like grundig til verks som jeg gjorde i natt. Gikk rundt i hele lokalet for å finne vekter og utstyr. Kjeda meg litt mellom settene, så da kunne jeg like gjerne gjøre noe fornuftig. Jeg rydder i hvert fall ALLTID etter meg selv. Jeg glemte å rydde opp etter en øvelse en gang (jeg la i fra meg en vektskrive på bakken), og hadde dårlig samvittighet og dro rett tilbake når jeg kom på det for å fikse det. Forskjell på folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...