Zeph Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Er chins/ hangups på noen måte bedre enn nedtrekk? Reint praktisk vil eg påstå at det ikkje er betre. Vanskelegare å regulere vekta, pluss at du byrjar med kroppsvekt. Så lenge bevegelsen er lik er det vel ikkje den store forskjellen i utbytte? http://www.dagbladet.no/2011/09/18/tema/helse/klikk/18191031/ Interessant Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der. Vekt = kaloriar inn - kaloriar ut. Det kan sjølvsagt variere kva som fungerer for kvar enkelt, men dette er ikkje romforskning. Det er flott at ho er glad i metta fett, men utan forskning er det ikkje noko ho kan bevisa. Endret 22. september 2011 av Zeph Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Spiser det jeg spiser, jeg. Variert og vanlig mat. I morgen skal jeg trene rundt klokka fire, også er det fest på kvelden. Hvor dumt gjør jeg i å drikke, eller hvor lurt gjør jeg i å _ikke_ drikke? Vet vel svaret selv, men jeg vil ha et litt ordentlig svar fra noen andre :-) Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Er chins/ hangups på noen måte bedre enn nedtrekk? Reint praktisk vil eg påstå at det ikkje er betre. Vanskelegare å regulere vekta, pluss at du byrjar med kroppsvekt. Så lenge bevegelsen er lik er det vel ikkje den store forskjellen i utbytte? Nei, var det jeg også trodde. Er det en standard på hvor mange kilo én "kloss" på en nedtrekksmaskin er? Er det noen måte å finne ut det på? Vurderer å legge det til i RYP grunnprog. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 På nedtrekksmaskina der jeg trener står det på. Den øker med 5 kg. pr. plate. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 5 kilo er det vanlegaste. Er du veldig i tvil kan du stå/sitja på ei vekt mens du drar og ser kor mykje lettare du blir. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nåja, det varierer veldig fra maskin til maskin. Selv om de fleste har plater numerert med 5-10-15 osv betyr det ikke at det er kilo de oppgir. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Proper chins er så mye bedre enn nedtrekk. Du får med mye mer core-stabilisering enn du får ved nedtrekk, hvis du har tatt begge deler merker du hvor mye mindre som må investeres for å trekke din egen vekt i en nedtrekkmaskin i forhold til en proper full range chinup. Selv om det kan se ut som det er samme bevegelse ved første øyekast så er det jo ikke det! Det er stor forskjell på å flytte hele kroppen din til en stang, så mye statisk muskelarbeid som er involvert for å ha noe å trekke FRA, i forhold til å dra en stang nedover når du har knærne godt forankret i maskinen. Å faktisk bevisst velge bort chins til fordel for nedtrekkmaskin? Det glade vanvidd. Galskap. Endret 22. september 2011 av Kevlar 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Å faktisk bevisst velge bort chins til fordel for nedtrekkmaskin? Det glade vanvidd. Galskap. Grunnen til at dette er et ønske, er at jeg ikke har belter jeg kan feste vekter i. Pluss at det er lettere å legge på/ trekke fra vekter. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 En halvveis folkelig måte å teste vekt i nedtrekk på er å laste opp det som skal være omtrent kroppsvekten din, og legge vekta på. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Å faktisk bevisst velge bort chins til fordel for nedtrekkmaskin? Det glade vanvidd. Galskap. Grunnen til at dette er et ønske, er at jeg ikke har belter jeg kan feste vekter i. Pluss at det er lettere å legge på/ trekke fra vekter. Du gjør akkurat som du vil, og nedtrekk er ikke en dårlig øvelse i seg selv, nedtrekk er kjempebra, men den kan fortsatt ikke måle seg med chins. Med mindre du allerede tar 15 full range chins uten problemer, er vel ekstravekt et problem for fremtiden. Det går jo også an å kjøre begge deler, hvis du syns chins blir for lett alene. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg sitter å titter på klatreverket.no og stusser litt over prisene jeg er helt nabb og har aldri klatret før. ser at inngang er 80-120, leie a utstyr er 80 og instruktør 500. wtf. det er sånn 660 pr. person for å prøve klatring i en time. kan dette stemme? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Ja det er jo ikke akkurat bare å sende folk inn og opp i veggen, 500,- for å leie instruktør i en time ehøres ganske normalt ut spør du meg. Så snart du har brattkort og utstyret selv så er det ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Noen som veit om noen billige og lettvinte proteinkilder i tillegg til proteinpulver og melk? Trener gjerne på skolen, og jeg har ikke akkurat tid eller råd til å lage en diger omelett til lunsj hver dag... EDIT: Gjerne fast føde... Endret 22. september 2011 av ryc Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Spiser det jeg spiser, jeg. Variert og vanlig mat. I morgen skal jeg trene rundt klokka fire, også er det fest på kvelden. Hvor dumt gjør jeg i å drikke, eller hvor lurt gjør jeg i å _ikke_ drikke? Vet vel svaret selv, men jeg vil ha et litt ordentlig svar fra noen andre :-) Å innta alkohol etter en treningsøkt ødelegger restitusjonen som er nødvendig for at musklene skal bygge seg opp igjen etter treninga (da du brøt dem ned). I hvor stor grad kan jeg dessverre ikke svare deg på, men etter min dømmekraft vil jeg nå si at det er bedre å ha trent uten optimal restitusjon enn å ikke ha trent i det hele tatt. Personlig så føler jeg meg også litt freshere på festen om jeg har trent tidligere samme dag ;-) Lenke til kommentar
laowi Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Får mange forskjellige svar rundt det om å ta Gainer før trening. Atm så er planen å ta en liten proteinshake om morgenen, gainer før trening og gainer sammen med proteiner etter trening. Hva sier dere? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der. Vekt = kaloriar inn - kaloriar ut. Det kan sjølvsagt variere kva som fungerer for kvar enkelt, men dette er ikkje romforskning. Det er flott at ho er glad i metta fett, men utan forskning er det ikkje noko ho kan bevisa. Semantikk: Vitenskapen kan strengt tatt ikke bevise noe som helst. Kun vise til resultater som støtter oppunder hypotesen. Mangel på resultater som bygger under hypotesen kan tyde på at hypotesen er feilaktig. Spiser det jeg spiser, jeg. Variert og vanlig mat. I morgen skal jeg trene rundt klokka fire, også er det fest på kvelden. Hvor dumt gjør jeg i å drikke, eller hvor lurt gjør jeg i å _ikke_ drikke? Vet vel svaret selv, men jeg vil ha et litt ordentlig svar fra noen andre :-) Å innta alkohol etter en treningsøkt ødelegger restitusjonen som er nødvendig for at musklene skal bygge seg opp igjen etter treninga (da du brøt dem ned). I hvor stor grad kan jeg dessverre ikke svare deg på, men etter min dømmekraft vil jeg nå si at det er bedre å ha trent uten optimal restitusjon enn å ikke ha trent i det hele tatt. Personlig så føler jeg meg også litt freshere på festen om jeg har trent tidligere samme dag ;-) Dette er altså tull. Med mindre du drikker deg fullstendig snydens ut av denne verden. Jamfør: Leangains. 1 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Takk for svar, begge to :-) Kanskje ikke så dumt av meg å spørre Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Har alltid lurt på en ting. Skal man ta underhånds eller overhånds grep på stangroing? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Du gjør akkurat som du vil, og nedtrekk er ikke en dårlig øvelse i seg selv, nedtrekk er kjempebra, men den kan fortsatt ikke måle seg med chins. Med mindre du allerede tar 15 full range chins uten problemer, er vel ekstravekt et problem for fremtiden. Det går jo også an å kjøre begge deler, hvis du syns chins blir for lett alene. Takk for tipsene. Eg har aldri vore noko glad i nedtrekk, vurderer å prøva meg på chins i staden for. Med eit bra belte er det jo med rett ikkje noko problem å leggja på mange kilo. Har du noko innsikt i grep? Breidde, over/underhands, skrått osv. Fant eit svar kjapt angåande progresjon når det gjeld chins: http://myrevolution.no/forum/f4/nedtrekk-eller-chins-3233/#post59136 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Fant eit svar kjapt angåande progresjon når det gjeld chins: http://myrevolution.no/forum/f4/nedtrekk-eller-chins-3233/#post59136 Børge er ikke dum... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå