hurts.when.IP Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg var stolt når jeg klarte 220kg (10 reps) benpress men fikk meg en kjempenedtur når jeg leste på iform.no at Linda Antonsen på spingle 69kg har klart 390(1 rep?`) 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 nom nom den bønnesuppa så jommen gourmet ut! haha! men ærlig talt, spiser du det? åssen smaker det? godt? Eh, nei jeg lager det så tar jeg bilder av det så kaster jeg det.. Hehe Bønner smaker prima hvis du lager det på rette måten. Stek bacon samtidig som du koker bønnene, når baconet er ferdig stekt, heller du bønnene over i panna hvor du stekte baconet og lar det steke på svak varme i et par minutter. Dette gir bønnene en mye bedre smak syns hvertfall jeg. Jeg ble faktisk sulten nå. Jeg skal lage meg et eller annet med chicken Lenke til kommentar
Corey Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg var stolt når jeg klarte 220kg (10 reps) benpress men fikk meg en kjempenedtur når jeg leste på iform.no at Linda Antonsen på spingle 69kg har klart 390(1 rep?`) 10 reps med 220 kg er jo ikke dårlig ffs! Er du styrketreneren in disguise kanskje? Endret 20. september 2011 av Corey 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 nom nom den bønnesuppa så jommen gourmet ut! haha! men ærlig talt, spiser du det? åssen smaker det? godt? Eh, nei jeg lager det så tar jeg bilder av det så kaster jeg det.. Hehe Bønner smaker prima hvis du lager det på rette måten. Stek bacon samtidig som du koker bønnene, når baconet er ferdig stekt, heller du bønnene over i panna hvor du stekte baconet og lar det steke på svak varme i et par minutter. Dette gir bønnene en mye bedre smak syns hvertfall jeg. Chef tips: Ca alt stekt smaker bedre dersom det er stekt i baconfett! 1 Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Noen som trener etter HST prinsippene? Leser at man helst skal trene hele kroppen hver treningsøkt, så kanskje jeg burde legge fra meg 2-splitten som jeg la ut tidligere. Hvordan syntes dere dette ser ut: Bein Knebøy Markløft Bryst Benkpress Skråbenk Cable Flyes Rygg T-bar Row Nedtrekk Kabelroing Skuldre Overheadpress Skulderpress Cable front raise Shrugs Biceps EZ-bar Curl Zottman Curls Triceps Skullcrushers Reverse Grip Triceps Pushdown Abs Blir jo mange øvelser, men så er det jo bare 1 sett på hver øvelse, etter hva jeg har skjønt? Noe dere syntes jeg mangler eller ville byttet ut på? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg ville droppet en haug med "smør på flesk"-øvelser. Som f.eks skråbenk når du har overhead OG skulderpress? Bare overkill. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ja, ser den, men skråbenken tar jeg mest for brystet sin skyld, men tar jo selvføgelig mye på skuldrene også. Ville du kuttet den helt ut, og ikke tatt inn en annen øvelse for brystet? Da blir det i såfall bare 2 øvelser på brystet med 1 sett på hver. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvordan syntes dere dette ser ut: Er du faktisk seriøs? Hvor lang tid har du tenkt å bruke på senteret, da? To øvelser for biceps? Her kan du skjære ned på MYE. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvordan syntes dere dette ser ut: Er du faktisk seriøs? Hvor lang tid har du tenkt å bruke på senteret, da? To øvelser for biceps? Her kan du skjære ned på MYE. Vist du fikk med deg at det kun er 1 sett på hver øvelse så blir det bare 16 sett i løpet av en treningsøkt, og da blir det jo bare 1 sett mer enn en treningsøkt i forhold til 5x5 Stronglifts. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Mens med Stronglifts trenger du ikke skifte vekt for stanga/apparat/posisjon for hvert sett. Endring: Du trenger heller ikke ha med huskelapp for å huske alle øvelsene. Endret 20. september 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Husk at det er snakk om 1-2 arbeidssett per øvelse, de er ganske klare på at man skal varme opp ordentlig også når man trener HST. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg ser for meg at jeg vil komme til å bruke ca. 1 time og 10 minutter kanskje på økta, og det syntes jeg er helt greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Kan man trene knebøy på en mandag og markløft på tirsdag, eller blir det feil? Det går helt fint! Eller knebøy og markløft samme dag Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg prøver det jeg har satt opp i morgen, så ser jeg om det blir for mye eller om det virker greit. Kan hende jeg får ta av 2-3 øvelser. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Brad: Du har da tilsammen 2 sett på knebøy og markløft, mens du har 2 på biceps, 2 på triceps og 4 på skuldre. Håper du skjønner selv hvor idiotisk det er. 1 Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Mener du jeg burde ta bort noen øvelser på skuldrene? I så fall er jeg enig. Ser det kan bli mange sett i forhold til det andre. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ser nå selv at det vart for mye øvelser på det jeg først satt opp. Gjort litt modifikasjoner og fjernet noen øvelser. Hvordan syntes dere det ser ut nå? Bein Knebøy Markløft Bryst Benkpress Cable Flyes Rygg T-bar Row Nedtrekk Kabelroing Skuldre Overheadpress Skulderpress Biceps EZ-bar Curl Triceps Skullcrushers Men kom til å tenke på et annet spørsmål. 15 reps på markløft? Blir ikke det litt drøyt? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Men kom til å tenke på et annet spørsmål. 15 reps på markløft? Blir ikke det litt drøyt? Jo. Men du har fortsatt 3 øvelser på skuldre, er ikke det også litt overkill? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hva skal jeg gjøre med markløften da? Starte på 10 reps kanskje? Hmm, har bare satt opp 2, men tenker du med benkpressen også? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Er det feil å tøya ut etter styrketrening? Etter min oppfatning, nei. Men etter en eller annen kom med en link der det stod at du ikke måtte gjøre det, tenkte jeg at spørsmålsstilleren sannsynligvis ville automatisk ta det for god fisk, og derfor bare ønske svar etter det. Var den oppfatningen eg og hadde. Eg har lese ein del om tøying og har ikkje kome over noko liknande tidlegare. Tvert imot er det anbefalt å tøye godt og lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå