Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nei, det er sant. Men det er jo absolutt noe godt med tøying iaff. Dritt å kjenne seg schtøl, sant. Derfor jeg er ute etter en samleside med gode tøyingsmuligheter. Skal lete litt jeg. Poster hvis jeg finner. :peace:

Om man blir "schtøl" eller ikke har ikke noe med tøying å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er sant. Men det er jo absolutt noe godt med tøying iaff. Dritt å kjenne seg schtøl, sant. Derfor jeg er ute etter en samleside med gode tøyingsmuligheter. Skal lete litt jeg. Poster hvis jeg finner. :peace:

Om man blir "schtøl" eller ikke har ikke noe med tøying å gjøre.

Det stemmer, dette er en (seiglivet) myte.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert på tøying, men hvis man skal tøye for bevegelighet er det vel ikke så hensiktsmessig å gjøre det etter styrketrening, pga. at musklene er fulle av blod, og sannsynligvis allerede har lidd mikrotrauma etter styrkebelastningen.

Jeg vet ikke hvorfor jeg spesifiserte etter. Vet ikke om det har noe for seg eller ikke. Jeg trener uansett både dynamisk og statisk beveglighet før jeg løfter. Det hjelper på teknikken i løftene, samt bevegelighet i ledd og muskler.

Lenke til kommentar

Altså som jeg har bemerket det så tøyer jeg på fridagene, sånn kaldt, når jeg først kjenner schtølheten. Vet at dette funker meget bra, bare at jeg ikke vet åssen jeg tøyer alle musklene da.. Leter fortsatt etter samlesite.

Denne linken er verdiløs: http://www.fitnessprat.no/f13/uttoying-bevegelighetstrening-stretching-2184/

-- uten bilder, diagram, tegnede eksempler og sånt. Hvem gidder å lese når de er i studio? :p

Søken fortsetter!

denne var bare hårete http://www.nia.nih.gov/HealthInformation/Publications/ExerciseGuide/chapter04c.htm

LOL!

Lenke til kommentar

Så det blir feil å trene passiv tøying med en annen klassekammerat etter styrketrening? Finnes det eventuelt andre øvelser en tøying man kunne gjort?

Ingen som sier du er NØDT TIL å tøye ut rett etter du har trent. Gjør ingen skade å tøye ut helt uavhengig av treningen. To dager etterpå, f.eks.

Lenke til kommentar

Så det blir feil å trene passiv tøying med en annen klassekammerat etter styrketrening? Finnes det eventuelt andre øvelser en tøying man kunne gjort?

Ingen som sier du er NØDT TIL å tøye ut rett etter du har trent. Gjør ingen skade å tøye ut helt uavhengig av treningen. To dager etterpå, f.eks.

Tenker litt hva jeg skal fylle ut den beveglighetsdelen av skoleoppgaven med, kommer ikke på noe særlig annet.

Men takker for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Tenker litt hva jeg skal fylle ut den beveglighetsdelen av skoleoppgaven med, kommer ikke på noe særlig annet.

Men takker for tilbakemeldinger :)

Det er lov å fylle ut at du har strekt ut en dag etterpå. Kan godt oppgi grunn til hvorfor du ikke tøyer ut rett etterpå også, så har du ditt på det rene, sånn mtp. at sannsynligvis er gymlæreren en tulling som ikke kan noe som helst om styrketrening.

Også sikkert av typen som sier at styrketrening som vanlige pushups, situps, og knebøy uten vekter i hundrevis av reps er bra for deg. Han sier sikkert også at du blir stor og sterk av det.

Lenke til kommentar

Er det feil å tøya ut etter styrketrening?

"Lett tøying etter trening kan være en grei måte for å prøve å strekke muskelen noe tilbake til opprinnelig form. Men man skal være klar over følgende: Hvis man tøyer hardt på muskulatur som allerede er skadet etter tung trening, kan tøff tøying føre til arrdannelser i muskelfibre og scener. Dvs. at man belaster vevet ytterligere, og faren for skader, overtrening og scenebetennelser øker markant."

Jf. http://www.fitnessprat.no/f13/uttoying-bevegelighetstrening-stretching-2184/ m/kildehenvisninger.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Siden debatten om bønner har versert litt i det siste tar jeg meg den friheten å presentere for dere:

The Breakfast of Champions! (eller kvelds eller middag om dere vil :) )

post-165859-0-18971800-1316546711_thumb.jpg

3 Egg, 1 boks med bønner og 1 pakke med stjernebacon! Snadder!

nom nom den bønnesuppa så jommen gourmet ut! haha! men ærlig talt, spiser du det? åssen smaker det? godt? :p

Lenke til kommentar

nom nom den bønnesuppa så jommen gourmet ut! haha! men ærlig talt, spiser du det? åssen smaker det? godt? :p

Eh, nei jeg lager det så tar jeg bilder av det så kaster jeg det.. Hehe :roll:

Bønner smaker prima hvis du lager det på rette måten. Stek bacon samtidig som du koker bønnene, når baconet er ferdig stekt, heller du bønnene over i panna hvor du stekte baconet og lar det steke på svak varme i et par minutter.

Dette gir bønnene en mye bedre smak syns hvertfall jeg.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...