Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BTW: Noen som vet hvor mye "racket" til benpressmaskinen veier? Det varierer jo sikkert LIITT fra type til type, men det er jo greit å vite om det veier 15 eller 30kg. Det må jo logges riktig i Fitocracy ;-)

Hvis du ikke har vekter på benpress, så tror jeg det er snakk om 60kg (iallefall det styrketreneren sa til meg)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som er glade i enarms hantelroing? Har egentlig alltid foretrukket roing med stang, men kommer til å inkludere hantelroing etter å ha prøvd det igjen i går. For det var overraskende tungt!

Kanskje jeg etterhvert har blitt flinkere til å løfte for å slite ut musklene, ikke for å få vekta opp :)

Lenke til kommentar

Har et lite spm. til de som har peiling:

Har nå trent styrke i ca. 8 mnd, og merket stor fremgang de første mndene, men i de siste 3-4 mndene har det på en måte stopper opp helt. Jeg er ute etter volum og pleier å ta forskjellige øvelser i de ulike muskelgruppene. Det jeg lurer på er om det er best å satse på pushups, markløft, knebøy, chins og dips istedetfor vanlige øvelser?

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på markløft her! En på treningssenteret i går kjørte 3x5 200 kg.

Kom den feite karen tuslende med baggen over skuldra, så ut som en som nettopp hadde begynt, og skulle fjerne noen ekstra kg. Plutselig står han der med den fullstappa stanga. Ulv i fåreklær! (Edit: Er jo ofte at de er litt digre da, disse superløfterne. Men han typa her, han så rett og slett bare ut som en maks slappfisk der han slentret bortover i PokerStars-skjorta si.) Aldri sett ham før heller. Han har en hyggelig kar, da! Måtte nesten snakke litt med ham :)

EDIT2: Han har ikke en hyggelig kar (eller, det vet jeg ikke noe om), men han var*

og edit3: skrivefeil

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Har et lite spm. til de som har peiling:

Har nå trent styrke i ca. 8 mnd, og merket stor fremgang de første mndene, men i de siste 3-4 mndene har det på en måte stopper opp helt. Jeg er ute etter volum og pleier å ta forskjellige øvelser i de ulike muskelgruppene. Det jeg lurer på er om det er best å satse på pushups, markløft, knebøy, chins og dips istedetfor vanlige øvelser?

Hva er "vanlige øvelser"? :) Markløft, pushups, knebøy, chins og dips høres veldig vanlig ut i mine ører :love: Du kan kanskje legge til benkpress og form for skulderpress også, så har du et veldig godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...