Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Angående carbo fuel.. Hvis man blander det i proteinshaken etter trening, går man da opp i vekt ved å legge på seg fett, muskler eller begge deler? Eller kommer det kanskje ann på hvor mye man tar av det..?

5037183[/snapback]

Vel man øker ikke på muskler med ren karbo, men poenget er at man da har overskudd og dermed ikke forbrenner muskler. Jeg blander en Protein-karbo shake før vær trening, drikker halve før og resten rett etter.

Å kjøre en ren lav karb/protein diett uten og ha noe særlig muskelmasse vil jeg ikke anbefale noen, legg heller på deg litt muskler så fettet har noe og henge på.

Uansett så er carbofuel ultra billig, og blander du det med protein har du jo et lite mellomåltid. Kanskje ikke like bra som produkter alla mealtech, men absolutt noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du redusere fettprosenten, tar du ikke gainer i det hele tatt, men proteintilskudd - litt før styrketrening (10-20g), muligens litt etter styrketrening/før kardio (10-20g), og litt etter kardio(10-20g).

Vil du fokusere på muskelmasse men samtidig forbrenne litt fett, tar du protein før styrketrening (10-20g) og muligens etter styrketrening/før kardio (10-20g), og så gainer etter kardio (0.4-0.8g karbo per kg kroppsvekt, 0.4g protein per kg kroppsvekt).

Skal du bygge mest mulig muskelmasse, tar du gainer før styrketrening, etter styrketrening/før kardio, og etter kardio. (0.8-1.2g karbo per kg kroppsvekt, 0.4-0.6g protein pr kg kroppsvekt, fordelt på 3).

5037722[/snapback]

Problemet er at jeg ikke kan ta protein-shakes...

På ett eller annet vis så tåler jeg det ikke, begynner å kaste opp og blir uvel av det..

Lenke til kommentar

Jeg veier litt for mye... 1,76 og veier 95.... stor mage.. :!:

Jeg har lyst og gå ned i vekt.. men?

Er det lurt å kombinere en "svin" streng diett med hard trening.. jogging og slikt.. har ikke tilgang til S.A.T.S eller noe slikt..

Uff... en gang i 8.klasse klarte eg å klatre opp et tau, helt til take, uten og bruke beina... det var tider det :roll:

Lenke til kommentar
Har forresten startet med proteinshakes nå... MyoPro Whey heter det. Er faktisk ganske digg. Bruker det etter trening og blander det av og til i Go'dag-porsjonen....

5040507[/snapback]

Brukte den for et år siden og syntes den var helt grei. Men nå foretrekker jeg TN. Var bedre det for min del iallefall.

Jeg veier litt for mye... 1,76 og veier 95.... stor mage.. :!:

Jeg har lyst og gå ned i vekt.. men?

Er det lurt å kombinere en "svin" streng diett med hard trening.. jogging og slikt.. har ikke tilgang til S.A.T.S eller noe slikt..

Uff... en gang i 8.klasse klarte eg å klatre opp et tau, helt til take, uten og bruke beina... det var tider det :roll:

5040807[/snapback]

Bra gjort å klarte slikt ja! :)

Ettersom du ønsker å redusere fettandelen din anbefaler jeg deg å bare fokusere litt mer på kostholdet samt å gå noen lange turer hver/annehver kveld. Det beste er å ta dette på litt sikt. Ikke forvent eg supre resultater etter noen uker, men prøv å få det bort innen vinteren er over! Det går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
Skal du redusere fettprosenten, tar du ikke gainer i det hele tatt, men proteintilskudd - litt før styrketrening (10-20g), muligens litt etter styrketrening/før kardio (10-20g), og litt etter kardio(10-20g).

Vil du fokusere på muskelmasse men samtidig forbrenne litt fett, tar du protein før styrketrening (10-20g) og muligens etter styrketrening/før kardio (10-20g), og så gainer etter kardio (0.4-0.8g karbo per kg kroppsvekt, 0.4g protein per kg kroppsvekt).

Skal du bygge mest mulig muskelmasse, tar du gainer før styrketrening, etter styrketrening/før kardio, og etter kardio. (0.8-1.2g karbo per kg kroppsvekt, 0.4-0.6g protein pr kg kroppsvekt, fordelt på 3).

5037722[/snapback]

Problemet er at jeg ikke kan ta protein-shakes...

På ett eller annet vis så tåler jeg det ikke, begynner å kaste opp og blir uvel av det..

5039207[/snapback]

Noen som vet hvorfor jeg er slik? Har dere hørt om dette hos andre folk?

Hva skal jeg bruke som erstattning for protein-shake (ikke gidd å nevn proteinbarer engang, det koster for mye :D )?

Lenke til kommentar
Må eggene være rå eller kan de stekes eller kokes?

5044748[/snapback]

Kan stekes eller kokes ja! :yes:

5044773[/snapback]

Hvis du steker dem forsvinner noe av proteinet, beste er rå eller kokt

Eggerøre eller omelett er å greit og variere med. Havregryns grøt med eggerøre i er faktisk godt. Fikk den oppskriften av Thomas Stellander....

5045011[/snapback]

Lenke til kommentar

Proteinene forsvinner ikke fra eggene når man koker\steker de, proteinene bindes bare slik at det bli vanskeligere for kroppen å ta de opp. Proteiner bindes ved ca 70 grader celsius. (liten kommentar)

Ellers har vi jo kylling, er vel 30% protein eller noe sånn i det. Det smaker utsøkt og det er forholdsvis billig (25 kr for en 750g kylling på rema).

Endret av andesam
Lenke til kommentar

en hel grillet kylling (kald, ikke frossen) koster 25 kr på rema. Tror de veier ca 750 gram, det er med bein og alt sånn da.

Vet ikke hvor stor forskjell det utgjør om eggene er stekt\kokt eller ikke. Men det utgjør tydligvis så stor forskjell at mange velger å spise de rå. Men man får jo for all del i seg proteiner selv om man koker eller steker eggene. Smaker mye bedre også ;D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...